“Δεν ζούμε σε άλλον κόσμο. Έχουμε άγχος εμείς για τις εξετάσεις και οι γονείς μας για τις δουλειές τους”

Το 3ο Επεισόδιο του Podcast της ΚΝΕ πιάνει τον κορονοϊό από τη σκοπιά των μαθητών και των εκπαιδευτικών, βάζοντας ως ρητορικό ερώτημα στον τίτλο: Μπαίνουν οι μαθητές σε καραντίνα;

Κάνετε click στους χρόνους για να δείτε το αντίστοιχο θέμα
00:01:35 Πώς περνάνε οι μαθητές το χρόνο τους σε συνθήκες κορονοϊού;
00:06:22 Πώς προχωράει η τηλεκπαίδευση;
00:12:49 Τι θα γίνει με τις πανελλαδικές εξετάσεις;
00:13:39 Τι έχει αλλάξει στη δράση των μαθητών;

Αυτά και άλλα πολλά ερωτήματα απαντιούνται στο 3ο podcast της ΚΝΕ με θέμα: «Μπαίνουν οι μαθητές σε καραντίνα;».

Καλεσμένοι, η Δάφνη, μαθήτρια Γ’ Λυκείου, πρόεδρος του 15μελούς του Μαράσλειου Λυκείου και μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής μαθητών Αθήνας και ο Αντρέας Καργόπουλος, καθηγητής Χημείας και μέλος του ΔΣ της ΟΛΜΕ.

Στο e-mail της ΚΝΕ, [email protected], μπορούν να σταλούν ερωτήσεις, σκέψεις των μαθητών κ.ά.
Extra bonus! Οι 5 πρώτοι μαθητές που θα στείλουν e-mail στο [email protected] θα λάβουν δωρεάν 2 εκδόσεις της “Σύγχρονης Εποχής”: – “Αντεπίθεση για μια κοινωνία χωρίς εκμετάλλευση, τον σοσιαλισμό” – Για τον Μαρξ και τον μαρξισμό
Ψαξ’ το παραπάνω:
http://www.kne.gr/ekdoseis/ti-sxoleio…

Από μια πραγματική μεστή εκπομπή, που κυλάει νεράκι -με άτυπη μασκότ τα διαρκώς παρόντα μυγάκια, ξεχωρίζουμε μεταξύ πολλών άλλων.

Την ψυχολογία των μαθητών: “Δε ζούμε σε άλλον κόσμο, ζούμε ό,τι και όλος ο κόσμος. Έχουμε άγχος για τις Πανελλαδικές, και βλέπουμε τους γονείς μας να έχουν άγχος για τις δουλειές τους”. “Οι 100 χιλιάδες απολυμένοι και άλλοι τόσοι σε αναστολή, είναι γονείς των μαθητών μας, δεν είναι ξεκομμένος το σχολείο από τον κόσμο”. Αλλά και τον προβληματισμό τι θα αφήσει ψυχολογικά στα παιδιά ο αποκλεισμός, η μονοθεματικότητα, ο αυταρχισμός στα τηλεοπτικά διαγγέλματα και η απομόνωση.

Το ανέκδοτο της τηλεκπαίδευσης, με τις πλατφόρμες που κολλάνε “Error, μελισσούλα, λάθος username”. “Ούτε όλα τα παιδιά έχουν δικό τους υπολογιστή, ούτε είναι εύκολο να είσαι συνέχεια σκυμμένος πάνω από μια οθόνη”. “Η τηλεκπαίδευση είναι απλώς ένα εργαλείο, μέσο, που μπορεί να είναι χρήσιμο και όταν είναι ανοιχτά τα σχολεία. Αλλά το κράτος φάνηκε τελείως ανέτοιμο να την εφαρμόσει στην πράξη και να το χρησιμοποιήσει. Ακόμα και τα φροντιστήρια αποδείχτηκαν πιο έτοιμα, σε αυτό το κομμάτι, από το δημόσιο σχολείο”. Αλλιώς ως μέσο αναπαράγει τα ίδια ακριβώς προβλήματα που υπήρχαν και πριν.

Τίποτα όμως δεν αντικαθιστά την άμεση επικοινωνία του εκπαιδευτικού με τον μαθητή. “Το πρώτο μήνυμα που έστειλα στους μαθητές μου ήταν: μου λείπετε. Μου λείπει η καλημέρα που λέμε κάθε πρωί, η ζωντανή επαφή“. Μπαίνει, επίσης, συνολικά ως ζήτημα τι διδάσκει τόσα χρόνια στον μαθητή το σχολείο του άκρατου ανταγωνισμού, και πώς τον ετοιμάζει να πάρει το κομμάτι της συλλογικής ευθύνης του για τον κόσμο.

Οι εκπαιδευτικοί έσπασαν στην πράξη τον μύθο πως “το Υπουργείο τα έχει όλα στην εντέλεια, αλλά είναι τεμπέληδες οι εκπαιδευτικοί και δεν ασχολούνται”. “Ρωτάνε πολλοί: είναι δυνατόν να μην έχουν εξοικείωση οι εκπαιδευτικοί με τις σύγχρονες τεχνολογίες; Πολλές φορές, το ζήτημα δεν είναι η εξοικείωση, αλλά πού είναι υποχρεωμένοι να μείνουν οι δάσκαλοι και αν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο…” Οι τεράστιες δυνατότητες που προσφέρει η τεχνολογία στον 21ο αιώνα, φρενάρονται συστηματικά από το σύστημα που αποσκοπεί στο κέρδος και το πιο κλασικό παράδειγμα είναι το κομμάτι της βασικής έρευνας στην Υγεία -με αφορμή την επικαιρότητα του κορονοϊού.

Οι μαθητές νιώθουν ξεκρέμαστοι στον αέρα, σαν πειραματόζωα, σε ό,τι αφορά τις Πανελλαδικές. Δεν ξέρουν καν σε ποια ύλη θα κληθούν να δώσουν τις εξετάσεις, όποτε και αν γίνουν αυτές. Η Συντονιστική Επιτροπή των Μαθητών αξιοποιεί όλα τα μέσα και πήρε την πρωτοβουλία “τσατάρισμα με τη Συντονιστική”, για να απαντά στις ερωτήσεις των μαθητών, και μια πρωτοβουλία για online δημιουργίες στο Instagram. Το κομμουνιστικό κίνημα έχει πολύ πλούσια πείρα, δρώντας σε πολύ πιο δύσκολες συνθήκες, και μπορεί να την αξιοποιήσει στη σημερινή καινοφανή κατάσταση.

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: