«Μνήμες Κατοχής στην Ελλάδα» – Επιστημονική αποδόμηση του προγράμματος παραχάραξης της Ιστορίας στη διαδικτυακή εκδήλωση της ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ (BINTEO)

Γιώργος Μαργαρίτης, Κώστας Σκολαρίκος και Νίκος Δάρδαλης, περιέγραψαν και ανέδειξαν τα αντιεπιστημονικά στοιχεία και αποδόμησαν τις αντιεπιστημονικές μεθόδους που αξιοποιούνται στο πρόγραμμα για την παραχάραξη της Ιστορίας και αναφέρθηκαν αναλυτικά στο πώς αντιμετωπίζεται η Ιστορία στα σχολικά βιβλία και για ποιο σκοπό (BINTEO)

Με αφορμή το αντιεπιστημονικό και αντιπαιδαγωγικό πρόγραμμα «Μνήμες Κατοχής στην Ελλάδα», με το οποίο επιδιώκεται να περάσει μέσα από τα σχολεία η παραχάραξη της Ιστορίας, η Πανελλήνια Ένωση Αγωνιστών Εθνικής Αντίστασης και Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας διοργάνωσε την περασμένη Παρασκευή διαδικτυακή εκδήλωση με θέμα «”Μνήμες Κατοχής στην Ελλάδα”, ένα ακόμα πρόγραμμα παραχάραξης της Ιστορίας».

Στην εκδήλωση μίλησαν οι: Γιώργος Μαργαρίτης, καθηγητής Σύγχρονης Ιστορίας στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του ΑΠΘ, Κώστας Σκολαρίκος, μέλος του Τμήματος Ιστορίας της Κεντρικής Επιτροπής του ΚΚΕ, Νίκος Δάρδαλης, εκπαιδευτικός.

Την εκδήλωση συντόνισε εκ μέρους του ΔΣ της ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ ο Χάρης Ραζάκος, υποψήφιος διδάκτωρ Ιστορίας.

Η εκδήλωση έτυχε θερμής υποδοχής από τα παραρτήματα της ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ, από εκπαιδευτικούς κ.ά., που ανταποκρίθηκαν με μαζική συμμετοχή μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας, διατύπωσαν ερωτήματα και ανέπτυξαν μια πλούσια συζήτηση με τους ομιλητές.

Ο Γιώργος Μαργαρίτης, μεταξύ άλλων, περιέγραψε και ανέδειξε τα αντιεπιστημονικά στοιχεία του προγράμματος, σημειώνοντας, μάλιστα, ότι πρόκειται για μια πρακτική άμεσης παρέμβασης ξένης κυβέρνησης στα εθνικά εκπαιδευτικά προγράμματα και ιδιαίτερα στο ευαίσθητο θέμα της ιστορίας της Κατοχής. Επισήμανε πως δεδομένου ότι βασικός στόχος του προγράμματος είναι να συμβάλει στη «συμφιλίωση», τα τότε γεγονότα περιγράφονται με έναν ήπιο, αμβλυμμένο και τελικά ακυρωτικό τρόπο. Για παράδειγμα, για τις εκατόμβες θυμάτων -πείνα, εκτελέσεις, καταστροφή χωριών, λεηλασία κλπ.- δεν υπάρχει πουθενά ο χαρακτηρισμός «έγκλημα» ή «εγκλήματα».

Ο Κώστας Σκολαρίκος, ανάμεσα σε άλλα, υπογράμμισε ότι σε ένα περιβάλλον έντασης των ιμπεριαλιστικών αντιθέσεων αποτελεί κλιμακούμενο φαινόμενο η προσπάθεια όσων καπιταλιστικών κρατών έχουν γεωπολιτικά συμφέροντα στην περιοχή να παρέμβουν στην εκπαίδευση και ειδικότερα να παρέμβουν στην Ιστορία, προκειμένου να προωθήσουν γενικότερες στοχεύσεις της εξωτερικής τους πολιτικής. Ακόμα, σκιαγράφησε και αποδόμησε τις αντιεπιστημονικές μεθόδους που αξιοποιούνται σε αυτό το πρόγραμμα για την παραχάραξη της Ιστορίας.

Ο Νίκος Δάρδαλης, μεταξύ άλλων, επισημαίνοντας ότι δεν πρόκειται για το πρώτο φαινόμενο επιδίωξης της παραχάραξης της Ιστορίας, αναφέρθηκε αναλυτικά στο πώς αντιμετωπίζεται η Ιστορία στα σχολικά βιβλία και για ποιο σκοπό.

Μπορείτε να παρακολουθήσετε τις ομιλίες στο βίντεο: 

Θυμίζουμε ότι το πρόγραμμα «Μνήμες Κατοχής στην Ελλάδα» χρηματοδοτείται από το υπουργείο Εξωτερικών της Γερμανίας, το Ίδρυμα «Σταύρος Νιάρχος», το Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου και το Γερμανικό Ίδρυμα «Μνήμη, Ευθύνη και Μέλλον» και διενεργείται σε συνεργασία με το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Πρόκειται για εγχείρημα ενταγμένο στις επιδιώξεις του γερμανικού κράτους για την αναθεώρηση της Ιστορίας του Β’ ΠΠ, προκειμένου να βελτιώνει την εικόνα της και να προωθεί την εξωτερική της πολιτική. Είναι ένα πρόγραμμα ειδικά επεξεργασμένο για τη διδασκαλία της Ιστορίας του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και της ναζιστικής κατοχής, την οποία οι μαθητές καλούνται να προσεγγίσουν αποκλειστικά και μόνο μέσα από μαρτυρίες, αναμνήσεις ηλικιωμένων ανθρώπων οι οποίοι ήταν παιδιά ή έφηβοι εκείνη την περίοδο, αποκλείοντας, δηλαδή, με αντιεπιστημονικό τρόπο ιστορικά τεκμήρια και ντοκουμέντα.

902.gr

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Notice: Only variables should be assigned by reference in /srv/katiousa/pub_dir/wp-content/themes/katiousa_theme/comments.php on line 6

1 Trackback

Κάντε ένα σχόλιο: