“Τον αδύναμο τιμωρούν και όχι τον βιαστή” – Ο νόμος του Λιντς κι ο δολοφόνος της Ελένης

Ένα κείμενο του Τάσου Θεοφίλου με αφορμή τα βίντεο με το λιντσάρισμα ενός εκ των δραστών του φόνου της φοιτήτριας στη Ρόδο.

Ενα εξαιρετικά ενδιαφέρον κείμενο από τον τοίχο του Τάσου Θεοφίλου, παρά τις επιμέρους διαφοροποιήσεις που μπορεί να έχει κανείς, με αφορμή την ευρεία κυκλοφορία βίντεο με τον ξυλοδαρμό ενός εκ των δραστών του φρικιαστικού εγκλήματος με θύμα την 21χρονη φοιτήτρια στη Ρόδο.

Κυκλοφορούν δυο βιντεάκια όπου ο ένας από τους δυο προφυλακισμένους για την υπόθεση του βιασμού και της δολοφονίας της 21χρονης Ελένης Τ. δέχεται λιντσάρισμα από συγκρατούμενους του σε κάποιο κελί απομόνωσης. Επειδή ενδεχομένως ένα αρχέγονο κάπως αίσθημα θα κάνει -δικαίως λέω εγώ- αρκετό κόσμο να νιώσει κάποιου είδους ικανοποίηση από αυτή την μορφή απονομής δικαιοσύνης, είναι ίσως αναγκαίο να τονιστεί ότι οι κρατούμενοι ως κοινότητα δεν αντιδρούν έτσι επειδή έχουν αναπτυγμένο κάποιο δικό τους ιδιαίτερο αίσθημα δικαίου. Οι κρατούμενοι πιθανόν μυρίστηκαν αδυναμία. Τον αδύναμο τιμωρούν και όχι τον βιαστή. Σαν μέτρο σύγκρισης μπορεί κανείς να θυμηθεί τον Κυριάκο Παπαχρόνη που έχαιρε ιδιαίτερου σεβασμού από τους συγκρατούμενους του. {Το ίδιο αδίκημα σε πολλές γυναίκες, όμως τύπος ιδιαίτερα ρωμαλέος.

Είναι ενδεικτικό πως στην Αυλώνα θα πάθαινε το ίδιο αν ήταν απλά δηλωμένα ομοφυλόφιλος. Είναι χαρακτηριστικό πως οι βασικοί χαρακτηρισμοί που του αποδίδουν για να νομιμοποιήσουν την τιμωρία του είναι τα «μουνόπανε» και «γαμημένε». Είναι επίσης χαρακτηριστικό ότι του βγάζουν τα ρούχα αφού πιο πριν κάποιος του λέει: «Βγάλε τα ρούχα σου, θα σε γαμήσουμε». Δεν ξέρω τι γίνεται μετά και αν υπάρχει και τρίτο βίντεο. Αν η ολοκλήρωση της τιμωρία του θα είναι η περιφορά με φούστα στην πτέρυγα ή ο βιασμός.

Δεν είναι επίσης χωρίς σημασία το γεγονός ότι το λιντσάρισμα συμβαίνει εμφανώς σε κελί απομόνωσης. Πάει να πει ότι έγινε σε συνεργασία με την σωφρονιστική υπηρεσία.

Φυσικά και πρέπει να αποδοθεί δικαιοσύνη. Φυσικά και πρέπει να την αποδίδουμε εμείς οι αδικημένοι, βάση των δικών μας αξιών και των δικών μας ιεραρχήσεων για το τι είναι δίκαιο και τι όχι. Βάση των συμφερόντων που έχουμε ως καταπιεσμένοι απέναντι στην εξουσία είτε της πατριαρχίας είτε του κεφαλαίου. Σε κάθε περίπτωση όμως, το σύστημα απονομής δικαιοσύνης που πρέπει να οργανώσουμε οι από τα κάτω, τουλάχιστον ας μην είναι χειρότερο από της πατριαρχίας και του κεφαλαίου.

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Notice: Only variables should be assigned by reference in /srv/katiousa/pub_dir/wp-content/themes/katiousa_theme/comments.php on line 6


Notice: Only variables should be passed by reference in /srv/katiousa/pub_dir/wp-content/themes/katiousa_theme/functions.php on line 38

Notice: Only variables should be assigned by reference in /srv/katiousa/pub_dir/wp-content/themes/katiousa_theme/functions.php on line 38
2 Σχόλια

  • Ο/Η Bagelis Kompa λέει:

    Πολιτική μόνο για «like» και «κλικ»… Από τα «100 χρόνια του ΚΚΕ» στις απόψεις του Θεοφίλου, και για ζητήματα λεπτά… Αφήστε καλύτερα τα «100 χρόνια του ΚΚΕ» και πηγαίνετε με τον Θεοφίλου, που ξεχνά συνεχώς πως την λογική του όχλου την θρέφουν και οι σύντροφοι του, με «απολιτίκ ακομμάτιστες» απόψεις και πρακτικές όπως αυτές του Οκτώβρη του 2011 που άφησαν πίσω τους στο Σύνταγμα 1 νεκρό και εκατοντάδες τραυματίες…. Η υποκρισία του δεν περιγράφεται…

    • Ο/Η Βασίλης Κρίτσας λέει:

      Βαγγέλη, η Κατιούσα δεν είναι κομματικό όργανο. Έχει σαφές στίγμα και θέση, και σε αυτό το πλαίσιο, μπορεί να προβάλει διάφορες θέσεις, όχι απαραίτητα κομματικές. Μπορεί πχ να προβάλει μια θέση του Θεοφίλου, όταν κρίνουμε πως είναι σωστή και έχει κάτι ουσιαστικό να πει, χωρίς αυτό να προϋποθέτει γενική πολιτική συμφωνία με τον ίδιο ή γενικά με το χώρο του.

      Ασφαλώς και δεν είμαστε υπεράνω κριτικής, ο καθένας κρίνει αν το κάνουμε σωστά ή αν κάνουμε λάθη σε αυτό. Δεν έχουν νόημα όμως οι υποδείξεις σε στιλ “αφήστε τα 100 χρόνια του ΚΚΕ”. Το σχετικό αφιέρωμα που κάναμε, το ευχαριστηθήκαμε ολόψυχα -πιστεύουμε κι οι αναγνώστες το ίδιο- και δε νομίζουμε πως μπορεί εύκολα να βρει κανείς κάτι παρόμοιο σε άλλες σελίδες. Κι αν κάποιος πιστεύει πως στην Κατιούσα ανεβαίνουν εντυπωσιοθηρικά κείμενα, για τα λάικ και τα κλικ (πχ στο ζήτημα με τα Κίτρινα Γιλέκα που είναι στην επικαιρότητα ή και σε άλλα ζητήματα) μάλλον βρίσκεται σε λάθος σελίδα. Μπορεί εμείς να μην κάνουμε κάτι καλά -αυτό είναι υπό συζήτηση- είτε απλά μπορεί να κάνουμε κάτι που δεν τον εκφράζει, οπότε δε χρειάζεται να το “ζορίζουμε”.

Κάντε ένα σχόλιο: