ΜΑΡΚΕΤ ΙΝ: Εργοδότες μάλαμα! – Την κατηγόρησαν ψευδώς για κλοπή, για να μην της δώσουν αποζημίωση…
Μα γίνονται τέτοια πράγματα στον καπιταλισμό της υγιούς επιχειρηματικότητας; – Η υπάλληλος κυνήγησε δικαστικά την υπόθεση και δικαιώθηκε, κερδίζοντας αποζημίωση για την άδικη απόλυση, την ηθική βλάβη που υπέστη και τους μισθούς-επιδόματα που έχασε.
Πώς θα νιώθατε αν η εταιρεία στην οποία δουλεύετε, σας κατηγορούσε ψευδώς για κλοπή και σας ανάγκαζε να υπογράψετε ότι αποχωρείτε οικειοθελώς, συνεπώς δε δικαιούστε καν αποζημίωση; Μα γίνονται τέτοια πράγματα στον καπιταλισμό της υγιούς επιχειρηματικότητας;
Κι όμως, αυτή ακριβώς είναι η περίπτωση μιας υπαλλήλου που δούλευε σε γνωστή αλυσίδα σούπερ-μάρκετ για μια 25ετία σχεδόν, ώσπου κατηγορήθηκε ψευδώς ότι έκλεψε από το κατάστημα ένα προϊόν ευτελούς αξίας. Αυτό συνέβη τον Ιούλιο του ’19, με την υπάλληλο να προσέρχεται στο κατάστημα, να παίρνει ένα εντομοαπωθητικό από τα ράφια, να το χρησιμοποιεί στην τουαλέτα και να το βάζει στην τσάντα της, για να το πληρώσει αργότερα, κατά την αποχώρησή της, όπως είναι η συνήθης τακτική. Ωστόσο, ο υπεύθυνος ασφαλείας αντιλήφθηκε από τις κάμερες το περιστατικό κι ενημέρωσε τη διεύθυνση του υποκαταστήματος που ειδοποίησε άμεσα την αστυνομία και στη συνέχεια πίεσε την πωλήτρια να υπογράψει ένα έτοιμο έγγραφο οικειοθελούς αποχώρησής από την εταιρεία, για να “αποφύγει τα χειρότερα”…
Η υπάλληλος προσέφυγε στη δικαιοσύνη και δικαιώθηκε από το Μονομελές Πρωτοδικείο Αθηνών που έκρινε ότι εξαναγκάστηκε σε παραίτηση λόγω απειλής, προσθέτοντας ότι η εταιρεία είχε “σε κάθε περίπτωση πρόθεση τερματισμού της εργασιακής σχέσης”, μεθοδεύοντας την “οικειοθελή παραίτηση”. Κατά συνέπεια η μονομερής καταγγελία της σύμβασης εργασίας από την πλευρά της είναι “άκυρη ως καταχρηστική”, παραβιάζοντας τα χρηστά ήθη. Ταυτόχρονα επιδίκασε αποζημίωση ύψους 16.580 ευρώ, λόγω παράνομης απόλυσης, ηθικής βλάβης και τα διαφυγόντα έσοδα από μισθούς, επιδόματα κλπ.
Κι αν υπάρχει κάτι που μπορεί να κρατήσει κανείς από όλα αυτά, δεν είναι μόνο ο μαγικός κόσμος της “ελεύθερης αγοράς” και η εργοδοτική αυθαιρεσία, που αποτελεί ασφαλώς τον κανόνα και όχι μια εξαίρεση ή μεμονωμένο περιστατικό. Είναι πως το βασικό ζητούμενο για κάθε εργαζόμενο είναι να μην υποχωρεί στις πιέσεις και να μάθει να παλεύει μέχρι τέλους, υπερασπιζόμενος το δίκιο του. Μόνο έτσι μπορεί να δει αποτέλεσμα…