ΔΑΣ ΟΣΜΕ: Καταγγέλλουμε τη διοίκηση της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. για τις αντεργατικές και τις άθλιες πρακτικές της
Τη «δόξα» πολυεθνικών ομίλων ζήλεψε η ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. που εκβίασε εργαζόμενους οδηγούς της να υπογράψουν σύμβαση με ρήτρα διάρκειας 1 έτους και προστίμου 100 ευρώ ημερησίως (!!) σε περίπτωση αποχώρησης τους από την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και απασχόλησης τους σε άλλη ανταγωνιστική προς την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης εταιρίας.
Τη «δόξα» πολυεθνικών ομίλων ζήλεψε η ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Α.Ε. που εκβίασε εργαζόμενους οδηγούς της να υπογράψουν σύμβαση με ρήτρα διάρκειας 1 έτους και προστίμου 100 ευρώ ημερησίως (!!) σε περίπτωση αποχώρησης τους από την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης και απασχόλησης τους σε άλλη ανταγωνιστική προς την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης εταιρίας.
Η συγκεκριμένη πρακτική είναι εντελώς απαράδεκτη και δείχνει υπό ποιο καθεστώς τρομοκρατίας και εκβιασμών εργάζονται οι εργαζόμενοι της.
Η ΚΤΕΛ δεν είναι υπέρμαχος του ιδιωτικού τομέα και της λεγόμενης «ελεύθερης αγοράς» στην οποία δήθεν όλα ρυθμίζονται με την προσφορά και τη ζήτηση ;
Αυτές είναι οι «άριστες εργασιακές πρακτικές» και οι «αρμονικές σχέσεις με τους κοινωνικούς εταίρους» που διαφημίζει η ΚΤΕΛ στην ιστοσελίδα της;
Αν ισχύει το παραπάνω τότε γιατί να θέλουν να δουλέψουν σε άλλο πάροχο οι εργαζόμενοι της ;
Οι οδηγοί της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης είναι εργαζόμενοι που εργάζονται σκληρά, που αμείβονται κατά βάση με πενιχρούς μισθούς και που υποχρεώνονται να εκτελούν εργασίες άσχετες με την ειδικότητα τους όπως π.χ. το καθάρισμα των λεωφορείων, την απασχόληση εκτός ωραρίου εργασίας και σε ημέρες ανάπαυσης για τη μεταφορά των λεωφορείων από και προς τα συνεργεία, το ΚΤΕΟ κ.α.
Φυσικά αυτές οι πρακτικές δεν αφορούν μόνο την ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης αλλά γενικότερα τα ΚΤΕΛ όλης της χώρας με τον «αέρα» που τους έχουν δώσει οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ.
Με το νόμο του ΣΥΡΙΖΑ 4568/2018 «έσπασε» το μονοπώλιο των συγκοινωνιακών φορέων των δυο μεγαλύτερων πόλεων της χώρας (Αθήνα και Θεσσαλονίκη) αφού είχε προηγηθεί η χρόνια απαξίωση τους και άνοιξε ο δρόμος για την εκχώρηση αστικών γραμμών στα ΚΤΕΛ με κρατική επιδότηση.
Με το νόμο 4663/2020 η ΝΔ κατάργησε στην ουσία το Π.Δ. 246/2006 με το οποίο ίσχυε ο Κανονισμός Προσωπικού των ΚΤΕΛ και έδωσε τη δυνατότητα στις διοικήσεις των ΚΤΕΛ να συντάσσουν τους Κανονισμούς όπως τις βολεύει.
Παράλληλα με όλα τα παραπάνω το νομικό πλαίσιο των ελέγχων έχει «χαλαρώσει» με αποτέλεσμα η εργοδοσία των ΚΤΕΛ να έχει ξεσαλώσει εφαρμόζοντας στο χώρο της συγκοινωνίας τις πιο άθλιες αντεργατικές μεθοδεύσεις με απολύσεις και εκβιασμούς.
Αυτοί είναι που έχουν διαμηνύσει στους εργαζόμενους τους ότι όποιος γραφτεί σε εργατικό σωματείο δεν του ανανεώνεται η σύμβαση εργασίας του.
Αυτοί είναι (ΚΤΕΛ Χαλκιδικής) που πριν από 11 χρόνια ως «πρωτοπόροι» έτρεξαν να εφαρμόσουν την κατάπτυστη ΠΥΣ/6 του 2012 που περιλάμβανε την «απελευθέρωση» των απολύσεων.
Οι εργαζόμενοι και τα σωματεία όλης της χώρας πρέπει να καταδικάσουν τις αντεργατικές πρακτικές της ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.
Τα θεσμικά όργανα των εργαζομένων στη μεταφορά και τη συγκοινωνία (ΟΣΜΕ) πρέπει να απαντήσουν στην πρόκληση και να πάρουν αποφάσεις για κινητοποιήσεις με στόχο την υπογραφή κλαδικής ΣΣΕ για τα ΚΤΕΛ με προτάσεις που να διασφαλίζουν για όλους τους εργαζόμενους για:
- Αυξήσεις στους μισθούς
- Συμβάσεις αορίστου χρόνου για όλους
- Μέτρα Υγιεινής και Ασφάλειας
- Ωράρια Εργασίας με 7ωρο, 5ημερο, 35ωρο για όσους εργάζονται στα ΒΑΕ
ΔΑΣ ΟΣΜΕ