Μαθητικές Καταλήψεις 99′ – Top-5 στιγμές καλτίλας
Όποιος νομίζει ότι οι καταλήψεις του 99 ήταν σαν όλες τις άλλες, καλύτερα να αλλάξει γνώμη τώρα, γιατί ξέρετε κάτι; Δεν ήταν. Κι αυτό είναι κάτι που ξέρεις αν έχεις γνωστό γύρω στα 35 αφού είναι πιθανόν να λέει ιστορίες από τις καταλήψεις πιο συχνά και από Εαακίτη.
Το δεύτερο μισό της δεκαετίας του 90′ σημαδεύτηκε από έντονες και μαζικές κινητοποιήσεις στον χώρο της παιδείας με μεγάλο πρωταγωνιστή το μαθητικό κίνημα. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι μαθητικές καταλήψεις που ξεκίνησαν τον Νοέμβρη του 1998 και διήρκησαν μέχρι το Γενάρη του επόμενου έτους που ήταν ουσιαστικά συνέχεια των καταλήψεων που είχαν προηγηθεί πριν δύο χρόνια αλλά και της πολύμηνης απεργίας των καθηγητών τον προηγούμενο χρόνο. “Οι καταλήψεις του 99” όπως έμειναν στην ιστορία είχαν στο επίκεντρο την μεταρρύθμιση Αρσένη που μεταξύ άλλων επανάφερε της πανελλαδικές εξετάσεις σε 14 μαθήματα και στις δύο τελευταίες τάξεις του Λυκείου, την κατάργηση των μετεξεταστέων και άλλα που δεν θα απασχολήσουν το παρόν άρθρο. Κι αυτό γιατί όποιος νομίζει ότι οι καταλήψεις του 99 ήταν σαν όλες τις άλλες, καλύτερα να αλλάξει γνώμη τώρα, γιατί ξέρετε κάτι; Δεν ήταν. Κι αυτό είναι κάτι που ξέρεις αν έχεις γνωστό γύρω στα 35 αφού είναι πιθανόν να λέει ιστορίες από τις καταλήψεις πιο συχνά και από Εαακίτη.
Η πρωτόγνωρη μαζικότητα και η καθολική συμμετοχή των μαθητών στις κοι
Κάπως έτσι άρχισε το σκληρό ροκ. Με σκηνές απείρου κάλλους σε δρόμους, σχολεία, προαύλια, πλατείες με τους μαθητές να δέχονται πια μεγάλη πίεση κυρίως από τους ίδιους τους τους γονείς. Χαρακτηριστικές περιπτώσεις
Είναι κρίμα που παρά την αλματώδη και ταχύτατη ανάπτυξη της τεχνολογίας, η εποχή των smartphones άργησε μια μέρα και δεν έχουμε πλούσιο υλικό από εκείνη την πανέμορφη εποχή. Επειδή όμως ο Θεός αγαπάει τον κλέφτη αλλά αγαπάει και τον νοικοκύρη (ισοαποστάκιας) διασώζονται
Νούμερο 5. Η Παρέμβαση Χριστόδουλου.
Αααχχ ο λόγος του Θεού. Ο “σας πάω” Χριστόδουλος, ο “ελάτε όπως είστε” (αρκεί να μην κάνετε κατάληψη) Χριστόδουλος, ο ανεκδοτάκιας και κοντά στην νεολαία Αρχιεπίσκοπος παρεμβαίνει και με λόγο επαρχιακού χωροφύλακα της δεκαετίας του 60′ νουθετεί τους μαθητές να ξεστραβωθούνε και να στρωθούνε να διαβάσουνε, πιθανόν όπως έκανε αυτός στην χούντα. Η αντίδραση στα καλύτερά της.
Νούμερο 4. Η πρόεδρος γονέων.
Ο Κεχαγιόγλου δεν είμαι αλλά έχω την εντύπωση πως όταν προσποιείσαι κάποιον άλλον και καλείς κάποιον τρίτο να πραγματοποιήσει μια ενέργεια για χάρη του, όλο και σε κάποιο άρθρο του ποινικού κώδικα θα εμπίπτει όλο αυτό. Εδώ η κυρία Κρασά πάντως απέφυγε το πρέσινγκ των μαθητών με μαεστρία και χώθηκε στον τηλεφωνικό θάλαμο. Κι όποιος νομίζει ότι είναι πρωτοπόρος, όταν προσποιείται ότι μιλάει στο κινητό για να αποφύγει κάποιο γνωστό guess what, το έκανε η κυρία Κρασά το 1999 με σταθερό τηλέφωνο. Την γιούχα όμως την έφαγε και πήρε και λίγη στις τσέπες για το σπίτι. Στηρίζουμε.
Νούμερο 3. Η μπουνιά κατά της βίας
Πλησιάζουμε στην κορυφή και αρχίσουν να σοβαρεύουν τα πράγματα. Είδαμε παραπάνω κι άλλα περιστατικά βίας κατά μαθητών, εδώ όμως έχουμε ένα παράδειγμα του τρίτου νόμου του Νεύτωνα και παρότι της θεωρητικής ο γράφων, θα ευχαριστήσει την φυσική για αυτόν. Εδώ επίσης έχουμε ένα έξοχο παράδειγμα κροσέ. Δηλαδή με μικρό άνοιγμα του χεριού στον αγκώνα (περίπου 90 μοίρες) το χέρι λυγισμένο και παράλληλο στο έδαφος. Κύριοι στόχοι του είναι το σαγόνι και οι κρόταφοι. Επιτυχία. Και εντάξει μπορεί ο πατέρας να διαφωνεί με την βία, αλλά δεν θα κάτσουμε να μας δέρνουνε και το παιδί. Είπαμε κατά της βίας αλλά όχι από όπου κι αν προέρχεται.
Νούμερο 2. Η χαμένη περούκα των ΑΜΑΝ
Στην Ιωνίδειο σχολή του Πειραιά λοιπόν ένας όχλος από γονείς με τσουγκράνες και πυρσούς έχει μαζευτεί έξω από το σχολείο, ένας κύριος με χαρτοφύλακα και καπαρντίνα κλοτσάει με μανία την κεντρική πύλη με σκοπό προφανώς να την ανοίξει, αλλά από τότε μέχρι πέρσι να κλότσαγε, ας τον πληροφορήσουμε ότι δύσκολα θα κατάφερνε τον σκοπό του. Ακολούθησε μικρής κλίμακας μανούρα με σπρωξιές και τραβήγματα, επίθεση στον πρόεδρο της ΕΛΜΕ και την κυρία που ψωνίζει μαλλί από το βεστιάριο των ΑΜΑΝ να μας ενημερώνει ότι οι γονείς αποφάσισαν να κάνουν μήνυση στο δεκαπενταμελές του Γυμνασίου. Πάμε άλλη μία; Είπαν ότι θα κάνουν μηνύσεις στο δεκαπενταμελές του Γυμνασίου.
Νούμερο 1. Η μάχη για το πανό
Μπράβο. Όχι, μπράβο. Η κυρία ξύπνησε το πρωί και θεώρησε ότι εάν ψείριζε το πανό της κατάληψης, θα έκανε τέτοια ζημιά στο μαθητικό κίνημα, που τι θα γινόταν ακριβώς; Επειδή τραμπουκάδες δεν ανεχόμαστε, πήραμε πίσω το πανό αλλά η εμφανώς σε ντελίριο κυρία θεώρησε ότι έπρεπε να επιτεθεί στον μαθητή και να ρίξουνε ένα μαλλιοτράβηγμα. Παρόλα αυτά, ξεπουπουλιασμένη, με λυγισμένη πλάτη στα πρόθυρα λουμπάγκο, βρίσκει την δύναμη να σηκώσει το δάχτυλό και να διατρανώσει “Θα πάτε σχολείο”. Στα αξιοσημείωτα το σπικάζ
Τα όσα κωμικοτραγικά συνέβησαν στην περίοδο των καταλήψεων του 99′ συνέβαλαν στο να δημιουργηθεί ο μύθος γύρω από το όνομά τους. Πέρα από όλα αυτά όμως η ουσία είναι ότι η τεράστια συμμετοχή των μαθητών στον αγώνα είχε σαν αποτέλεσμα η μεταρρύθμιση Αρσένη ουσιαστικά να μην εφαρμοστεί ποτέ με τον διάδοχο του Πέτρο Ευθυμίου να καταργεί μία μία όσες διατάξεις είχαν ψηφιστεί.
Notice: Only variables should be assigned by reference in /srv/katiousa/pub_dir/wp-content/themes/katiousa_theme/comments.php on line 6
1 Trackback