«Μαύρη» ανασφάλιστη εργασία και σύγχρονο δουλεμπόριο

Θύματα της «μαύρης» εργασίας είναι οι ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχοι, αφού τινάζονται στον αέρα συλλογικές συμβάσεις, ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα, στερώντας από τα ασφαλιστικά μας ταμεία τεράστια ποσά, που συσσωρεύονται στα χρηματοκιβώτια των εφοπλιστών. 

Θύματα της «μαύρης» εργασίας είναι οι ναυτεργάτες, εν ενεργεία και συνταξιούχοι, αφού τινάζονται στον αέρα συλλογικές συμβάσεις, ασφαλιστικά και συνταξιοδοτικά δικαιώματα, στερώντας από τα ασφαλιστικά μας ταμεία τεράστια ποσά, που συσσωρεύονται στα χρηματοκιβώτια των εφοπλιστών. 

Οι εφοπλιστές μέσω των στελεχών τους, την εργατική αριστοκρατία, συνεργάζονται άμεσα με μεγάλα διεθνή δουλεμπορικά γραφεία. Εκδίδουν μέσω των διακρατικών συμφωνιών διπλώματα και πιστοποιητικά έναντι αμοιβής, ενώ με δεδομένο ότι στα ποντοπόρα πλοία 60 χιλιάδες αλλοδαποί ναυτεργάτες ανακυκλώνονται κάθε 6 ή 7 μήνες, οι σύγχρονοι δουλέμποροι εισπράττουν κεφαλιάτικο για πάνω από 120 χιλιάδες ναυτεργάτες. 

Οι εφοπλιστές έχουν φροντίσει η πλειοψηφία της ΠΝΟ να εκλέγεται από νόθο συνέδριο με νόθους συσχετισμούς, με βάση ένα καταστατικό που έχει διαμορφωθεί με τον ν.330/1976 και άλλα βασιλοχουντικά διατάγματα. Έτσι διαμορφώνονται πλαστοί συσχετισμοί δυνάμεων και αποστέλλονται νόθοι αντιπρόσωποι στα Συνέδρια της ΠΝΟ και της ΓΣΣΕ, αναπαράγοντας σε όλα τα επίπεδα του συνδικαλιστικού κινήματος τη νόθευση της θέλησης των εργαζομένων. 

Όπως τονίζουν, τα σωματεία ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ η συμβιβασμένη πλειοψηφία της ΠΝΟ (συνδικαλιστικά στελέχη ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ) «μέσα από τις συμφωνίες έναντι αμοιβής, που υπογράφουν με τους εφοπλιστές σε συνεργασία με την ITF», μόνο το 2021 εισέπραξαν 6.771.875 ευρώ! 

Πρόκειται για τις λεγόμενες «μπλε κάρτες» που υπογράφει η ΠΝΟ, τις οποίες ουσιαστικά «πουλάει» στις ναυτιλιακές εταιρείες, εισπράττοντας 5.000 – 8.000 δολάρια για κάθε καράβι για να ΜΗΝ εφαρμόζεται η ελληνική κλαδική ΣΣΕ. Ενώ αυτές οι συμφωνίες αποτέλεσαν όπλο για τους εφοπλιστές και την κυβέρνηση να διαμορφώσουν τον αντεργατικό νόμο 4714/2020, επιβάλλοντας την εφαρμογή αυτών των συμβάσεων και σε Έλληνες Γ’ Πλοιάρχους, Γ’ Μηχανικούς και πλήρωμα, στα υπό ελληνική σημαία ποντοπόρα πλοία. 

Να γιατί είναι σημαντικό να κλείσουμε την πληγή που δημιουργεί στο σώμα των εργαζομένων ο κυβερνητικός και εργοδοτικός συνδικαλισμός, της ΠΝΟ, της ΓΣΕΕ και ΑΔΕΔΥ, για αλλαγή των συσχετισμών στα σωματεία, για μαζικοποίησή τους, για συμμετοχή όλων στη μάχη. 

Τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ – ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ, η ΠΕΣ-ΝΑΤ, οι δυνάμεις του ΠΑΜΕ, με πολύχρονες και επίμονες παρεμβάσεις, έχουν ανοίξει μέτωπο για το διαρκές κοινωνικό έγκλημα της «μαύρης» ανασφάλιστης εργασίας. Η πρότασή μας, που έρχεται σε σύγκρουση με τα συμφέροντα των εφοπλιστών και των υπηρετών του, είναι: 

«Το σύνολο των πλοίων που υπόκεινται στο ν.27/1975 να καταθέτουν στο ΓΕΝΕ τις καταστάσεις πληρώματος (crew list) και σε κάθε αντικατάσταση του πληρώματος να ναυτολογούνται από το ΓΕΝΕ όλοι οι ναυτεργάτες με ΣΣΕ και κοινωνικοασφαλιστική προστασία». 

Τα μονοπώλια, το εφοπλιστικό κεφάλαιο όσο και αν εμφανίζονται παντοδύναμα, στην πραγματικότητα τρέμουν τη στιγμή που οι εκμεταλλευόμενοι θα βγουν ξανά στο προσκήνιο και θα αποδείξουν ότι η ιστορική εξέλιξη δεν τελειώνει με το σύστημα της βαρβαρότητας. Τρέμουν τη στιγμή που η εργατική τάξη δεν θα αρκείται να ζει με ψίχουλα, δε θα συνεχίζει να διαλέγει παθητικά το δήθεν «μικρότερο κακό» στην αστική διακυβέρνηση. Η ζωή έδειξε ότι κανένας αντίπαλος του λαού δεν είναι παντοδύναμος, όταν αυτός αποφασίσει να σηκώσει το ανάστημά του και να συγκρουστεί μαζί του.

ΑΡΘΡΟ από το ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΔΕΛΤΙΟ 58 * Ιούλης – Αύγουστος – Σεπτέμβρης 2024

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΙΟΥΧΩΝ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΑΠΟΜΑΧΙΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ Π Ε Σ  –  Ν Α Τ    

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: