«Μα είναι κάτι πιο βαθύ που με λερώνει… » – Για τις εξελίξεις στην ΠΝΟ
Πολύς θόρυβος γίνεται τις τελευταίες μέρες στην ΠΝΟ από τον σκυλοκαβγά μεταξύ του γενικού γραμματέα και των 9 προέδρων των ναυτεργατικών σωματείων, οι οποίοι μέχρι και χτες ήταν οι πιο πιστοί συνοδοιπόροι του. Από κοντά και ο «αριστερός ψάλτης» του γγ, ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, Α. Νταλακογεώργος, που νομιμοποιεί τους νόθους αντιπροσώπους της ΠΝΟ στα συνέδρια της ΓΣΕΕ…
Οι 9 αφοσιωμένοι λοιπόν και υπάκουοι στον γγ, αφού χωρίς αυτόν δεν είχαν καμιά οντότητα και αυτός χωρίς αυτούς δεν είχε την απαραίτητη πλειοψηφία ώστε να αποφασίζει κατ’ εντολή των εφοπλιστών, των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων. Οι εκπρόσωποι αυτών των σωματείων συνέθεταν τις Οικονομικές Ελεγκτικές Επιτροπές, τον πλαισίωναν πάντα στην Εστία Ναυτικών, αντιδρούσαν σε οποιαδήποτε αλλαγή του καταστατικού και παραδοσιακά υπονόμευαν απεργίες.
Τι προέκυψε ώστε να εναντιωθούν στον μέχρι χτες «προϊστάμενό» τους, με προεξάρχοντα τον πρόεδρο των Πλοίαρχων Ε. Τσικαλάκη, πρώην στέλεχος των «Μινωικών», γνωστό για τις αντεργατικές πεποιθήσεις του και την αλλεργία του για τα σωματεία; Αλλά και τον Ε. Σαριδάκη, πρόεδρο των καμαρότων, τον Ε. Πατρώνη, πρόεδρο των λογιστών και ταμία της ΠΝΟ; Σε τι αποσκοπεί αυτό το σκηνοθετημένο έργο;
Το προμελετημένο έγκλημα σε βάρος των ναυτεργατών περιλαμβάνει και τους Γ. Χαλά – Ε. Τσικαλάκη. Ο καβγάς τους εντοπίζεται τώρα στον τρόπο και στο χρόνο που θα γίνει η παραλαβή – παράδοση της καρέκλας, στους μνηστήρες που έχουν τη συνδρομή της διοίκησης της Ενωσης πλοίαρχων και των γνωστών προσώπων που για χρόνια αποτελούν το πολιτικό υπόβαθρο της ΝΔ και των άλλων αστικών κομμάτων.
Η κυβέρνηση λοιπόν πρέπει να περάσει στη νέα εποχή, αυτή που οποιοδήποτε δικαίωμα είναι εμπόδιο. ΣΣΕ – Κοινωνική Ασφάλιση – συνδικαλιστικά δικαιώματα, το «πουλόβερ» πρέπει να ξηλωθεί γρήγορα.
Τα 9 σωματεία ενώνονται με μια συγκολλητική ουσία που λέγεται κέρδος. Ετσι και αλλιώς, στην ποντοπόρο ναυτιλία δεν έχουν μέλη λογιστές, καμαρότους, ρεσπεντζέρους, πρακτικούς πλοιάρχους, αν και γνωρίζουν ότι αυτό θα συμπαρασύρει όλες τις ειδικότητες και στις υπόλοιπες κατηγορίες πλοίων. Ευελπιστούν ότι κάποτε θα ξεχαστεί και πως τότε θα είναι μακριά από την ευθύνη που θα έχουν τα αποτελέσματα της δικής τους συμμετοχής στην ισοπέδωση των δικαιωμάτων των ναυτεργατών.