«Πράσινη» βαρβαρότητα στη Σητεία – Κι άλλες εκτάσεις στους επιχειρηματικούς ομίλους για να κατασκευαστούν φωτοβολταϊκά πάρκα
Λαϊκή Συσπείρωση Κρήτης: Οι σύμβουλοι ΠΑΣΟΚ-ΣΥΡΙΖΑ-ΝΔ είπαν μαζί το «ναι» κόντρα στα αιτήματα του σητειακού λαού, που διεκδικεί να μην παραδοθούν οι κορυφές και ο φυσικός πλούτος της περιοχής του στους επιχειρηματικούς ομίλους της ενέργειας… Δεν υπολόγισαν ούτε την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Σητείας που καταψήφισε το ένα από τα δυο έργα!
Παρέμβαση της Λαϊκής Συσπείρωσης Κρήτης στην Επιτροπή Περιβάλλοντος για τα φωτοβολταϊκά πάρκα της «πράσινης» βαρβαρότητας στο Λασίθι και για τη ΣΜΠΕ του Προγράμματος «Μεταφορές» 2021 – 2027.
Την παράδοση κι άλλων εκτάσεων, στη Σητεία, στους επιχειρηματικούς ομίλους της ενέργειας για να κατασκευαστούν μεγάλα φωτοβολταϊκά πάρκα, για κερδοφόρες «πράσινες» επενδύσεις, καταψήφισε ο σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης Κρήτης, Αλέκος Μαρινάκης, στη συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος στις 5 Ιούλη, καταγγέλλοντας τον αντιλαϊκό ενεργειακό σχεδιασμό.
Ωστόσο, και για τα 2 έργα των φωτοβολταϊκών οι σύμβουλοι της παράταξης της πλειοψηφίας (ΠΑΣΟΚ- ΣΥΡΙΖΑ) στην περιφέρεια και της μείζονος αντιπολίτευσης (ΝΔ) υπερψήφισαν τις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων. Αυτός είναι ο σεβασμός τους στη λαϊκή βούληση! Είπαν μαζί το «ναι» στα φωτοβολταϊκά στη Σητεία κόντρα στα αιτήματα του σητειακού λαού, που διεκδικεί να μην παραδοθούν οι κορυφές και ο φυσικός πλούτος της περιοχής του στους επιχειρηματικούς ομίλους της ενέργειας. Τέτοια φιλολαϊκή απόφαση! Δεν υπολόγισαν ούτε την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου Σητείας που καταψήφισε το ένα από τα 2 έργα!
Εξηγείται, βέβαια, η στάση της παράταξης του περιφερειάρχη και της αντιπολίτευσης (ΝΔ) : εντάσσεται στην αγωνιώδη τους προσπάθεια να προωθήσουν την πολιτική της ιδιωτικοποίησης, της απελευθέρωσης και του πράσινου «new deal», προς όφελος του κεφαλαίου και σε βάρος των λαϊκών αναγκών. Πολιτική της ΕΕ, που υπηρέτησαν όλες οι κυβερνήσεις διαχρονικά. Δίνουν αέρα στα πανιά των «πράσινων» επενδυτών της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας, για νέες μονάδες παραγωγής ενέργειας, που θα ξεπηδούν το επόμενο διάστημα σαν τα μανιτάρια, μετά και το προχώρημα της ηλεκτρικής διασύνδεσης της Κρήτης με την ηπειρωτική Ελλάδα.
Λογαριάζουν, όμως, χωρίς τον «ξενοδόχο», τους ίδιους τους Σητειακούς, που έχουν τεράστια πείρα από τη μετατροπή του τόπου τους σε ενεργειακό κόμβο και έχουν βγάλει τα συμπεράσματά τους για το τι σημαίνει η «ενεργειακή ασφάλεια», οι «φιλοπεριβαλλοντικές επενδύσεις» και η «αειφορία», συνθήματα με τα οποία η κυβέρνηση και η περιφέρεια επιχειρούν να ντύσουν τις λεγόμενες «πράσινες επενδύσεις», που ξεκοκαλίζουν τα βουνά του Λασιθιού. Για τον λαό, επενδύσεις σαν αυτές, που παίρνουν «πράσινο φως» από την περιφέρεια, σημαίνουν ακριβό ρεύμα, υποβάθμιση του περιβάλλοντος, συχνά πιο ρυπογόνες εκμεταλλεύσεις, παράδοση της Ενέργειας στους ιδιώτες.
Στην ίδια συνεδρίαση της Επιτροπής Περιβάλλοντος συζητήθηκε και η ΣΜΠΕ του Προγράμματος «Μεταφορές» 2021 – 2027 του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Ο Αλέκος Μαρινάκης ανέδειξε ότι το ζήτημα των μεταφορών πρόκειται για πολιτικό και όχι τεχνικό πρόβλημα και ότι για τις μεταφορές ισχύει ό,τι ισχύει για συνολικά για τον καπιταλιστικό σχεδιασμό: ποιοι συνολικά ωφελούνται και ποιες είναι οι επιπτώσεις για τον λαό και καταψήφισε τη ΣΜΠΕ.
Οι Κρητικοί, είπε ο Αλέκος Μαρινάκης, γνωρίζουν από πρώτο χέρι την άθλια κατάσταση του οδικού δικτύου απ’ άκρη σ’ άκρη στο νησί, τον βαρύ φόρο του αίματος, τον τραγικό απολογισμό σε τροχαία. Κατάσταση που δείχνει ξεκάθαρα ότι αυτό το σύστημα αρνείται την κρατική χρηματοδότηση για την κάλυψη των λαϊκών αναγκών, θυσιάζει τις λαϊκές ανάγκες, γιατί τις θεωρεί «ανεπίτρεπτο κόστος». Σχεδιάζει και χρηματοδοτεί μόνο για την αναβάθμιση της επιχειρηματικής δράσης, της καπιταλιστικής κερδοφορίας, παραδίδει κρίσιμες υποδομές της χώρας όπως οι οδικοί άξονες στα επιχειρηματικά συμφέροντα, την ίδια στιγμή που πληρώνονται από τον λαό. Στα παραπάνω εντάσσεται και το ζήτημα του νέου ΒΟΑΚ, αλλά και η ιδιωτικοποίηση των λιμανιών, των αεροδρομίων, το νέο ιδιωτικό αεροδρόμιο στο Καστέλλι. Παράλληλα, τα ίδια τα μέσα μεταφοράς λειτουργούν με κριτήριο το κέρδος.
Λαϊκή Συσπείρωση Κρήτης