Σοσιαλισμός – Κομμουνισμός. Οικονομία εξοικονόμησης πόρων και ενέργειας: Παιδεία – Υγεία (6)

Η νέα κομμουνιστική κοινωνία θα αυξήσει ή θα μειώσει τις δαπάνες για την υγεία; Είναι γνωστό ότι όταν ο άνθρωπος δουλεύει λίγο, τρέφεται σωστά και δεν έχει άγχος τότε ζει πολύ καλύτερα χωρίς να έχει ανάγκη τις δομές υγείας. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Ικαρία.

Το παρόν, τα προηγούμενα και τα επόμενα άρθρα εξετάζουν την εξοικονόμηση πόρων και ενέργειας στις πρώην σοσιαλιστικές δημοκρατίες και αν με βάση αυτού του τύπου τις οικονομίες θα ήταν δυνατή η εξοικονόμηση πόρων και ενέργειας καθώς και ο μηδενισμός των εκπομπών ρύπων σε μια νέου τύπου κοινωνία. 

Παιδεία

Η παιδεία είναι πλέον ένας από τους σημαντικότερους κλάδους της νέας κομμουνιστικής κοινωνίας. Οι μαθητές – φοιτητές θεωρούνται πλέον εργαζόμενοι και πρέπει και έχουν και αυτοί όφελος από την νέα κοινωνία. Η νέα κοινωνία θα προσπαθήσει να μειώσει τον χρόνο εργασίας των μαθητών – φοιτητών με ταυτόχρονη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της εκπαίδευσης. Παρακάτω δείχνω πώς είναι δυνατόν να γίνει αυτό βάση της δικιάς μου εμπειρίας ως εκπαιδευτικός.

Τα σχολεία διπλασιάζονται σε αριθμό και αυτό δημιουργεί μια σειρά από πλεονεκτήματα. Ένα πλεονέκτημα είναι ότι πλέον τα σχολεία είναι πιο κοντά σε κάθε σπίτι γιατί είναι περισσότερα. Ένα δεύτερο πλεονέκτημα είναι ότι ο εκπαιδευτικός έχει πλέον να δώσει περισσότερο χρόνο στον κάθε μαθητή γιατί τα σχολεία είναι μικρά και τα τμήματα είναι και αυτά μικρά σε αριθμό μαθητών. Τα  τμήματα μπορεί να έχουν πλέον 8 με 15 μαθητές. Έτσι οι επιδόσεις βελτιώνονται. Ο όγκος εργασίας του κάθε εκπαιδευτικού μειώνεται!

Μια δεύτερη βελτίωση των επιδόσεων μπορεί να γίνει με την αύξηση των ωρών γυμναστικής. Στο ωρολόγιο πρόγραμμα θα υπάρχουν δύο ώρες γυμναστικής ανά ημέρα. Υπάρχει ένα σχετικό άρθρο για το πως βελτιώνονται οι μαθητικές επιδόσεις με την άσκηση εδώ.

Οι ώρες μάθησης μπορούν να μειωθούν από τις 6-7 στις 5 (ημερησίως) αλλά το σχολικό ωράριο θα παραμείνει το ίδιο γιατί θα αυξηθούν οι ώρες γυμναστικής. Ο φόρτος εργασίας των μαθητών θα μειωθεί. Πιστεύω ότι λόγω των παραπάνω βελτιώσεων οι επιδόσεις των μαθητών θα μείνουν οι ίδιες ή θα βελτιωθούν.

Τα σχολεία θα μπορούν να διαθέτουν και χώρους αναψυχής με επιτραπέζια παιχνίδια, πινγκ πονγκ, τραπέζια χόκεϋ, τραμπολίνο κ.ο.κ. για μετά το σχολικό ωράριο ή ακόμα και κατά την διάρκεια αυτού. Έτσι οι μαθητές θα πηγαίνουν τρέχοντας στο σχολείο!

Στην παιδεία λοιπόν έχουμε αύξηση των πόρων και της ενέργειας γιατί θα χρησιμοποιηθούν περισσότερα σχολεία και εκπαιδευτικοί! Τα σχολεία όμως θα είναι μικρότερα σε μέγεθος γιατί οι τάξεις θα φιλοξενούν μικρότερο αριθμό μαθητών (8 έως 15 μαθητές). Επίσης οι μαθητικές εργατοώρες θα μειωθούν γιατί θα μειωθούν οι ώρες διδασκαλίας. Η διαφορά μεταξύ των επιπλέον ωρών διδασκαλίας (εκπαιδευτικοί) και ωρών μάθησης (μαθητές) μπορεί να είναι θετική!  Ένα άλλο όφελος κατά την άποψη μου είναι ότι θα έχουμε πιο χαρούμενους και πιο μορφωμένους μαθητές!

Υγεία

Εδώ υπάρχει ένα μεγάλο ερώτημα. Η νέα κομμουνιστική κοινωνία θα αυξήσει ή θα μειώσει τις δαπάνες για την υγεία; Είναι γνωστό ότι όταν ο άνθρωπος δουλεύει λίγο, τρέφεται σωστά και δεν έχει άγχος τότε ζει πολύ καλύτερα χωρίς να έχει ανάγκη τις δομές υγείας. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Ικαρία. Ακόμα και τις δεκαετίες του ’70 και ’80 ο μέσος όρος ζωής ήταν υψηλός παρόλο που υπήρχαν ελάχιστες δομές υγείας στο νησί!

Δείτε τα προηγούμενα σχετικά άρθρα εδώ και όλα τα άρθρα εδώ.

Στην συνέχεια: Η σχέση της νέας κοινωνίας με την ενσωματωμένη αχρήστευση, τους Πιραχά,  την γραμμή παραγωγής και με την εντροπία.

Στάθης  Γεωργούλης
Δ’ ΕΛΜΕ Ανατολικής Αττικής

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: