Σοσιαλισμός – Κομμουνισμός: Οικονομία εξοικονόμησης πόρων και ενέργειας. Οικισμοί – Οδικό δίκτυο. Η αυτάρκεια (5)
Θα πρέπει επίσης να γίνει εξισορρόπηση του πληθυσμού-κατοικιών ανάλογα με τις διατροφικές δυνατότητες κάθε περιοχής. Είναι παράλογο η Αττική να έχει 4.000.000 κατοίκους ενώ η Θεσσαλία 700.000. Τα νούμερα θα έπρεπε να είναι ανάποδα. Ο λόγος είναι απλός…
Σοσιαλισμός – Κομμουνισμός. Οικονομία εξοικονόμησης πόρων και ενέργειας (5)
Οικισμοί – Οδικό δίκτυο. Η αυτάρκεια.
Το παρόν, τα προηγούμενα και τα επόμενα άρθρα εξετάζουν την εξοικονόμηση πόρων και ενέργειας στις πρώην σοσιαλιστικές δημοκρατίες και αν με βάση αυτού του τύπου τις οικονομίες θα ήταν δυνατή η εξοικονόμηση πόρων και ενέργειας καθώς και ο μηδενισμός των εκπομπών ρύπων σε μια νέου τύπου κοινωνία. Στο παρακάτω άρθρο γίνεται χρήση κάποιων αριθμών (ποσοστά) οι οποίοι πιστεύω πλησιάζουν την πραγματικότητα.
Εξοικονόμηση ενέργειας και εθνικό οδικό δίκτυο (νευρωνικό δίκτυο vs Ποτάμι)
Τα οδικά δίκτυα δημιουργήθηκαν για να μεταφέρουν ανθρώπους, προϊόντα, υλικά, πολιτισμό, ήθη και έθιμα ακόμα και ιδέες κ.ο.κ. Οι οικισμοί όμως προηγήθηκαν των δρόμων. Αυτό κατά την γνώμη μου δημιούργησε ένα περίπλοκο οδικό δίκτυο που μοιάζει με το νευρωνικό δίκτυο του εγκεφάλου.
Μια καλή λύση, κατά την άποψή μου, είναι η εξής: Αφού υπάρχει το βασικό εθνικό δίκτυο οι οικισμοί θα βρίσκονται πάνω σε αυτό ή κοντά σε αυτό σε βάθος μερικών χιλιομέτρων. Αυτό το σύστημα μοιάζει με ποτάμι το οποίο έχει μικρούς παραπόταμους. Ο πληθυσμός δεν κατανέμεται ομοιόμορφα πάνω σε αυτό το δίκτυο. Πυκνώνει εκεί που υπάρχει μεγάλη παραγωγή τροφής και αραιώνει εκεί που υπάρχει λίγη. Μεγάλες πόλεις άνω των 50.000 ανθρώπων δεν υπάρχουν. Υπάρχουν σε μερικά χιλιόμετρα, έξω από αυτό, μικροί επαρχιακοί δρόμοι – σημεία τερματισμού. Το νευρωνικό δίκτυο δεν έχει σημεία τερματισμού και είναι πιο περίπλοκο.
Πέρα από αυτό (νέο οδικό δίκτυο – ποτάμι – παραπόταμοι) θα υπάρχει η φύση η οποία θα βρίσκεται έξω από κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα. Έτσι μπορεί να ανθίσει! Αυτό το δίκτυο πιστεύω ότι θα έχει μικρότερο μήκος και έτσι θα γίνει μεγάλη εξοικονόμηση στην οδοποιία στα υλικά και στην συντήρηση του. Επιπλέον στους κύριους άξονες όπου οι αποστάσεις είναι μεγάλες θα υπάρχει σιδηροδρομικό δίκτυο. Το τρένο είναι το πιο οικονομικό επίγειο μέσο.
Ανακατανομή πληθυσμού. Κατασκευή οικισμών και κτιρίων
Θα πρέπει επίσης να γίνει εξισορρόπηση του πληθυσμού-κατοικιών ανάλογα με τις διατροφικές δυνατότητες κάθε περιοχής. Είναι παράλογο η Αττική να έχει 4.000.000 κατοίκους ενώ η Θεσσαλία 700.000. Τα νούμερα θα έπρεπε να είναι ανάποδα. Ο λόγος είναι απλός. Οι άνθρωποι, τα υλικά και τα τρόφιμα θα κινούνται σε μικρές αποστάσεις. Αυτό δημιουργεί και άλλα πλεονεκτήματα. Αφού κάθε περιοχή έχει εξασφαλίσει διατροφική επάρκεια, σε περίπτωση πανδημίας οι άνθρωποι θα μπορούν να κινούνται ελευθέρα εντός των γεωγραφικών ορίων αυτής χωρίς να έρχονται σε επαφή με τον έξω κόσμο. Και όλα αυτά χωρίς μάσκες, εμβόλια και lockdown!
Οι οικισμοί πλέον δημιουργούνται εικονικά μέσα σε προγράμματα υπολογιστή. Βρίσκονται οι καταλληλότερες τοποθεσίας βάση κλιματολογικών και διατροφικών δυνατοτήτων της κάθε περιοχής. Δημιουργούνται εικονικά και εκατοντάδες κατοικίες από τις οποίες επιλέγονται μερικές δεκάδες με βάση την ενεργειακή τους απόδοση. Μετά όλα αυτά εφαρμόζονται στη πράξη.
Δείτε τα προηγούμενα σχετικά άρθρα εδώ και όλα τα άρθρα εδώ.
Στην συνέχεια: Παιδεία – Υγεία.
Στάθης Γεωργούλης
Δ’ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής