Η μελέτη και κατασκευή πλήρους κόμβου του ΒΟΑΚ στη διασταύρωση Φοινικιάς – και όχι μόνο – είναι πρώτης προτεραιότητας
Επερώτηση της Λαϊκής Συσπείρωσης Κρήτης για τον «ημικόμβο» Φοινικιάς στο ΒΟΑΚ και γενικά τις αστικές μετακινήσεις επί του ΒΟΑΚ στον δήμο Ηρακλείου
Επερώτηση της Λαϊκής Συσπείρωσης Κρήτης για τον «ημικόμβο» Φοινικιάς στο ΒΟΑΚ και γενικά τις αστικές μετακινήσεις επί του ΒΟΑΚ στον δήμο Ηρακλείου
Προς τον κ. Περιφερειάρχη,
Από τις 7-5-2022, που παραδόθηκε στην κυκλοφορία από την Περιφερειακή Ενότητα Ηρακλείου ο «προσωρινός» οδικός κόμβος Φοινικιάς, στον Άη Γιάννη Χωστό, χειροτέρεψαν πολύ οι κυκλοφοριακές συνθήκες στην περιοχή. Ουρές δεκάδων αυτοκινήτων προκαλούν τεράστια λαϊκή ταλαιπωρία.
Αποδείχνεται ότι με τα ημίμετρα του κράτους, τα προβλήματα δεν λύνονται αλλά οξύνονται.
Όσοι αναζητούν «ιδέες» για προσωρινές λύσεις, ξεχνούν (ή κάνουν πως ξεχνούν) ότι δεν μιλάμε για ένα απλό αστικό δρόμο του Ηρακλείου, αλλά για μια ανεπίσημη διασταύρωση αστικού δρόμου με το ΒΟΑΚ !
Ξεχνούν πως όταν κατασκευάστηκε ο ΒΟΑΚ μέσα στο Ηράκλειο, μπορεί να κάλυψε προσωρινά ένα μεγάλο αριθμό αστικών μετακινήσεων, αποδείχτηκε όμως γρήγορα πως δεν αποτελεί μόνιμη λύση. Ο ΒΟΑΚ χώρισε στα δύο, μια πόλη με πάνω από 200.000 κατοίκους, χωρίς δημοτικό οδικό δίκτυο που να συνδέει και να εξυπηρετεί τις μετακινήσεις ανάμεσα στο βόρειο και το νότιο τμήμα, χωρίς να χρησιμοποιεί και να επιβαρύνει τον ΒΟΑΚ. Σήμερα είναι ξεκάθαρο πως άλλες μετακινήσεις πρέπει να καλύπτει ο ΒΟΑΚ χωρίς διόδια και άλλες μετακινήσεις ένα δημοτικό οδικό δίκτυο.
Όμως όλα αυτά χρόνια, αλματώδους επέκτασης του Ηρακλείου, τόσο οι κυβερνήσεις, όσο και οι περιφερειακές και δημοτικές αρχές επαναπαύτηκαν με προσωρινές λύσεις, γιατί δεν ήθελαν να διαθέσουν κονδύλια ούτε στη βελτίωση του ΒΟΑΚ, ούτε στη βελτίωση του δημοτικού οδικού δικτύου. Είχαν άλλη προτεραιότητα, την αφαίμαξη των λαϊκών στρωμάτων και την κερδοφορία του μεγάλου κεφαλαίου.
Μόνο τρείς επίσημοι κόμβοι – έξοδοι του ΒΟΑΚ υπάρχουν στο Ηράκλειο (Γιόφυρος, Κνωσού, Βιομηχανική). Τεράστιες ουρές σχηματίζονται καθημερινά σε αυτούς τους κόμβους για αστικές μετακινήσεις στο ΠΑΓΝΗ, τα Πανεπιστήμια, τη ΒΙΠΕ, αλλά και για μετακινήσεις σε χωριά ή άλλους νομούς.
Στον Αϊ Γιάννη Χωστό δεν υπάρχει κόμβος, αλλά μια γέφυρα και μια μισοπαράνομη έξοδος στο ΒΟΑΚ από τη νότια πλευρά. Η διασταύρωση δεν καλύπτει μόνο τις μετακινήσεις Ηράκλειο – Φοινικιά ή Προφήτη Ηλία, αλλά και τους πολλούς που θέλουν να μπουν ή να βγουν στο ΒΟΑΚ.
Επικρίνουμε τόσο την περιφέρεια, όσο και την κυβέρνηση και το δήμο για την πολύχρονη, εγκληματική αδιαφορία τους τόσο για το ΒΟΑΚ, όσο και για το δημοτικό οδικό δίκτυο του Ηρακλείου.
Θυμίζουμε πως ακόμα και σήμερα η μελέτη για τη διαδρομή Ηράκλειο – Χανιά του ΒΟΑΚ (που η Λαϊκή Συσπείρωση έχει καταψηφίσει) δεν περιλαμβάνει τις μεγάλες πόλεις !
Άμεσα το κεντρικό και το τοπικό κράτος οφείλουν να αναζητήσουν προσωρινές λύσεις που θα ανακουφίζουν –όσο γίνεται- και δεν θα επιβαρύνουν την ταλαιπωρία των λαϊκών στρωμάτων.
Κυρίως όμως πρέπει να χρηματοδοτήσουν τον εκσυγχρονισμό όλου του οδικού δικτύου (εθνικού, επαρχιακού, δημοτικού) χωρίς νέους φόρους των λαϊκών στρωμάτων, αλλά με φορολογία του μεγάλου κεφαλαίου.
Η μελέτη και κατασκευή πλήρους κόμβου του ΒΟΑΚ στη διασταύρωση Φοινικιάς – και όχι μόνο – είναι πρώτης προτεραιότητας.
Οι περιφερειακοί σύμβουλοι της Λαϊκής Συσπείρωσης
ΣΥΝΤΥΧΑΚΗΣ ΜΑΝΩΛΗΣ -ΜΑΝΟΥΣΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ-ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ ΑΛΕΚΟΣ