Κατηγορίες περί “αντισημιτισμού” για αφίσα του Μπάνκσι υπέρ της Παλαιστίνης
Η αφίσα του “γνωστού – άγνωστου” Βρετανού καλλιτέχνη υπέρ του παλαιστινιακού τουρισμού, έφερε την επιγραφή: «Επισκεφτείτε την ιστορική Παλαιστίνη, ο ισραηλινός στρατός τη συμπάθησε τόσο πολύ που ποτέ δεν έφυγε».
Ο Βρετανός καλλιτέχνης του δρόμου και σκηνοθέτης Μπάνκσι, έχει προκαλέσει μεγάλη αίσθηση, όχι μόνο με το έργο του, που περιλαμβάνει και τα διαβόητα «αυτοκαταστεφόμενα» , αλλά και με τις θέεις του σε μια σειρά κοινωνικοπολιτικών ζητημάτων. Δεν είναι εδώ ο χώρος για να σχολιαστούν οι τελευταίες αναλυτικά, ενδιαφέρον όμως έχει ότι βρέθηκε στο στόχαστρο Ισραηλινής συλλέκτριας τέχνης, που χαρακτήρισε αντισημιτική αφίσα του για την προώθηση του τουρισμού στην Παλαιστίνη. Στην αφίσα απεικονίζονται παιδιά να γυρίζουν γύρω από ένα παρατηρητήριο σαν καρουζέλ με την επιγραφή: «Επισκεφτείτε την ιστορική Παλαιστίνη, ο ισραηλινός στρατός τη συμπάθησε τόσο πολύ που ποτέ δεν έφυγε».
Μάλιστα μέσω Ίνσταγκραμ ο καλλιτέχνης ανακοίνωσε ότι στη Διεθνή Ταξιδιωτική Έκθεση του Λονδίνου θα παρουσιάσει ένα αντίγραφο του τείχους που διαχωρίζει το Ισραήλ από τη Δυτική Όχθη, στο παλαιστινιακό περίπτερο, όπου θα γίνουν και δωρεάν διανομές πραγμάτων.
Η Παλαιστίνια υπουργός Ρούλα Μάαγια ευχαρίστησε τον Μπάνκσι για τη συνεισφορά του στον τουρισμό της Δυτικής όχθης. Η αφίσα μοιράστηκε σε τουριστική έκθεση από Παλαιστίνιους αξιωματούχους που επαίνεσαν το έργο για την προώθηση του τουρισμού και την καταγγελία της ισραηλινής κατοχής.
Η συλλέκτρια όμως δεν το είδε καθόλου έτσι, και ενώ ισχυρίστηκε πως είναι «φιλειρηνίστρια» και «υπέρ της λύσης των δύο κρατών», κατηγόρησε τον καλλιτέχνη πως η χρήση του όρου «ιστορική Παλαιστίνη», αρνείται στο Ισραήλ το δικαίωμα ύπαρξης κι ότι επιτίθεται σε όλους τους Εβραίους κατοίκους, καθώς η στρατιωτική θητεία στη χώρα είναι υποχρεωτική και για τα δύο φύλα. Αναμασώντας τη γνώριμη καραμέλα περί αντισημιτισμού όσων επικρίνουν την ισραηλινή πολιτική στο παλαιστινιακό, εξίσωσε την αφίσα του Μπάνκσι με τη ναζιστική προπαγάνδα της δεκαετίας του ’30.
Με πληροφορίες από telesur