Χρ. Ζαραλίκος: Αν ήμουν νταβατζής, θα εκτιμούσα τη στήριξη της κυβέρνησης στον κλάδο μου. Τώρα σαν ηθοποιός ποια στήριξη να κρίνω;
Ο Χριστόφορος Ζαραλίκος απάντησε στις ερωτήσεις της Κατιούσα για τη δύσκολη κατάσταση που βιώνουν οι καλλιτέχνες και τα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν την εποχή της πανδημίας.
Εν όψει της νέας χρονιάς, απευθυνθήκαμε σε καλλιτέχνες με σκοπό να αναδειχθεί όσο καλύτερα γίνεται η δύσκολη κατάσταση που βιώνουν και τα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.
Σε μια από τις πιο δύσκολες περιόδους για την τέχνη, δίνουμε λόγο στους ίδιους τους ανθρώπους που την εκπροσωπούν. Με κλειστά, θέατρα, κινηματογράφους και μουσικές σκηνές, η ζωή μας είναι ακόμη πιο δύσκολη, φαντάζει άχαρη. Για πολλούς από εκείνους έχει γίνει δύσκολη και η ίδια η επιβίωση. Ας τους ακούσουμε λοιπόν.
Ο λόγος στον όρθιο κωμικό, τον Χριστόφορο Ζαραλίκο!
Πώς θα περιέγραφες την κατάσταση που αντιμετωπίζουν οι καλλιτέχνες σε κάποιον που δεν γνωρίζει τίποτα σχετικά;
Η κατάσταση των καλλιτεχνών είναι τραγική. Εξαιρούνται βέβαια μερικά υπερταλέντα, όπως Μαρκουλάκης Λούλης κλπ.
Πώς κρίνεις τις αποφάσεις της κυβέρνησης για τον Πολιτισμό και τα μέτρα στήριξης προς τους καλλιτέχνες;
Η κυβέρνηση απο την πρώτη καραντίνα είχε βγάλει μιάμιση σελίδα οδηγίες για να ανοίξουν τα μπουρδέλα και μετά από μήνες άνοιξε τα θέατρα για να τα κλείσει σε δυο βδομάδες. Αν ήμουν νταβατζής, θα έκρινα τις αποφάσεις της κυβέρνησης και την στήριξη στον κλάδο μου, σαν ηθοποιός ποιες αποφάσεις και στήριξη να κρίνω;
Τι θα μπορούσε να είχε γίνει επιπλέον/διαφορετικά κατά τη γνώμη σου;
Να ρωτήσουν τους ηθοποιούς τραγουδιστές μουσικούς τεχνικούς ιδιοκτήτες χώρων θεάματος κλπ τι στήριξη χρειάζονται και με ποιον τρόπο και απλά να τα εφαρμόσουν. Αλήθεια με τους ιδιοκτήτες μπουρδέλων συναντήθηκαν ή αποφάσισαν μόνοι τους οι υπουργοί;
Πώς αποτιμάς τον αγώνα των καλλιτεχνών, τις κινητοποιήσεις, τον συντονισμό των σωματείων τους ή και την κίνηση “Support Art Workers”;
Όπως δείχνουν τα αποτελέσματα, οι αγώνες ποτέ δεν είναι αρκετοί. Κάθε καλλιτέχνης μόνος του ή σαν θίασος γκρουπ ομάδα κλπ από την αρχή της καραντίνας έπρεπε να έχει στηθεί μπροστά από μια κάμερα και να παράγει έργο και να μιλάει στον κόσμο για αυτό που συμβαίνει, ζητώντας υποστήριξη από τον κόσμο. Εκτός αν κάποιοι πιστεύουν ότι οι καλλιτέχνες δεν τρώνε φαγητό.
Τι προοπτικές βλέπεις για τη νέα χρονιά; Είσαι αισιόδοξος;
Προοπτικές υπάρχουν μόνο όταν δημιουργούμε τις συνθήκες να υπάρξουν. Δεν φυτρώνουν μόνες τους. Έχουμε φωνή, μυαλό, έμπνευση, χέρια, πόδια, δεξιότητες, ταλέντα. Αν τα χρησιμοποιήσουμε επιθετικά, η αισιοδοξία θα τρέξει να μας βρει.
Δείτε εδώ όλες τις συνεντεύξεις της θεματικής ενότητας “Καλλιτέχνες στην πανδημία”.