Η BMW εξετάζει τη χρήση ανθρωποειδών ρομπότ στην παραγωγή που θα αντικαταστήσουν εργάτες

Τη χρήση ανθρωποειδών ρομπότ στην παραγωγή που θα αντικαταστήσουν εργάτες εξετάζει για πρώτη φορά ο όμιλος αυτοκινητοβιομηχανίας BMW, με στόχο να αυξήσει κατακόρυφα την κερδοφορία του απαλλαγμένος από το εργασιακό «κόστος».

Τη χρήση ανθρωποειδών ρομπότ στην παραγωγή που θα αντικαταστήσουν εργάτες εξετάζει για πρώτη φορά ο όμιλος αυτοκινητοβιομηχανίας BMW, με στόχο να αυξήσει κατακόρυφα την κερδοφορία του απαλλαγμένος από το εργασιακό «κόστος». Η εξέλιξη της τεχνολογίας στον καπιταλιστικό τρόπο παραγωγής αξιοποιείται για την αύξηση των επιχειρηματικών κερδών και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ομίλων και όχι για τη γενική μείωση του εργάσιμου χρόνου και τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας.

Ιδιαίτερα οι όμιλοι της αυτοκινητοβιομηχανίας όλα τα προηγούμενα χρόνια «προετοιμάστηκαν» για την ανταγωνιστικότητά τους την εποχή της ηλεκτροκίνησης προχωρώντας σε χιλιάδες απολύσεις έκαστος.

Κατά τη διάρκεια ενός πιλοτικού προγράμματος αρκετών βδομάδων που υλοποιήθηκε στο εργοστάσιο της εταιρείας στο Spartanburg, το ανθρωποειδές ρομπότ με την ονομασία Figure 02 της εταιρείας «Figure» από την Καλιφόρνια, εισήγαγε με επιτυχία μεταλλικά τμήματα σε συγκεκριμένα εξαρτήματα, τα οποία στη συνέχεια συναρμολογούνταν για τη δημιουργία του πλαισίου των οχημάτων.

Σύμφωνα με την εταιρεία, το Figure 02 είναι το πιο προηγμένο ανθρωποειδές ρομπότ στον κόσμο που διατίθεται σήμερα στην αγορά. Διαθέτει τριπλάσια ισχύ επεξεργασίας από τον προκάτοχό του, βελτιωμένη φωνητική επικοινωνία, καλύτερες κάμερες, μικρόφωνα και αισθητήρες, μπαταρία υψηλής απόδοσης και χέρια τέταρτης γενιάς σε ανθρώπινη κλίμακα με 16 βαθμούς ελευθερίας ανά χέρι και αντοχή ισοδύναμη με την ανθρώπινη.

Το ρομπότ είναι σε θέση να εκτελεί εντελώς αυτόνομα εργασίες (χρησιμοποιώντας και τα δύο χέρια, όπως και ο άνθρωπος), οι οποίες απαιτούν ποικίλους και δυναμικούς χειρισμούς, σύνθετες λαβές και συντονισμό και των δύο χεριών σε συνδυασμό. Είναι σε θέση να τοποθετεί διάφορα πολύπλοκα εξαρτήματα με ακρίβεια χιλιοστού και μπορεί να περπατά δυναμικά αξιοποιώντας τις σχεδιαστικές δυνατότητές του.

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Notice: Only variables should be assigned by reference in /srv/katiousa/pub_dir/wp-content/themes/katiousa_theme/comments.php on line 6


Notice: Only variables should be passed by reference in /srv/katiousa/pub_dir/wp-content/themes/katiousa_theme/functions.php on line 38

Notice: Only variables should be assigned by reference in /srv/katiousa/pub_dir/wp-content/themes/katiousa_theme/functions.php on line 38
1 Σχόλιο

  • Ο/Η Ευη Π. λέει:

    Στις 15 Ιανουαρίου του 2009 στη Νέα Υόρκη, το Airbus A-320-214 αναγκάστηκε να κάνει προσυδάτωση στον ποταμό Hudson, λίγα μόλις λεπτά από την απογείωσή του, από το αεροδρόμιο La Guardia, όταν μετά από μια σφοδρή σύγκρουση με ένα σμήνος καναδέζικες χήνες (!!!) οι κινητήρες του καταστράφηκαν εντελώς και η πτώση του σε πυκνοκατοικημένη περιοχή της Νέας Υόρκης φαινόταν αναπόφευκτη. Eντούτοις χάρη στον επιδέξιο χειρισμό του πιλότου, οι 155 επιβαίνοντες και το 5μελές πλήρωμα σώθηκαν. Ο πιλότος Chesley ‘’Sully’’ Sullenberger και ο A’ Αξιωματικός θεωρήθηκαν ήρωες. Το γεγονός πέρασε στην ιστορία ως «το θαύμα του Hudson» (Miracle on the Hudson). …

    Ερωτηθείς για τα πολλαπλά ελαττωματικά δεδομένα των κομπιούτερ των αυτοματοποιημένων χειριστηρίων των πιλοτηρίων των σύγχρονων αεροπλάνων, που σε εξαιρετικά ακραίες κ απρόβλεπτες καταστάσεις καθιστούν αδύνατη την ανάκτηση του ελέγχου των αεροσκαφών από τους χειριστές τους, ο ηρωικός πιλότος απάντησε:

    “Είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι ενώ τα ανθρώπινα όντα είναι συχνά λιγότερο προβλέψιμα από τα αυτοματοποιημένα συστήματα ασφαλείας, είναι παρόλα αυτά μακράν τα πιο ανθεκτικά και προσαρμόσιμα, τα μοναδικά εκείνα υποκείμενα που μπορούν να αντιμετωπίσουν μια πρόκληση που δεν έχουν ξαναδεί και σε σύντομο χρονικό διάστημα να βρουν έναν τρόπο να την επιλύσουν ακόμη και μέσα σε συνθήκες ακραίας κρίσης”.

    Ο Captain Sully θεωρεί ότι η πλήρης αντικατάσταση των πιλοτικών δεξιοτήτων από τον αυξημένο αυτοματισμό είναι μοιραίο λάθος, αφού καθώς επισημαίνει:

    “Αυτό που μάθαμε στην αεροπορία είναι ότι ο αυτοματισμός δεν μειώνει τα σφάλματα, απλώς αλλάζει τη ΦΥΣΗ των σφαλμάτων. Καθώς, όμως, χρησιμοποιούμε όλο και περισσότερη τεχνολογία στα πιλοτήρια, πρέπει πάντα να διασφαλίζουμε ότι ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΟΝΤΑ ΕΧΟΥΝ ΤΟΝ ΠΛΗΡΗ ΕΛΕΓΧΟ του αεροσκάφους και της πορείας του”.
    Το αντίστοιχο συμβαίνει και με την ΑΙ στον βαθμό που ο άνθρωπος δεν θα έχει τον πλήρη έλεγχο των ρομπότ μιας που οι επιχειρηματικοι κολοσσοι θέλουν να μειώσουν το κόστος υποκαθιστώντας το εξειδικευμένο εμψυχο εργατικό δυναμικό από τα αυτοματοποιημένα ρομποτ.
    Δεν μπορεί λοιπόν ο Καπιταλισμος να ξεμπερδεψει με τον παράγοντα “Άνθρωπος”….
    Από εδώ κ πέρα η BMW θα έχει προβλήματα στην παραγωγη κ η σχέση ποιοτητας-τιμης της εν λόγω αυτοκινητοβιομηχανίας θα φτάσει στον πάτο της αβυσσου!!! Αχαχαχαχ!!!!

Κάντε ένα σχόλιο: