Έφυγε από τη ζωή ο Κερκ Ντάγκλας
Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 103 ετών ο σπουδαίος Αμερικανός ηθοποιός Κερκ Ντάγκλας.
Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 103 ετών ο σπουδαίος Αμερικανός ηθοποιός Κερκ Ντάγκλας.
Την είδηση ανακοίνωσε ο γιος του, επίσης δημοφιλής ηθοποιός του Χόλιγουντ, Μάικλ Ντάγκλας, με ανάρτησή του στον προσωπικό του λογαριασμό σε μέσο κοινωνικής δικτύωσης.
Ο Κερκ Ντάγκλας γεννήθηκε στις 9 του Δεκέμβρη 1916. Παιδί πολυμελούς φτωχής οικογένειας μεταναστών δούλεψε σε πολλές δουλειές μέχρι να γίνει ηθοποιός.
Ηθοποιός, σκηνοθέτης, κινηματογραφικός παραγωγός και συγγραφέας ο Κερκ Ντάγκλας εμφανίσθηκε σε περισσότερες από 90 ταινίες και αναδείχθηκε σ’ έναν από τους σπουδαιότερους ηθοποιούς που ανέδειξε το Χόλιγουντ. Διακρίθηκε σε δραματικούς ρόλους, κυρίως σε γουέστερν και πολεμικές ταινίες.
Ο Κερκ Ντάγκλας πρωταγωνίστησε επίσης στην προσπάθεια να σπάσει η λεγόμενη «μαύρη λίστα» στο Χόλιγουντ, ο αποκλεισμός ηθοποιών, σκηνοθετών και σεναριογράφων διότι συνδέονταν με το κομμουνιστικό κίνημα ή θεωρούνταν συμπαθούντες και συνοδοιπόροι τη δεκαετία του 1950. Ο ίδιος είχε εξομολογηθεί πως αισθανόταν μεγαλύτερη υπερηφάνεια για αυτό, παρά για οποιονδήποτε ρόλο του.
Ξεχωριστός σταθμός στην καριέρα του ήταν η συμμετοχή του στην ταινία «Σπάρτακος» στον ομώνυμο ρόλο (η ταινία πραγματεύεται την αιματοβαμμένη ιστορία του Σπάρτακου και την εξέγερση των σκλάβων ενάντια στο ρωμαϊκό ζυγό) σε σκηνοθεσία Στάνλεϊ Κιούμπρικ, και σενάριο του Ντάλτον Τράμπο, από το βιβλίο του Χάουαρντ Φαστ, ο οποίος εκείνη την εποχή βρισκόταν στη «μαύρη λίστα» του Χόλιγουντ, καθώς είχε αρνηθεί να καταθέσει εναντίον συναδέλφων του στην επιτροπή Μακάρθι.
Ο Τράμπο δε διστάζει να καταφερθεί ενάντια στην τότε πολιτική πραγματικότητα των ΗΠΑ, παραλληλίζοντας τους παρακμιακούς Ρωμαίους με τους σκληρούς μεγιστάνες του Χόλιγουντ, που υποδαυλίζουν την αξία του ταλέντου χάριν επεκτατικών συμφερόντων.
Ο «Σπάρτακος» αποτελεί μια εξαίρεση στο είδος των πολυδάπανων ιστορικών ταινιών, αφού οι «κοφτεροί» διάλογοι της πένας του Τράμπο και η δυναμική σκηνοθεσία του Κιούμπρικ δεν το περιόρισαν μόνο στην ανάδειξη μιας φαντασμαγορίας ντεκόρ και κουστουμιών, με αποτέλεσμα οι κριτικοί να το επαινέσουν ως «το έπος του σκεπτόμενου ανθρώπου».