Λαϊκό Φροντιστήριο Πάτρας: Με όπλο την αλληλεγγύη στο πλευρό των μαθητών και σε αυτή τη μάχη

To Λαϊκό Φροντιστήριο Αλληλεγγύης του Δήμου Πατρέων από την πρώτη στιγμή της επιβολής των μέτρων για την αντιμετώπιση του Covid-19 μπήκε στη μάχη προκειμένου να σταθεί δίπλα στους μαθητές που συμμετέχουν στο Λαϊκό Φροντιστήριο.

Σε άρθρο της η υπεύθυνη της γραμματείας του Λαϊκού Φροντιστηρίου Αλληλεγγύης του Δήμου Πατρέων, Γωγώ Γαλυφοπούλου, σημειώνει τα εξής:

«Η γραμματεία του Λαϊκού Φροντιστηρίου Αλληλεγγύης του Δήμου Πατρέων από την πρώτη στιγμή της επιβολής των μέτρων για την αντιμετώπιση του  Covid-19 μπήκε στη μάχη προκειμένου να σταθεί δίπλα στους μαθητές που συμμετέχουν στο Λαϊκό Φροντιστήριο.

Έχοντας πάντα στο μυαλό τις ανάγκες των μαθητών και μαθητριών, μέσα σε έκτακτες συνθήκες και με ένα ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο, κατάφερε αυτό που έμοιαζε ακατόρθωτο: Να ξεκινήσει δηλαδή από την πρώτη κιόλας εβδομάδα διαδικτυακά μαθήματα με προτεραιότητα τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου.

Είναι γνωστές οι παλινωδίες της κυβέρνησης και οι αντικρουόμενες δηλώσεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας. Το υπουργείο με τον τρόπο που ενεργεί, μόνο εμπιστοσύνη και ψυχραιμία δεν αποπνέει στους μαθητές. Ειδικά σε αυτούς που φοιτούν στη Γ’ Λυκείου και η φετινή χρονιά είναι καίρια για την παραπέρα εξέλιξη της ζωής τους. Όλα αυτά  έχουν φτάσει τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου σε τραγική κατάσταση, να μην ξέρουν ούτε πότε θα δώσουν πανελλαδικές ούτε με τι όρους. Με μεγάλη καθυστέρηση, δε, μόλις στις 10/04, ανακοίνωσε σε ποια ύλη ανά μάθημα θα εξεταστούν, αλλά και πάλι μένουν αναπάντητα ερωτήματα. Αντί το τοπίο τουλάχιστον να ξεκαθαρίσει απόλυτα για το τι τελικά θα απαιτηθεί στις εξετάσεις, προκύπτουν νέα ερωτήματα για πολλά μαθήματα.

Πέρα όμως από τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, που βρίσκονται στη δυσκολότερη θέση, λόγω των πανελλαδικών εξετάσεων, νιώσαμε την ανάγκη και την υποχρέωση να σταθούμε δίπλα σε όλους  τους μαθητές μας. Νιώσαμε επιτακτικά την ανάγκη να συνεχίσουμε να σκεφτόμαστε το “αύριο”, να κάνουμε όνειρα μαζί τους, να μοιραζόμαστε την αγωνία τους, να τους προσφέρουμε ό,τι καλύτερο, να τους δώσουμε εφόδια για το παρόν και το μέλλον τους, για να γίνουν καλύτεροι άνθρωποι, να βάζουν υψηλούς στόχους και να τους κατακτάνε. Έτσι βήμα – βήμα, προχωρήσαμε στις υπόλοιπες τάξεις του Λυκείου, του Γυμνασίου και σταδιακά προχωράμε στο Δημοτικό. Προχωράμε γνωρίζοντας ότι τα διαδικτυακά μαθήματα δεν μπορούν σε καμιά περίπτωση να αντικαταστήσουν τα μαθήματα μέσα στην τάξη.

Μας προκαλεί οργή η πλασματική εικόνα που προσπαθεί να περάσει το υπουργείο για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, όταν είναι γνωστό ότι το σύστημα “κρασάρει” διαρκώς και παρά τα όσα ανακοινώνει η υπουργός Παιδείας για τα ποσοστά μεγάλης συμμετοχής, το γεγονός είναι ότι ελάχιστοι μαθητές μπορούν να παρακολουθήσουν. Το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα που χρόνια τώρα απαξιώνεται με κάθε τρόπο από τις κυβερνήσεις, το βρήκε η κρίση του ιού ανοχύρωτο και παραμελημένο, όπως ακριβώς και το σύστημα Υγείας. Δεν αποτελεί δικαιολογία η κρίση του κορονοϊού, ούτε χρειαζόταν να συμβεί για να παρέχονται στους μαθητές σύγχρονοι τρόποι μάθησης. Τώρα εν μέσω πανδημίας, η ηγεσία του υπουργείου φαίνεται στα μάτια μαθητών και γονιών σαν φιγούρα αρχαιοελληνικής τραγωδίας…

Από  την πλευρά μας γίνεται σοβαρή προσπάθεια μέσω αυτών των μαθημάτων να στηρίξουμε ψυχολογικά και μαθησιακά τους μαθητές μας, να μη χάσουν την επαφή τους με το σχολείο, τα αντικείμενα των μαθημάτων, αλλά και τις παρέες, τη συζήτηση, την κοινωνικοποίηση που προσφέρει η σχολική ζωή. Θεωρούμε πως έχουμε χρέος να εντάξουμε στην καθημερινότητά τους, έστω με την μορφή της επανάληψης, το περιεχόμενο των αντικειμένων που διδάσκουμε. Άλλωστε νιώθουμε και εμείς την ανάγκη να έρθουμε σε επαφή μαζί τους.

Όλα τα παραπάνω προσπαθούμε να τα κατακτήσουμε σε συνθήκες εγκλεισμού. Κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας να ανατρέψουμε αυτή την κατάσταση, να δώσουμε τη μάχη ώστε να διαπαιδαγωγήσουμε τους μαθητές μας με τις αξίες της αλληλεγγύης, της συλλογικότητας, της αγωνιστικής διεκδίκησης, της υπερηφάνειας. Και αυτή την κρίση θα την ξεπεράσουμε μαζί οι μαθητές, οι γονείς, οι εκπαιδευτικοί. Συνολικά οι άνεργοι και οι εργαζόμενοι μέσα από τον συλλογικό αγώνα και τη διεκδίκηση.

Τα εμπόδια όμως που μπαίνουν είναι μεγάλα και για τους μαθητές των λαϊκών οικογενειών μεγαλύτερα, αφού από τα στοιχεία που έχουμε προκύπτει ότι σχεδόν κατά 50% οι λαϊκές οικογένειες δεν έχουν τα απαραίτητα εργαλεία, internet ή laptop ή tablet, για να μπορέσουν οι μαθητές να συμμετάσχουν. Βασική διεκδίκηση – αίτημα προς την κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας είναι “Να δοθεί εξοπλισμός και δωρεάν πρόσβαση στο διαδίκτυο σε όλους τους μαθητές, τώρα”.

Συγκινημένοι συγχαίρουμε έναν προς έναν όλους τους εκπαιδευτικούς μας, που με αυταπάρνηση, έχοντας και οι ίδιοι τις δικές τους δυσκολίες, βοήθησαν όλη τη σχολική χρονιά και συνεχίζουν να βοηθούν, μέσα σε αυτές τις αντίξοες συνθήκες.

Προχωράμε αποφασιστικά με σύνθημα “Η Αλληλεγγύη είναι το όπλο μας”, είμαστε σίγουροι πως στο τέλος θα βγούμε νικητές».

902

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: