Σεξισμός και ποδόσφαιρο – Εσώρουχο που δονείται στις φάσεις του αγώνα λανσάρει μεξικανική εταιρεία
Σάλο έχει προκαλέσει στο Μεξικό διαφημιστικό ενός εσώρουχου που δονείται βάσει ανάλυσης των κρίσιμων φάσεων στους ποδοσφαιρικούς αγώνες, με στόχο να “τιθασεύσει” τις “άμπαλες” και “γκρινιάρες” γυναίκες.
Μεγάλη κατακραυγή έχει ξεσηκώσει μια από τις μεγαλύτερες εταιρείες εσωρούχων στο Μεξικό, που αποφάσισε να προβάλει διαφημιστικό για ένα εσώρουχο-δονητή, η “πρωτοτυπία” του οποίου συνίσταται στη σύνδεση του με ένα ρομπότ το οποίο επεξεργάζεται τις φάσεις κάθε αγώνα ποδοσφαίρου και δημιουργεί τις ανάλογες δονήσεις.
Το διαφημιστικό ξεκινάει με την επισήμανση πως “κάθε χρόνο 4 εκ. χωρίζουν για το ποδόσφαιρο” (τίτλο που απορεί κανείς πως ξέφυγε από το ΣΚΑΙ) δείχνοντας μια γυναίκα να παραπονιέται για την επίδραση του παιχνιδιού στο σύντροφό της. Στη συνέχεια μια ομάδα από “επιστήμονες” μας επιδεικνύει το τεχνολογικό επίτευγμα της εταιρείας “Siente el juego” (Νιώσε το παιχνίδι) και ακολουθούν σκηνές που μας δείχνουν την αποτελεσματικότητά τους στην πράξη, με την μισόγυμνη κοπέλα του βίντεο να παρακαλάει για γκολ ώστε να μπορέσει να “σκοράρει” κι εκείνη.
Όπως είναι φυσικό το διαφημιστικό προκάλεσε έντονες αντιδράσεις, ιδιαίτερα στα κοινωνικά δίκτυα, καθώς , πέραν της πανταχού παρούσας εμπορευματοποίησης της γυναικείας σεξουαλικότητας, αναπαράγει τουλάχιστον δυο βασικά σεξιστικά στερεότυπα. Αφενός εκείνο που θέλει τις γυναίκες συλλήβδην να αδιαφορούν για τη μπάλα και να γκρινιάζουν στους άνδρες τους σε κάθε αγώνα. Αφετέρου εκείνο που τις παρουσιάζει ως εξαρτημένες από του αιδοίου τους το χαβά, το οποίο αρκεί να ικανοποιείται για να παραμείνουν ήρεμες και πειθήνιες όταν ο σύντροφός τους έχει “αντρικές” ασχολίες στις οποίες θέλει να αφιερωθεί απερίσπαστος.
Οι υπεύθυνοι της εταιρείας έσπευσαν βέβαια να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις, τονίζοντας ότι το προϊόν είναι σε δοκιμαστικό στάδιο κι ότι θα διατεθεί στην αγορά μόνο εφόσον υπάρξει ζήτηση.