Χαιρετίζουμε τις αγωνιστικές κινητοποιήσεις των μαθητών
Στεκόμαστε στο πλάι των μαθητών διεκδικώντας ένα σχολείο που δεν θα εξοντώνει, που θα δουλεύει σταθερά με όλα – και για όλα – τα παιδιά, αναπτύσσοντας όλες τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα, τα ταλέντα, που θα καλλιεργεί τη δίψα για μόρφωση και θα δίνει διέξοδο στις νεανικές ανησυχίες.
Τη Δευτέρα 18 Μάρτη μαθητές σε όλη τη χώρα διαδήλωσαν αντιδρώντας στις αλλαγές στο Λύκειο και το σύστημα πρόσβασης στην Ανώτατη Εκπαίδευση, που ανακοίνωσε πριν λίγες ημέρες το υπουργείο Παιδείας.
Οι μαθητές δικαίως αγωνίζονται και καταγγέλλουν πως κυβέρνηση και υπουργείο δεν νοιάζονται για την αγωνία, την πίεση και το άγχος που ζουν, σε ένα σχολείο γεμάτο ανταγωνισμό, ψυχοφθόρες και εξοντωτικές εξετάσεις, σε ένα διαρκές τρέξιμο από το σπίτι στο σχολείο και μετά στο φροντιστήριο. Δυστυχώς τα μαθητικά χρόνια που θα έπρεπε να είναι γεμάτα πολύπλευρες γνώσεις και μάθηση, παραμένουν ένας μεγάλος βραχνάς για τα παιδιά και τους γονείς τους.
Το σχέδιο της κυβέρνησης ουσιαστικά ακυρώνει την Γ’ Λυκείου, μετατρέποντάς την σε έτος προπαρασκευής για τις πανελλαδικές, όπου οι μαθητές θα διδάσκονται μόνο τα μαθήματα στα οποία θα δώσουν εξετάσεις, συν μια – δυο ώρες τη βδομάδα Γυμναστική και Θρησκευτικά… γιατί σύμφωνα με τον Υπουργό, ότι έμαθαν τα παιδιά, έμαθαν.
Επιπλέον, οι πανελλαδικές εξετάσεις διπλασιάζονται, αφού οι μαθητές θα καλούνται να δίνουν εξετάσεις για το απολυτήριό τους με όλα τα χαρακτηριστικά των πανελλαδικών (άγνωστοι επιτηρητές και διορθωτές κ.λπ.) και στη συνέχεια θα ξαναδίνουν τις πανελλαδικές στα ίδια μαθήματα, γιατί σύμφωνα με τον Υπουργό έτσι αναβαθμίζεται το απολυτήριο Λυκείου, ενώ και οι πέτρες γνωρίζουν ότι με το απολυτήριο Λυκείου δεν εξασφαλίζεις θέση, ούτε στην ουρά του ΟΑΕΔ.
Το Υπουργείο μιλάει επίσης για «ελεύθερη πρόσβαση» δήθεν στα Τμήματα χαμηλής ζήτησης, προσπαθώντας να εξαπατήσει μαθητές και γονείς, αφού στα Τμήματα που δεν προτιμούν οι υποψήφιοι και σήμερα μπορούν να περάσουν με πολύ χαμηλές βαθμολογίες, ενώ σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, η πρόσβαση δεν θα είναι καθόλου «ελεύθερη», αφού θα δίνουν τις εξετάσεις τύπου πανελλαδικών για το απολυτήριο και μάλιστα θα πρέπει να συγκεντρώσουν και βαθμολογία πάνω από 9,5 (μεγαλύτερη απ’ ό,τι απαιτείται σε αυτά τα Τμήματα σήμερα).
Στην ουσία, η κυβέρνηση επιμένει σε ένα σχέδιο που το έχουν απορρίψει μαζικά οι μαθητές, οι εκπαιδευτικοί και η συνδικαλιστική τους οργάνωση, η ΟΛΜΕ, όπως επίσης και οι γονείς και η Συνομοσπονδία τους, η ΑΣΓΜΕ. Επιμένει σε ένα σχέδιο που θα φορτώσει με πολύ περισσότερα βάρη τους μαθητές και τις οικογένειές τους, τόσο από τη σκοπιά του άγχους και του ανταγωνισμού, που θα εκτιναχθεί στα ύψη, όσο και με οικονομικά βάρη, καθώς η ένταση του ανταγωνισμού κάθε άλλο παρά θα μειώσει την παραπαιδεία και τα φροντιστήρια, όπως υποκριτικά υποστηρίζει το Υπουργείο.
Στεκόμαστε δίπλα στους μαθητές που δεν θέλουν να γίνουν πειραματόζωα της κυβέρνησης και απαιτούν να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο της κυβέρνησης, να μην καλούνται οι μαθητές να κάνουν μηχανογραφικό από τη Β’ Λυκείου, με το μαχαίρι στο λαιμό και με λιγότερες επιλογές, το ποσοστό 10% της εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής να παραμείνει επ’ αόριστον και να ισχύσει και για τα υπόλοιπα Τμήματα ΤΕΙ που συγχωνεύτηκαν με Πανεπιστήμια και τέλος δημόσια και δωρεάν Παιδεία για όλους!
Στεκόμαστε στο πλάι των μαθητών διεκδικώντας ένα σχολείο που δεν θα εξοντώνει, που θα δουλεύει σταθερά με όλα – και για όλα – τα παιδιά, αναπτύσσοντας όλες τις κλίσεις, τα ενδιαφέροντα, τα ταλέντα, που θα καλλιεργεί τη δίψα για μόρφωση και θα δίνει διέξοδο στις νεανικές ανησυχίες. Για έναν διαφορετικό τρόπο πρόσβασης, που άμεσα μπορεί να εφαρμοστεί και να ανακουφίσει τους υποψήφιους και τις οικογένειές τους, με απεριόριστη δυνατότητα πολλαπλών επιλογών προτίμησης, με δικαίωμα επανάληψης της διαδικασίας όσες φορές επιθυμούν οι υποψήφιοι, με δυνατότητα κατοχύρωσης βαθμολογίας μαθημάτων και για τις επόμενες χρονιές.
Άρθρο του Νίκου Καραγιάννη
Αντιδημάρχου παιδείας, νεολαίας, αθλητισμού και πολιτισμού