Οι εξελίξεις στη Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία και η πρόταση του ΚΚΕ
Το ΚΚΕ τονίζει ότι τα τελευταία χρόνια ωρίμασαν παραπέρα οι υλικές προϋποθέσεις για τη σοσιαλιστική οικοδόμηση. Υπάρχουν μεγάλες αναξιοποίητες παραγωγικές δυνατότητες, λιμάνια και υποδομές, που μπορούν να γίνουν μοχλός πραγματικής ανάπτυξης, ευημερίας για τους εργάτες και τις λαϊκές οικογένειες, αρκεί να περάσουν στα χέρια τους και να γίνουν κοινωνική περιουσία.
Εκδήλωση με θέμα «Η Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία στη δίνη των ιμπεριαλιστικών ανταγωνισμών. Η πρόταση του ΚΚΕ είναι η μόνη συμφέρουσα για τους εργαζόμενους στη Ναυπηγοεπισκευή και το λαό μας» οργανώνουν οι ΚΟΒ Ναυπηγείων και Μετάλλου Αθήνας της Τομεακής Επιτροπής Βιομηχανίας. Η εκδήλωση θα γίνει την Τετάρτη 4/12, στις 6.30 μ.μ. στο δημαρχείο Χαϊδαρίου (αίθουσα συνεδριάσεων του Δημοτικού Συμβουλίου). Θα μιλήσει ο Ηλίας Τσιμπουκάκης, μέλος της Επιτροπής Περιοχής της ΚΟ Αττικής.
«Οι επιδιώξεις του κεφαλαίου δεν έχουν καμία σχέση με τα δικά μας συμφέροντα και τις σύγχρονες ανάγκες μας!», τονίζει η ΤΕ Βιομηχανίας στην ανακοίνωση με την οποία προχωρά σε εξορμήσεις και πλατύ άνοιγμα στους χώρους δουλειάς. Ήδη περιοδείες με στελέχη του Κόμματος έχουν γίνει στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας, ενώ η σχετική δραστηριότητα συνεχίζεται. Ακολουθούν αποσπάσματα από την ανακοίνωση Εκτενή αποσπάσματα της ανακοίνωσης:
ΕΕ, κυβερνήσεις και επιχειρηματίες οι υπεύθυνοι για τη σημερινή κατάσταση
«Η κυβέρνηση της ΝΔ, αξιοποιώντας την “κληρονομιά” της προηγούμενης κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, κλιμακώνει ακόμα πιο αποφασιστικά την αντιλαϊκή πολιτική για να ενισχύσει την καπιταλιστική κερδοφορία συνολικά αλλά και στον κλάδο μας. Διαφημίζει στη διεθνή και εγχώρια αστική τάξη το “ευνοϊκό επενδυτικό περιβάλλον” που έχει δημιουργηθεί διαχρονικά, ενώ συνεχίζει να είναι σημαιοφόρος του ΝΑΤΟ, για τη γεωπολιτική αναβάθμιση της αστικής τάξης στην περιοχή. (…)
Ταυτόχρονα, σταθερά στοχεύει στη μετατροπή της Ελλάδας σε κόμβο μεταφοράς Ενέργειας και εμπορευμάτων, ξεπουλώντας στρατηγικής σημασίας υποδομές και πόρους σε διεθνή μονοπώλια, όπως από ΗΠΑ – Κίνα – Γαλλία.
Ετσι, εξυμνεί το ενδιαφέρον των Αμερικανών για τα Ναυπηγεία Σύρου και Ελευσίνας, λέγοντας ότι οι πόλεμοι και τα εξοπλιστικά προγράμματα θα φέρουν δουλειά.
Διαφημίζει το Master Ρlan στο λιμάνι του Πειραιά, λέει ότι η Κίνα θα το κάνει το μεγαλύτερο λιμάνι της Ευρώπης, με νέες θέσεις εργασίας, ότι “ο δρόμος θα γίνει λεωφόρος”, όπως είπε και ο πρωθυπουργός με νέες επενδύσεις της Κίνας στην Ελλάδα.
(…) Η σημερινή κατάσταση στην Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία και το πώς εξελίσσεται, με βάση τους στόχους της αστικής τάξης και των κομμάτων της, συνδυάζεται απόλυτα με την αντιλαϊκή στρατηγική της ΕΕ, ώστε στο πλαίσιο του διεθνούς ιμπεριαλιστικού ανταγωνισμού να διασφαλιστεί η κερδοφορία εφοπλιστών και μονοπωλίων που δραστηριοποιούνται στη ναυτιλία και στους συναφείς τομείς, μέσα από την ακόμα μεγαλύτερη ένταση της εκμετάλλευσης των εργαζομένων στα καράβια, στα ναυπηγεία, στα λιμάνια.
Αληθινή διέξοδος ο σοσιαλισμός – κομμουνισμός
Το ΚΚΕ τονίζει ότι τα τελευταία χρόνια ωρίμασαν παραπέρα οι υλικές προϋποθέσεις για τη σοσιαλιστική οικοδόμηση. Υπάρχουν μεγάλες αναξιοποίητες παραγωγικές δυνατότητες, λιμάνια και υποδομές, που μπορούν να γίνουν μοχλός πραγματικής ανάπτυξης, ευημερίας για τους εργάτες και τις λαϊκές οικογένειες, αρκεί να περάσουν στα χέρια τους και να γίνουν κοινωνική περιουσία.
Οταν η εργατική τάξη πάρει την εξουσία στα χέρια της, μπορεί να πραγματοποιηθεί η κοινωνικοποίηση των μέσων μεταφοράς, των πλοίων και των συναφών υποδομών, ώστε να οργανωθεί, να αναπτυχθούν η οικονομία και η ναυτιλία, με κεντρικό και επιστημονικό σχεδιασμό στην υπηρεσία του λαού, με εργατικό – κοινωνικό έλεγχο, με κριτήριο τα δικά μας συμφέροντα. Ετσι θα αποδεσμευτεί η Ελλάδα από την ΕΕ και το ΝΑΤΟ, θα αναπτύξει αμοιβαία επωφελείς σχέσεις με άλλα κράτη.
Σε αυτήν την οικονομία – εξουσία, ο Ενιαίος Κρατικός Φορέας Ναυπηγικής Βιομηχανίας θα λειτουργεί προς όφελος του λαού, για τις ανάγκες της χώρας, με εργατικό έλεγχο, προσφέροντας σταθερή δουλειά με δικαιώματα, συμβάλλοντας στην κοινωνική, πολιτιστική και οικονομική ανάπτυξη της νησιωτικής περιφέρειας και όλου του λαού.
Η αξιοποίηση και ανάπτυξη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, Ελευσίνας, Σύρου, Χαλκίδας και άλλων ναυπηγοεπισκευαστικών μονάδων, σε συνδυασμό με την ολόπλευρη και ουσιαστική αναβάθμιση του ρόλου του εργάτη στην παραγωγή και στον εργατικό – κοινωνικό έλεγχο, θα αποτελούν βασικές προτεραιότητες. Οι αποκλειστικά σύγχρονες και ασφαλείς, κρατικές ναυπηγοεπισκευαστικές μονάδες θα εξασφαλίζουν την άρτια εκπαίδευση των εργαζομένων, με αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση και μετεκπαίδευση, με πρόγραμμα σπουδών, τεχνικά μέσα και πρακτική άσκηση που θα ανταποκρίνονται στις μεγάλες απαιτήσεις της επιστήμης και της τεχνολογίας.
Ετσι θα δώσουν ώθηση και θα συμβάλουν σχεδιασμένα, με σύγχρονες και ασφαλείς υπηρεσίες, στην κατασκευή, επισκευή και συντήρηση πλοίων με επέκταση και σε άλλους τομείς, των Μεταφορών, της Εθνικής Αμυνας, της Χαλυβουργίας, των ηλεκτρονικών συσκευών, ώστε να υπηρετηθούν οι ανάγκες της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας και της Ναυτιλίας.
Σε αυτήν την κατεύθυνση, το ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους στη Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία να συμπορευτούν μαζί του, για Ναυπηγεία στα χέρια του λαού, με την εργατική τάξη στην εξουσία. Αυτή είναι η μόνη συμφέρουσα πρόταση για εμάς τους εργάτες των Ναυπηγείων!».