ΚΟ ΟΑΣΘ ΚΚΕ: Για τους εργαζόμενους τα λεφτά δεν φτάνουν, για τους ιδιώτες και τους εφοπλιστές περισσεύουν.
Ανακοίνωση της Κομματικής Οργάνωσης ΟΑΣΘ του ΚΚΕ για την μονομερή ενέργεια της κυβέρνησης να καταργήσει άρθρα της Συλλογικής Σύμβασης των εργαζομένων
Το ΚΚΕ καταδικάζει την απαράδεκτη στάση της κυβέρνησης και του Υπουργείου Οικονομικών και την απόφασή της να καταργήσει άρθρα της νέας Συλλογικής Σύμβασης των εργαζόμενων του ΟΑΣΘ που είχαν συμφωνηθεί και είχαν γίνει δεκτά πριν λίγους μήνες μεταξύ εργαζόμενων, διοίκησης ΟΑΣΘ και Υπουργείου Μεταφορών.
Δεν είναι η πρώτη φορά που μια κυβέρνηση με μια απαράδεκτη ενέργεια κόβει μονομερώς συμφωνημένο και υπογεγραμμένο ποσό από ΣΣΕ. Την ίδια τακτική είχε ακολουθήσει το Υπουργείο και επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και τον τότε αναπληρωτή υπουργό οικονομικών Γ. Χουλιαράκη με αντίστοιχη ΣΣΕ των εργαζομένων στην αμυντική βιομηχανία.
Αποδεικνύεται ότι το κράτος έχει συνέχεια στην αντεργατική πολιτική και στο πετσόκομμα ακόμα και ελάχιστων παροχών όπως είναι τα βοηθήματα για τα παιδιά των εργαζομένων του ΟΑΣΘ με ειδικές ανάγκες ή για την φιάλη γάλακτος για όσους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ (οδηγοί, τεχνίτες κλπ) δουλεύουν σε δύσκολες συνθήκες και είναι ενταγμένοι στα βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα.
Πρόκειται για το ίδιο κράτος που έχει ξεζουμίσει το λαό στην άγρια φορολογία και με τα χρήματα αυτά είναι πολύ απλόχερο για να πριμοδοτεί τους ιδιώτες παρόχους συγκοινωνιακού έργου με κρατικό χρήμα. Από την μία κόβει 400.000 ευρώ το χρόνο από τους 1.500 εργαζόμενους του ΟΑΣΘ και από την άλλη χαρίζει 40.000.000 ευρώ αύξηση το χρόνο στις διοικήσεις των ΚΤΕΛ που θα εκτελούν το συγκοινωνιακό έργο της Π.Ε. Θεσσαλονίκης από το 2025 και μετά.
Ενδεικτικά, το ποσό των 400.000 ευρώ που κόβει από την νέα ΣΣΕ η κυβέρνηση είναι μικρότερο από τα έξοδα μίας μόλις ημέρας που ξοδεύει η κυβέρνηση για να βρίσκεται σε πολεμική αποστολή στην ερυθρά θάλασσα η φρεγάτα του Π.Ν. για να προστατεύει τα πλοία των εφοπλιστών. Για τους εργαζόμενους τα λεφτά δεν φτάνουν, για τους ιδιώτες και τους εφοπλιστές περισσεύουν.
Την ίδια ώρα, επιβεβαιώνεται για πολλοστή φορά η πλήρης χρεοκοπία της γραμμής που ακολουθεί η πλειοψηφία των παρατάξεων του Συνδικάτου Εργαζομένων του ΟΑΣΘ που κινούνται στην λογική του κοινωνικού εταιρισμού και της συμβιβαστικής γραμμής με τις υποτιθέμενες “διαπραγματεύσεις”, τις “κοστολογημένες προτάσεις” και τις “συμφωνημένες” ΣΣΕ. Τέτοιες ηγεσίες στο συνδικάτο και το Εργατικό Κέντρο Θεσσαλονίκης αποτελούν βούτυρο στο ψωμί της κυβέρνησης και της εργοδοσίας για να μπορούν να παίζουν άθλια παιχνίδια στις πλάτες των εργαζόμενων όλα αυτά τα χρόνια.
Πρόκειται για τις παρατάξεις εκείνες που για να κάνουν το χατίρι του υπουργού ώστε να πάρουν υποτίθεται “την καλύτερη ΣΣΕ από το 2017 μέχρι την επόμενη…” έξυσαν τον πάτο του βαρελιού ψηφίζοντας “εθελοντική” εξαήμερη εργάσιμη εβδομάδα για τους οδηγούς του Οργανισμού !!!
Η κυβέρνηση έχει ευθύνη εδώ και τώρα να αφήσει τα κακόγουστα σόου στα αμαξοστάσια του ΟΑΣΘ (όπου έρχονται κάθε τρεις και λίγο για να εγκαινιάσουν φορτιστές λεωφορείων) και τα παχιά λόγια περί αναβάθμισης των συγκοινωνιών και ας κοιτάξουν να ικανοποιήσουν τις δίκαιες διεκδικήσεις των εργαζομένων γιατί ασφαλής και ποιοτική συγκοινωνία χωρίς εργαζόμενους δεν μπορεί να υπάρξει.
Πραγματική αναβάθμιση των συγκοινωνιών για το λαό της πόλης σημαίνει:
- Συλλογικές Συμβάσεις με αυξήσεις στους μισθούς
- Μόνιμη σταθερή εργασίας, συμβάσεις αορίστου χρόνου για τους συμβασιούχους συναδέλφους και αναγνώριση της προϋπηρεσίας τους στον ιδιωτικό τομέα
- 7ωρο 5ημερο 35ωρο για όσους εργάζονται στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα-Κατάργηση της εξαήμερης εργάσιμης εβδομάδας
- Ένταξη όλων των συγκοινωνιακών μέσον σε έναν ενιαίο φορέα που με ευθύνη του κράτους θα παρέχει φθηνές, ασφαλείς και ποιοτικές συγκοινωνίες στο λαό.
- Κατάργηση κάθε επιχειρηματικής δράσης στη συγκοινωνία
- Πλήρης ανανέωση του στόλου
ΚΟ ΟΑΣΘ ΚΚΕ