Σοβαρές ελλείψεις και κενά στα σχολεία της Λήμνου μαζί με μαζικές υποβαθμίσεις σχολείων του νησιού
Ιδιαίτερα φέτος, μπαίνουμε σε μία σχολική χρονιά, όπου οι μαθητές αντιμετωπίζουν τεράστια εκπαιδευτικά – μαθησιακά κενά και ελλείψεις, εξαιτίας του πολύμηνου κλεισίματος των σχολείων και της αμφίβολης – σε σχέση με τα εκπαιδευτικά της αποτελέσματα – τηλεκπαίδευσης, από την οποία αποκλείστηκαν δεκάδες μαθητές και στα σχολεία του νησιού μας.
Προς:
Υπουργείο Παιδείας
Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου
Διεύθυνση Π.Ε. Λέσβου
ΠΥΣΠΕ Λέσβου
Κοινοποίηση:
Βουλευτές του νομού
ΔΟΕ
Μέλη των Συλλόγου
ΜΜΕ
Με χειρότερους όρους από πέρσι ξεκινά φετινή σχολική χρονιά
Σοβαρές ελλείψεις και κενά στα σχολεία της Λήμνου μαζί με μαζικές υποβαθμίσεις σχολείων του νησιού
Η φετινή χρονιά ξεκινά με την κυβέρνηση όχι μόνο να μην έχει πάρει μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας, αλλά να εφαρμόζει πρωτόκολλα υπερμετάδοσης του κορονοϊού στα σχολεία! Για μια ακόμα φορά αρνείται να εφαρμόσει έστω και ένα μέτρο πρόληψης (αραίωση μαθητών ανά τμήμα, προσωπικό καθαριότητας, κατάλληλες αίθουσες), αλλά και ελέγχου της μετάδοσης του ιού (επαναλαμβανόμενα δωρεάν τεστ από τον ΕΟΔΥ στα σχολεία). Για μια ακόμα φορά περιορίζεται στο θέμα του εμβολιασμού, το οποίο, για τους εκπαιδευτικούς έχει ουσιαστικά κριθεί, μια και η συντριπτική πλειονότητα έχει εμβολιαστεί και στο θέμα του self test με τα γνωστά προβλήματα που έχουν παρουσιαστεί ήδη από την περσινή χρονιά. Επί της ουσίας, τα πρωτόκολλα αφορούν την αντιμετώπιση του κορονοϊού, αφού πρώτα έχει διαδοθεί στο σχολείο.
Ιδιαίτερα φέτος, μπαίνουμε σε μία σχολική χρονιά, όπου οι μαθητές αντιμετωπίζουν τεράστια εκπαιδευτικά – μαθησιακά κενά και ελλείψεις, εξαιτίας του πολύμηνου κλεισίματος των σχολείων και της αμφίβολης – σε σχέση με τα εκπαιδευτικά της αποτελέσματα – τηλεκπαίδευσης, από την οποία αποκλείστηκαν δεκάδες μαθητές και στα σχολεία του νησιού μας.
Απέναντι σε όλα αυτά, κυβέρνηση και υπουργείο παιδείας, σφυρίζουν αδιάφορα και επιμένουν στα όρια των 25 μαθητών ανά τμήμα, αγνοώντας το αίτημα τόσο της εκπαιδευτικής κοινότητας, όσο και των επιστημόνων για 15 μαθητές ανά τμήμα, ως βασικό για την αντιμετώπιση της πανδημίας.
Αυτή την αντιεκπαιδευτική και ανθυγιεινή πολιτική, έρχονται να εφαρμόσουν στο χώρο των σχολείων της Λήμνου, Διεύθυνση και διορισμένα – δοτά μέλη του Περιφερειακού Υπηρεσιακού Συμβουλίου (ΠΥΣΠΕ) Λέσβου. Με αποφάσεις τους που αντιβαίνουν τις θέσεις του κλάδου στον οποίο είναι μέλη, (είναι εκπαιδευτικοί και πρώην συνδικαλιστές), φέρουν την ευθύνη για τα σοβαρά κενά και ελλείψεις, καθώς και για τις υποβαθμίσεις σχολείων του νησιού μας.
Συγκεκριμένα, υποβαθμίζουν λειτουργικά, τα δημοτικά σχολεία Κοντιά, Θάνους, Μούδρου, καθώς και το νηπιαγωγείο Ατσικής!
Το Δημοτικό Σχολείο Κοντιά το υποβαθμίζουν σε 5/θέσιο, τη στιγμή που έχει μαθητές σε όλες τις τάξεις, που δέχεται μαθητές από συγχώνευση τριών σχολείων που έκλεισαν κατά το παρελθόν, από τα χωριά Τσιμάνδρια και Πορτιανού, τη στιγμή που έχει 6 μαθητές με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που φοιτούν και στο Τμήμα Ένταξης, αλλά χρειάζονται και την εξατομικευμένη διδασκαλία του δασκάλου μέσα στην τάξη.
Το Δημοτικό Σχολείο Θάνους το υποβαθμίζουν σε μονοθέσιο! Στον 21ο αιώνα της 4ης βιομηχανικής επανάστασης ξαναφτιάχνουν «κρυφά σχολειά», όπου αναγκάζουν μία δασκάλα να κάνει μάθημα σε 4 τάξεις ταυτόχρονα και όπου 4 μαθητές έχουν γνωμάτευση από το ΚΕΔΑΣΥ για Τμήμα Ένταξης που δεν υπάρχει! Μας γυρίζουν πολλές δεκαετίες πίσω!
Το Δημοτικό Σχολείο του Μούδρου το υποβαθμίζουν από 7/θέσιο πέρσι, σε 6/θέσιο φέτος, τη στιγμή που έχει 4 τάξεις με πάνω από 15 μαθητές. Αλλά, πάνω απ’ όλα γι αυτούς, ισχύουν οι εντολές για το όριο των 25 μαθητών.
Χαρακτηριστικό είναι ότι και στα 3 δημοτικά σχολεία της Μύρινας η συντριπτική πλειοψηφία των τμημάτων (29 από 35) είναι πάνω από 15 μαθητές. Τμήματα με πάνω από 15 νήπια έχουν και τα νηπιαγωγεία της Μύρινας.
Το νηπιαγωγείο της Ατσικής το υποβαθμίζουν σε μονοθέσιο, υποχρεώνοντας μια νηπιαγωγό να έχει 19 νήπια και προνήπια.
Όλα τα παραπάνω τα αποφάσισαν με τη λογική της αντιμετώπισης των νηπίων και των μαθητών ως αριθμών, κόντρα και πέρα από κάθε ειδική συνθήκη, από κάθε παιδαγωγική αρχή.
Εκτός όμως από όλα τα παραπάνω οι ελλείψεις και τα κενά στα σχολεία «βράζουν»!
Λείπουν δάσκαλοι και νηπιαγωγοί γενικής και ειδικής αγωγής, παράλληλης στήριξης, εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων Αγγλικών, Μουσικής, Θεατρικής Αγωγής, Φυσικής Αγωγής, Εικαστικών, Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό, Ειδικό Βοηθητικό προσωπικό.
Η νέα σχολική χρονιά ξεκινά με κλειστά τα Τμήματα Ένταξης στο Δημοτικό Σχολείο Κοντοπουλίου και στο 3ο Νηπιαγωγείο Μύρινας, κλειστές τις τάξεις υποδοχής αλλοδαπών μαθητών στο δημοτικό Σχολείο Νέας Κούταλης και στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας, κλειστά τα ολοήμερα τμήματα στο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Ευστρατίου και το Δημοτικό Σχολείο Θάνους.
Καταγγέλλουμε σε εκπαιδευτικούς και γονείς την πολιτική κυβέρνησης και ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, καθώς και αυτούς που την υλοποιούν, τα διορισμένα – δοτά μέλη του ΠΥΣΠΕ Λέσβου.
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ :
- Πάρτε πίσω ΤΩΡΑ τις λειτουργικές υποβαθμίσεις των δημοτικών σχολείων Θάνους, Κοντιά και Μούδρου και του Νηπιαγωγείου Ατσικής.
Καλύψτε άμεσα τις πάνω από 27 ελλείψεις και κενά σε εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, γενικής και ειδικής αγωγής, σε Ειδικό Εκπαιδευτικό Προσωπικό και Ειδικό Βοηθητικό προσωπικό.
- Διορίστε άμεσα 7 δασκάλους (1 στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας, 1 στο 3ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας, 2 στο Δημοτικό Σχολείο Κοντιά, 2 στο Δημοτικό Σχολείο Θάνους, 1 στο Δημοτικό Σχολείο Αγίου Ευστρατίου).
- Διορίστε άμεσα 2 νηπιαγωγούς (1 στο Νηπιαγωγείο Ατσικής, 1 στο 3ο Νηπιαγωγείο Μύρινας).
- Διορίστε άμεσα 2 εκπαιδευτικούς Εικαστικών, 1 εκπαιδευτικό Μουσικής, 2 εκπαιδευτικούς Αγγλικών, 1 εκπαιδευτικό Θεατρικής Αγωγής. Κάθε εκπαιδευτικός να κάνει το μάθημα της ειδικότητάς του.
- Μετατρέψτε τη σύμβαση του αναπληρωτή εκπαιδευτικού Γαλλικών σε πλήρους ωραρίου, ώστε να καλυφθούν άμεσα οι κενές ώρες γαλλικών στα δημοτικά σχολεία.
- Διορίστε 2 δασκάλους για τις τάξεις υποδοχής αλλοδαπών μαθητών (ΖΕΠ) στο 2ο Δημοτικό Σχολείο Μύρινας και στο Δημοτικό Σχολείο Νέας Κούταλης
- Διορίστε 1 δάσκαλο ειδικής αγωγής για το Τμήμα Ένταξης του Δημοτικού Σχολείου Κοντοπουλίου και 1 νηπιαγωγό ειδικής αγωγής για το Τμήμα Ένταξης του 3ου Νηπιαγωγείου Μύρινας.
- Διορίστε 4 δασκάλους και 1 νηπιαγωγό παράλληλης στήριξης, για τα παιδιά που το έχουν ανάγκη και σύμφωνα και με τις γνωματεύσεις του ΚΕΔΑΣΥ.
- Στελεχώστε άμεσα το Ειδικό Σχολείο Καλλιθέας με Φυσιοθεραπευτή, Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, Σχολικό Νοσηλευτή, Γυμναστή, Μουσικό, σύμφωνα και με τα αιτήματα των προϊσταμένων του Δημοτικού Σχολείου και του Νηπιαγωγείου.
Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λήμνου “Αργύριος Μοσχίδης”