Ομόφωνα ψήφισε το Δημοτικό Συμβούλιο Πάτρας την πρόταση της Δημοτικής Αρχής για την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής
Το Δημοτικό Συμβούλιο, οι φορείς, ο λαός, στο βαθμό που δεν γίνει δεκτή η απόφασή του, δεν έχει άλλο δρόμο, παρά μόνο τον δρόμο του αγώνα και της πόλης.
Ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο ψήφισε την πρόταση της Δημοτικής Αρχής για την υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής.
Συγκεκριμένα, η απόφαση αναφέρει: Το Δημοτικό Συμβούλιο, μαζί με τους φορείς και τον Πατραϊκό λαό, απαιτεί την υπογειοποίηση της νέας, διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, από το Ρίο έως Άγιο Ανδρέα και νέο λιμάνι, σε συμφωνία με το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο.
Στην επιφάνειά του, δημιουργία γραμμικού πάρκου.
Η Πάτρα είναι δίκαιο να «βλέπει» το μέλλον.
Την λειτουργία προαστιακού τρένου μέχρι την Κάτω Αχαΐα.
Καλούμε την κυβέρνηση να προχωρήσει στην κατασκευή του έργου όπως σχεδιάστηκε, μετά από αγώνες και μακρές διαβουλεύσεις. Να μην χαθεί άλλος χρόνος.
Το Δημοτικό Συμβούλιο, οι φορείς, ο λαός, στο βαθμό που δεν γίνει δεκτή η απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου, δεν έχει άλλο δρόμο, παρά μόνο τον δρόμο του αγώνα και της πάλης.
ΠΑΤΡΩΝ – ΠΥΡΓΟΥ ΚΑΙ ΝΟΤΙΑ ΧΑΡΑΞΗ
Η συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου, συνεχίζεται με το θέμα της κατασκευής του έργου της νέας οδού Πατρών – Πύργου και της νότια χάραξης, με εισηγητή τον Δήμαρχο Πατρέων, Κώστα Πελετίδη.
Η εισήγηση του Δημάρχου είναι η εξής:
«Το Δημοτικό μας Συμβούλιο διαχρονικά διεκδικούσε την κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου από Πάτρα για Πύργο – Τσακώνα, ασφαλή, που θα περιόριζε τα ατυχήματα και χωρίς διόδια, για να μπορούν να το χρησιμοποιούν φτωχοί και πλούσιοι. Παράλληλα απαιτούσαμε νέα χάραξη. Την λεγόμενη «Νότια Χάραξη» από το Μιντιλόγλι μέχρι την Κάτω Αχαΐα, για να μην καταστραφεί η υπάρχουσα οικιστική δομή, να μη τριχοτομηθούν οι περιοχές από τις οποίες περνά να μην έχουμε περιβαλλοντική και αισθητική υποβάθμιση.
Αυτό το έργο θα μπορούσε μέχρι σήμερα να είχε κατασκευαστεί, να το χρησιμοποιούμε, να το απολαύσουμε. Θα μπορούσε να είχε συνδυαστεί με νέα χάραξη της σιδηροδρομικής γραμμής παράλληλα με τον αυτοκινητόδρομο. Όλα αυτά είναι κατανοητά απ’ όλους όσους σκέπτονται με τον κοινό νου και δεν ακολουθούν τον τρόπο σκέψης των συμφερόντων.
Το έργο δεν έγινε , δεν προκρίθηκε η λύση της Νότιας Χάραξης. Οι κατασκευαστικές εταιρείες μέσω των πολιτικών επιρροών τους, οδήγησαν την χάραξη και την κατασκευή εκεί που ήθελαν. Οι συγκρούσεις και τα συμφέροντα τους επηρέασαν τις πολιτικές των κυβερνήσεων. Τελικά χαμένος είναι ο λαός.
Ως επιχειρήματα για να μην γίνει, έβαζαν, την αύξηση του κόστους ότι δήθεν θα ξεπερνούσε τα 100.000.000, κάτι που είναι ανακριβές. Η αύξηση που θα προσκαλούσε η νέα χάραξη ήταν της τάξεως των 30.000.000, αλλά θα είχαμε σύνδεση του οδικού δικτύου με την ΒΙ.ΠΕ γεγονός που το προσπερνούν. Ότι θα υπάρχει καθυστέρηση στο έργο, ότι θα υπάρχει απένταξη κ.λπ. καθυστέρηση τελικά υπήρξε αλλά όχι λόγω «Νότιας Χάραξης», αλλά λόγω των εργολαβικών συμφερόντων και των κυβερνήσεων.
Η επιλογή τους εκτός από τα παραπάνω, δημιουργεί κινδύνους πλημμυρικών φαινομένων, που τα βιώσαμε αυτές τις ημέρες. Προκαλεί αποκοπή των κατοικιών της άνω πλευράς του
δρόμου από την κάτω και το αντίστροφο, προκαλεί σημαντικές οικιστικές επιπτώσεις που δεν θα διαρκέσουν 1-2 χρόνια αλλά αιώνες.
Η ύπαρξη διοδίων στα Καμίνια , θα εκτρέψει μεγάλο μέρος της κίνησης στην λεγόμενη Παλαιά Εθνική Οδό , ένα επαρχιακό δρόμο, θα δημιουργήσει τεράστιους κινδύνους για την ασφάλεια πεζών και οδηγών, σημαντικό κυκλοφοριακό φόρτο στη Νότια είσοδο της Πάτρας.
Καλούμε το Δημοτικό μας Συμβούλιο να επαναβεβαιώσει την προηγούμενη θέση του και να ζητήσουμε για μια ακόμη φορά και από τη νέα κυβέρνηση να κάνει αποδεκτό το αίτημα της νότιας χάραξης , να αναζητηθούν οι προμελέτες που έχουν συνταχθεί στο Υπουργείο, να επικαιροποιηθούν και να γίνει οριστική μελέτη.
Άμεσα να ξεκινήσει η διαδικασία των απαλλοτριώσεων, ο χρόνος που χάθηκε και οι αποζημιώσεις που θα ζητήσουν οι εταιρείες που εγκαταστάθηκαν όπως –όπως, δεν πρέπει να σταματήσει την ορθή επιλογή. Όλη αυτή η εμπειρία πρέπει να ληφθεί υπόψη να μη ξανασυμβεί.
Παράλληλα διεκδικούμε:
-Να μην υπάρχουν διόδια
-Να συμβάλουμε οικονομικά στον δικαστικό αγώνα, εάν χρειαστεί, για αποτροπή της λύσης που προωθείται.
-Να καλέσουμε το Δήμο Δυτικής Αχαΐας και τους φορείς των περιοχών μας σε κοινό αγώνα.
-Να συνεργαστούμε και με τους άλλους Δήμους της Ηλείας να προχωρήσει η κατασκευή του έργου με τρόπο που διασφαλίζει τα συμφέροντα όλων».
Δείτε ακόμα:
Ο Κ. Πελετίδης για την υπογειοποίηση της νέας σιδηροδρομική γραμμής