Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος – Για την 24ωρη απεργία Εκπαιδευτικών στις 23 Οκτώβρη
Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος θα σταθεί απέναντι στην καταστροφική πολιτική της κυβέρνησης και θα διεκδικήσει – Καλεί τα μέλη του που εργάζονται στην εκπαίδευση να συμμετέχουν με τους συλλόγους και τις ΕΛΜΕ που έχουν πάρει απόφαση για απεργία στις 23 Οκτώβρη
ΕΝΑΜΙΣΗ ΜΗΝΑ ΜΕΤΑ το άνοιγμα των σχολείων, οι πληγές τις Δημόσιας Παιδείας παραμένουν ανοιχτές κι αιμορραγούν…
Κύριο μέλημα του ΥΠΑΙΘΑ είναι το μικρότερο κόστος για τις κοινωνικές δομές, το κουκούλωμα των χρόνιων προβλημάτων, το φίμωμα των εκπαιδευτικών με αυταρχικά μέτρα κι εκβιαστικές τακτικές (αποχή από την αξιολόγηση, που απειλούνται με πειθαρχικές ποινές, με αρνητική αξιολόγηση, ή ακόμα και με δίωξη,) καθώς και η διαμόρφωση μιας άκριτης γενιάς μαθητών, χωρίς δημιουργική γνώση, χωρίς κοινωνική συνείδηση κι ενσυναίσθηση.
Αντί η έναρξη της σχολικής χρονιάς να είναι για όλους η αρχή μιας διαδρομής προς τη γνώση, την επικοινωνία, τη δημιουργική διαδικασία της μάθησης, ερχόμαστε αντιμέτωποι με τη ζοφερή πραγματικότητα. Αυτή την πραγματικότητα που ετοιμάζει το υπουργείο, προκειμένου να περάσει τις πολιτικές του επιλογές.
Έτσι, φέτος η νέα σχολική χρονιά μας υποδέχτηκε με πάνω από χίλιες συγχωνεύσεις τμημάτων, κατάργηση σχολικών μονάδων, αύξηση των μαθητών σε τουλάχιστον 25 ανά τμήμα, με παραβίαση του ορίου των 2 τ.μ. ανά μαθητή, σχολικά κτίρια που καταρρέουν, κατάργηση των σχολικών επιτροπών, γιατί όπως αναφέρει ο υπουργός: «τις σχολικές υποδομές τώρα τις χειρίζονται οι δήμαρχοι ανά την χώρα. Μερικοί είναι ταλαντούχοι στο πως τις χειρίζονται».
Επί πλέον οι εκπαιδευτικοί, εκτός των προβλημάτων εργασίας, επιβίωσης, στέγασης, μετακίνησης που οξύνονται, αντιμετωπίζουν και το πρόβλημα των τοποθετήσεων στα σχολεία, διότι ναι μεν έγιναν διορισμοί μετά από αγώνες χρόνων, παραμένουν όμως
9.000 κενά στα σχολεία, ενώ τα ευτράπελα με τις τοποθετήσεις έχουν προκαλέσει ένα χάος. Εκπαιδευτικοί νεοδιόριστοι ή με μετάθεση, παραμένουν στη διάθεση των διευθύνσεων, χωρίς οργανική θέση, γιατί πρώτα έγιναν, παράτυπα, οι τοποθετήσεις των αναπληρωτών. Επίσης έχει πάρει διαστάσεις πανδημίας η παράνομη ανάθεση εικαστικών, θεατρολογίας και συχνά της φυσικής αγωγής σε εκπαιδευτικούς χωρίς τη σχετική ειδίκευση, ενώ υπάρχει εκπαιδευτικός ειδικότητας στις σχολικές μονάδες.
Ο υπουργός Παιδείας βρίσκει επιτυχημένους τους χειρισμούς των προκατόχων του, και τους εξελίσσει. Τα μαθήματα των εικαστικών της μουσικής της θεατρικής αγωγής και της κοινωνιολογίας στο Λύκειο εξακολουθούν να μην διδάσκονται, παρά την απόφαση του δικαστηρίου που έκρινε παράνομη την αφαίρεση των εικαστικών από την Α΄ Λυκείου. Αντ’ αυτού ο κ. Πιερρακάκης με την γνωμοδότηση και του ΙΕΠ, κρίνει ότι τα κενά αυτών των μαθημάτων μπορούν να καλυφθούν με τα ψηφιακά φροντιστήρια. Έτσι λοιπόν ξεκίνησε η διαδικασία με τυμπανοκρουσίες και με την διαβεβαίωση του υπουργού ότι η ψηφιακή εκπαίδευση θα επεκταθεί σε όλο το φάσμα του σχολείου.
Εύλογο είναι το ερώτημα: Πως μπορεί ένα ψηφιακό μάθημα να υποκαταστήσει τα εργαστηριακά γνωστικά αντικείμενα, πως ένας απρόσωπος δάσκαλος μπορεί να εμπνεύσει τα παιδιά και να τους μεταδώσει γνώσεις χωρίς προσωπική επικοινωνία και αλληλεπίδραση.
Ο πραγματικός στόχος της πολιτικής ηγεσίας είναι να στειρώσει τη δημόσια Παιδεία και να παρέχει μόνο πληροφορίες και δεξιότητες που είναι χρήσιμες και να ρίξει στο λάκκο των λεόντων της σύγχρονης αγοράς τους νέους ανθρώπους, χωρίς μόρφωση, χωρίς καλλιέργεια, χωρίς επικοινωνία εκπαιδευτικών και μαθητών, χωρίς κοινωνική κρίση και τελικά χωρίς αντιστάσεις. Στόχος τους είναι η μείωση της χρηματοδότησης για την Παιδεία, η κατάργηση σχολικών μονάδων και Πανεπιστημιακών Σχολών, η πτώση του πνευματικού επιπέδου και κατά συνέπεια η αδυναμία της κριτικής ικανότητας και της κοινωνικής συνείδησης των νέων πολιτών. Στόχος τους είναι η οικονομική και κοινωνική καταρράκωση των εκπαιδευτικών και τελικά η υποταγή τους. Στόχος τους είναι να γίνεται η Εκπαίδευση με «ατομική ευθύνη»…
Ο κυρίαρχος ρόλος του σχολείου δεν είναι να μεταδίδει πληροφορίες και δεξιότητες, αλλά είναι να προσφέρει απρόσκοπτα γνώση, να κοινωνικοποιεί τους μαθητές, να διαμορφώνει υγιείς προσωπικότητες, να δίνει ερεθίσματα ώστε να αναπτύξουν τη δημιουργικότητα και τη φαντασία τους και να αξιοποιούν την ενεργητικότητα τους. Να παρέχει γνώση με τη χρήση των νέων τεχνολογιών και ψηφιακών μέσων για να ανοίξει νέους ορίζοντες και όχι καταστρέφοντας την μαθησιακή διαδικασία. Αυτό απαιτεί υποδομές σε κτίρια με σύγχρονο εξοπλισμό, εκπαιδευτικούς με γνώσεις, κατάρτιση, παιδαγωγική συνείδηση, εκπαιδευτικούς με αξιοπρέπεια.
Όμως το σχολείο τελικά, είναι το κάτοπτρο που αντικατοπτρίζει όλα όσα διαμείβονται στην κοινωνία. Έτσι, σε μία άρρωστη κοινωνία η Παιδεία και ο πολιτισμός είναι το σύμπτωμά της.
Την ώρα που η ελληνική κοινωνία στενάζει κάτω από το βάρος της αφόρητης φορολογίας, η υγεία γίνεται προϊόν πολυτελείας , οι οικογένειες δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στην ακρίβεια των καθημερινών αγαθών, η παιδεία καταρρέει και υποβαθμίζεται η ζωή μας, η ελληνική κυβέρνηση δίνει γη και ύδωρ στους φονιάδες των λαών, υποστηρίζει τη γενοκτονία των λαών της Παλαιστίνης και του Λιβάνου, εμπλέκεται ενεργά στον πόλεμο στην Ουκρανία ενώ βάζει την Ελλάδα στο στόχαστρο αντιποίνων. Διαθέτει εκατομμύρια για τα πολεμικά παιχνίδια του ΝΑΤΟ και των εταίρων του, την ώρα που η χώρα βυθίζεται στην εξαθλίωση.
Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος θα σταθεί απέναντι στην καταστροφική πολιτική της κυβέρνησης και θα διεκδικήσει με κάθε τρόπο:
Τον σεβασμό της κυβέρνησης απέναντι στις ανάγκες της κοινωνίας Το δικαίωμα των λαών στην Ειρήνη
Ένα ζωντανό σχολείο, κύτταρο γνώσης, εποικοδομητικής σκέψης, δημιουργικής δράσης , κοινωνικοποίησης και πνευματικής ανάπτυξης με τεχνολογικό εξοπλισμό, προσλήψεις μονίμων εκπαιδευτικών, ανάδειξη της Τέχνης και του Πολιτισμού.
Απαιτούμε:
-Ακύρωση της απόφασης για την κατάργηση των καλλιτεχνικών μαθημάτων στο Λύκειο
-Ισότιμη, ολοκληρωμένη δωρεάν Παιδεία, χρηματοδότηση σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης και όχι πριμοδότηση των μεγάλων οικονομικών ομίλων.
– Κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας που αναγκάζουν τους εκπαιδευτικούς να ζούνε σαν νομάδες, χωρίς εργασιακά δικαιώματα, χωρίς να μπορούν να αναπτύξουν υγιείς και ουσιαστικές σχέσεις με τους μαθητές τους
– Υλοποίηση της απόφασης του ΣτΕ για την επαναφορά της διδασκαλίας των εικαστικών στην πρώτη Λυκείου.
– Να διδάσκεται το μάθημα των εικαστικών σε όλο τον βασικό κορμό της 12χρονης
εκπαίδευσης από εικαστικούς καλλιτέχνες, να είναι 2ωρο, εργαστηριακό. Να ενισχυθεί η δημιουργική σχέση του μαθητή με την τέχνη παράλληλα με την θεωρία, μέσα σε κατάλληλα εξοπλισμένα εργαστήρια.
– Να λυθεί το θέμα της στέγασης των εκπαιδευτικών που υπηρετούν μακριά από τον τόπο μόνιμης κατοικίας τους και που συχνά αναγκάζονται να μένουν σε ακατάλληλους χώρους ή να πληρώνουν ξενοδοχεία. Να δοθεί στους εκπαιδευτικούς η δυνατότητα σίτισης σε φοιτητικές εστίες και λέσχες στρατιωτικών. Επιδότηση ενοικίου για όσους εκπαιδευτικούς αναγκάζονται να πληρώνουν ενοίκιο. Δωρεάν μετακινήσεις στην περιοχή πρόσληψης και 50% έκπτωση σε όλα τα ΜΜΜ. – Αυξήσεις στους μισθούς των εκπαιδευτικών, για να ζουν με αξιοπρέπεια και να επιτελούν απρόσκοπτα το έργο τους- Το πτυχίο να είναι η μόνη προϋπόθεση για τον διορισμό στην εκπαίδευση.
– Γενναία χρηματοδότηση στη Δημόσια Παιδεία
-Καμία στήριξη της χώρας μας στο κράτος- δολοφόνο του Ισραήλ. Καμία εμπλοκή στον ιμπεριαλιστικό πόλεμο της Ουκρανίας με την Ρωσία.
Το ΕΕΤΕ καλεί τα μέλη του συναδέλφους που εργάζονται στην εκπαίδευση να συμμετέχουν με τους συλλόγους και τις ΕΛΜΕ που έχουν πάρει απόφαση για απεργία στις 23 Οκτώβρη
Στην Αθήνα στις 12 το μεσημέρι, στα Προπύλαια
Στη Θεσσαλονίκη τις 12 το μεσημέρι στο Άγαλμα Βενιζέλου Αντίστοιχες κινητοποιήσεις οργανώνονται την ίδια μέρα σε όλη τη χώρα.
Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδος