Γράμμα μαθήτριας στην Υπουργό Παιδείας: «Μένουμε σπίτι» αλλά διεκδικούμε και τα αυτονόητα για τη μόρφωσή μας
Θέλετε, λοιπόν, μία μέρα, κυρία υπουργέ, να συνδεθείτε και εσείς στην ηλεκτρονική τάξη, να παρακολουθήσετε και εσείς ένα τηλεμάθημα μέσα από μία μικροσκοπική οθόνη κινητού και ίντερνετ που “σέρνεται”; Θα λέτε τα ίδια τότε;
«Βρισκόμαστε στη μέση μιας νέας πανδημίας, μιας πανδημίας που για χρόνια φάνταζε μακρινή και εγκλωβισμένη σε βιβλία, σαν την “Πανούκλα” του Καμύ. Η ελληνική κυβέρνηση, λοιπόν, για να “προλάβει τα χειρότερα” προχώρησε σε κλείσιμο των σχολείων με αρχικό πλάνο αυτά να ξανανοίξουν το Πάσχα, πλάνο το οποίο, προφανώς, ναυάγησε σύντομα.
Το υπουργείο Παιδείας, όμως, βρήκε και πάλι τη λύση! Τη “διαδικτυακή τάξη”, την οποία, μάλιστα, η υπουργός προωθεί ακατάπαυστα, μιας και “όλα λειτουργούν κανονικά”. Για ποια κανονικότητα μιλάτε, κυρία Κεραμέως;
Όταν δεν γνωρίζουμε πότε θα διεξαχθούν οι πανελλαδικές εξετάσεις και την ύλη των εξεταζόμενων μαθημάτων;
Όταν συμμετέχουν στο τηλεμάθημα πέντε από τους είκοσι μαθητές; Όταν η πλατφόρμα διαρκώς υπερφορτώνεται και το σύστημα “πέφτει”;
Όταν απαιτείται γρήγορο ίντερνετ και υλικός εξοπλισμός, για τα οποία ποτέ δεν ερωτηθήκαμε αν διαθέτουμε;
Όταν υπάρχει ένας υπολογιστής για έναν γονιό καθηγητή και δύο παιδιά στο ίδιο σπίτι;
Εύκολα να τα λέτε αυτά από την άνεση του γραφείου σας, όπως εύκολο ήταν για την κυρία Μαρέβα να μας καλεί στα μπαλκόνια μας για να χειροκροτήσουμε την προσπάθεια των γιατρών, ενώ η κυβέρνηση του συζύγου της πετσόκοψε το δημόσιο σύστημα Υγείας της χώρας. Θέλετε, λοιπόν, μία μέρα, κυρία υπουργέ, να συνδεθείτε και εσείς στην ηλεκτρονική τάξη, να παρακολουθήσετε και εσείς ένα τηλεμάθημα μέσα από μία μικροσκοπική οθόνη κινητού και ίντερνετ που “σέρνεται”; Θα λέτε τα ίδια τότε;
Οι δηλώσεις σας, κυρία Κεραμέως, αφορούν μονάχα τα φροντιστήρια και τα ιδιωτικά σχολεία, που τόσο λατρεύετε εσείς και η κυβέρνησή σας. Μήπως αυτός είναι ο στόχος τελικά; Να αποδείξουμε πόσο “υστερεί” το δημόσιο σχολείο, για να το ιδιωτικοποιήσετε κι αυτό όπως το σύστημα Υγείας;
Το ότι είμαστε μαθητές, κυρία υπουργέ, δεν σημαίνει ότι “είμαστε στον κόσμο μας”. Αντιλαμβανόμαστε τη σοβαρότητα της κατάστασης. Για αυτό και ακολουθούμε τις οδηγίες που μας δίνονται, δεν βλέπουμε τους φίλους μας και “μένουμε σπίτι”.
Για αυτό, όμως, διεκδικούμε και τα αυτονόητα: Να φροντίσει το κράτος να παρθούν όλα τα απαραίτητα μέτρα για τους μαθητές, έτσι ώστε να μπορέσουμε να αντεπεξέλθουμε, τόσο τώρα, όσο και όταν ξανανοίξουν τα σχολεία.
Και ποια είναι αυτά;
Πρώτα απ’ όλα να μειωθεί η εξεταζόμενη ύλη της Γ’ Λυκείου, αλλά και να ανακοινωθεί σύντομα για να μας ανακουφίσει από το άγχος. Δεν γίνεται, άλλωστε, να λέμε ότι η τηλεκπαίδευση γίνεται για επανάληψη, αλλά ταυτόχρονα η ύλη να μη μειώνεται.
Αρκετά πια με τα γενικόλογα τόσο της υπουργού όσο και της υφυπουργού. Επιπλέον, πρέπει να λυθούν τα πρακτικά ζητήματα της τηλεκπαίδευσης, να εξασφαλιστούν, δηλαδή, τόσο για τους μαθητές όσο και για τους εκπαιδευτικούς, τα απαραίτητα μέσα: Δωρεάν γρήγορο ίντερνετ και Η/Υ ή tablet σε όσους δεν διαθέτουν.
Διαφορετικά, είναι σαν να αποκλείονται ακόμα περισσότερο από τη συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις οι μαθητές που δεν έχουν οικονομική δυνατότητα. Για αυτούς τους μαθητές είναι επίσης σημαντικό να γίνει άμεση ενισχυτική διδασκαλία όταν ανοίξουν τα σχολεία».
Άννα Λύρα
902.γρ