“Τι ονόματα είναι αυτά;” – Διακρίσεις σε βάρος προσφυγόπουλων καταγγέλλουν εκπαιδευτικοί στην είσοδο της Ακρόπολης
Σχεδόν δύο ώρες περίμεναν καθηγητές και μαθητές του 2ου ΓΕΛ Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ελληνικύ στα ταμεία της Ακρόπολης επειδή υπάλληλοι αρνούνταν να τους χορηγήσουν τη δωρεάν είσοδο που δικαιούνται όλα τα σχολεία.
Έλληνες λέγονται όσοι συμμετέχουν στην παιδεία μας έλεγε κάποτε ο Ισοκράτης, αλλά φαίνεται πως κάποιοι υπάλληλοι του Υπουργείου Πολιτισμού θα ήθελαν να αποτρέψουν οποιοδήποτε είδος παιδείας αν οι μαθητές δεν έχουν ελληνικό όνομα. Αυτό τουλάχιστον υποθέτει κανείς διαβάζοντας την απίστευτη καταγγελία εκπαιδευτικών του 2ου ΓΕΛ Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ελληνικού, για μεροληπτική διάκριση σε βάρος μαθητών που ήθελαν να επισκεφτούν την Ακρόπολη,
Σύμφωνα με όσα αναφέρονται στο κείμενο, που συνυπογράφει η διευθύντρια του σχολείο, η ταμίας στο ταμείο κοντά στο θέατρο του Διονύσου αρνήθηκε την είσοδο στο σχολείο, παρότι η υπεύθυνη καθηγήτρια είχε σε τηλεφωνική συνεννόηση με το αρχιφυλακεία μέρες πριν ετοιμάσει τα απαραίτητα έγγραφα, δηλαδή λίστα μαθητών και εκπαιδευτικών σφραγισμένη από το σχολείο. Η υπάλληλος ρώτησε την καθηγήτρια πότε και πώς έκλεισε το ραντεβού για την επίσκεψη, και τι είδους σχολείο είναι αυτό που δεν έχει ελληνικά ονόματα. Στη συνέχεια κάλεσε κάποια υπεύθυνη, με την οποία προχώρησαν σε τηλεφωνήματα, ενώ η ταμίας άρχισε να διαβάζει ονόματα από τον κατάλογο, προχωρώντας σε αδιανόητα ρατσιστικά σχόλια, όπως “τι είδους ονόματα είναι αυτά;”, απαιτώντας μάλιστα αγενέστατα να μάθει για ποιο λόγο το σχολείο δεν έχει Έλληνες μαθητές.
Στις έντονες διαμαρτυρίες της εκπαιδευτικού, επικαλέστηκε αλλαγή νόμου, σύμφωνα με την οποία απαιτούνται διαβατήρια των μαθητών – τα οποία ως αιτούντα άσυλο δε διαθέτουν διαβατήριο- και άδεια από την Εφορεία αρχαιοτήτων. Τελικά τη λύση έδωσε πράγματι η Εφορεία, χωρίς φυσικά να χρειαστούν διαβατήρια ή άλλες προϋποθέσεις. Στο μεταξύ, είχαν χαθεί σχεδόν δύο ώρες για τα παιδιά που στέκονταν στην είσοδο, την ώρα που η υπάλληλος έδωσε προτεραιότητα σε σχολείο που είχε αποκλειστικά Έλληνες μαθητές, χωρίς να τους ζητήσει καμία “διαπίστευση”, όπως είναι και το λογικό. Η επίσκεψη πραγματοποιήθηκε με χρονικό περιορισμό, ενώ στη συνέχεια η εκπαιδευτική κοινότητα του σχολείου απέστειλε επιστολή διαμαρτυρίας, στηλιτεύοντας τη συμπεριφορά της υπαλλήλου και της προίσταμένης της. Εύλογα οι καθηγητές αναρωτιούνται στο κείμενο αν θα είχαν ζητηθεί διαβατήρια από μαθητές σχολείων της Γαλλίας ή της Γερμανίας και απαιτούν να μην αντιμετωπίζονται τα προσφυγόπουλα ως ύποπτοι τρομοκράτες, ζητώντας παράλληλα ορθότερη ενημέρωση των υπαλλήλων για το ποιος δικαιούται ελεύθερη είσοδο.
Ανεξάρτητα από την απαράδεκτη συμπεριφορά των εν λόγω υπαλλήλων του ΥΠ.ΠΟ, είναι επίσης ζήτημα αν όντως ισχύει ο νόμος που επικαλέστηκαν, κάτι που θα συνιστούσε από μόνο του σοβαρή διάκριση σε βάρος αλλοδαπών μαθητών η οποία χρήζει άμεσης κατάργησης.
Με πληροφορίες από alfavita.gr