«Ντοκουμέντο – Η Μάχη της Αθήνας»: Πέμπτη βδομάδα προβολών στο STUDIO – Προσφορά για τους αναγνώστες της “Κατιούσα”
Συνεχίζεται με επιτυχία στον κινηματογράφο STUDIO η προβολή του εξαιρετικού ντοκιμαντέρ του Τάσου Λέρτα «Ντοκουμέντο – Η Μάχη της Αθήνας», που προβάλλεται για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη από τη New Star – Δείτε το αξιοποιώντας την ειδική προσφορά που εξασφάλισε η Κατιούσα για τους αναγνώστες της
Συνεχίζεται με επιτυχία (από 23/1/2020 έως 29/1/2020) στον κινηματογράφο STUDIO η προβολή του εξαιρετικού ντοκιμαντέρ του Τάσου Λέρτα «Ντοκουμέντο – Η Μάχη της Αθήνας», που προβάλλεται για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη από τη New Star.
Πρόκειται για το αποτέλεσμα μιας μακρόχρονης κοπιαστικής και πολυέξοδης έρευνας και συλλογής στοιχείων και ντοκουμέντων από τον Τάσο Λέρτα, που ενσωματώθηκαν στην ταινία, που ρίχνει φως σε μια από τις πιο μαύρες και ταυτόχρονα ηρωικές περιόδους στην ιστορία του λαού μας: την ωμή στρατιωτική επέμβαση των Άγγλων, κόντρα στη βούληση της συντριπτικής πλειοψηφίας του ελληνικού λαού, που σχεδιασμένα και μεθοδευμένα οδήγησε στον εμφύλιο πόλεμο που ακολούθησε.
Το ντοκιμαντέρ ήταν έτοιμο για προβολή από το 1982, αλλά για ευνόητους λόγους δεν προβλήθηκε ποτέ στις κινηματογραφικές αίθουσες. Σήμερα, με πρωτοβουλία της New Star, που ανέλαβε την ψηφιακή αποκατάσταση της πλήρους κόπιας της ταινίας, το ντοκιμαντέρ επιτέλους προβάλλεται, και η Κατιούσα εξασφάλισε για τους αναγνώστες της μια εξαιρετική προσφορά:
Ανά δύο οι αναγνώστες – φίλοι της Κατιούσα μπορούν να δουν το ντοκιμαντέρ πληρώνοντας μόνο ένα (1) αντί για δύο (2) εισιτήρια.
Το ντοκιμαντέρ προβάλλεται ΣΑΒΒΑΤΟ έως ΔΕΥΤΕΡΑ, ώρα 17:00, στον κινηματογράφο STUDIO new star art cinema (Σπάρτης και Σταυροπούλου 33, Πλατεία Αμερικής – Τηλ 210 8640054 και 210 8220008).
Για να επωφεληθείτε από την προσφορά, πρέπει απλά να αναφέρετε στο ταμείο του STUDIO ότι έρχεστε από την Κατιούσα, και ανά δύο (2) άτομα θα περάσετε με ένα (1) μόλις εισιτήριο.
Στην επέτειο των 75 χρόνων από τη Μάχη της Αθήνας, η NEW STAR παρουσιάζει για πρώτη φορά στη μεγάλη οθόνη το ακυκλοφόρητο προφητικό ντοκιμαντέρ του Τάσσου Λέρτα «Ντοκουμέντο – Η Μάχη της Αθήνας», παραγωγή του 1982. Ένα ντοκιμαντέρ που ρίχνει φως στα γεγονότα και μοιάζει επίκαιρο όσο ποτέ.
Το ντοκιμαντέρ «Ντοκουμέντο -Η Μάχη των Αθηνών», αφηγείται τα σημαντικότερα γεγονότα της ελληνικής ιστορίας, από την 4η Αυγούστου του 1936 έως την 4η Δεκεμβρίου του 1944. Στην ταινία χρησιμοποιήθηκε ένα μοναδικό υλικό – αποσπάσματα από τα επίκαιρα εκείνης της εποχής, που ήταν άγνωστα μέχρι σήμερα. Για δέκα χρόνια, ο σκηνοθέτης ταξίδεψε σε πολλές χώρες της Ευρώπης και της Αμερικής για να αποκαταστήσει την αλήθεια και κομμάτι-κομμάτι μάζεψε εικόνες και επεισόδια, ψάχνοντας σε ατομικές συλλογές και κινηματογραφικά αρχεία εκείνων των χρόνων.
«Ντοκουμέντο – Η Μάχη της Αθήνας»
Ψηφιακα αποκαταστημένη απο 19/12/2019 σε πρώτη εμπορική διανομή από την NEW STAR
Σκηνοθεσία: ΛΕΡΤΑΣ ΤΑΣΟΣ
Σενάριο: ΛΕΡΤΑΣ ΤΑΣΟΣ
Είδος: ΙΣΤΟΡΙΚΗ, ΝΤΟΚΙΜΑΝΤΕΡ, ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Μοντάζ: ΑΛΕΠΗΣ ΜΠΑΜΠΗΣ
Μουσική Σύνθεση: ΜΠΛΑΦΑΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ
Παραγωγός: ΛΕΡΤΑΣ ΤΑΣΟΣ, 1982
Γλώσσα: ΕΛΛΗΝΙΚΗ
Διάρκεια: 84′
Μας παραδίδει ένα μοναδικό ντοκιμαντέρ, που αποτυπώνει την αλήθεια αυτών των χρόνων που βασάνισαν την Ελλάδα και τους Έλληνες και που δεν είχε ποτέ πραγματικά φωτιστεί.
ΔΕΙΤΕ εδώ ΤΟ ΤΡΕΙΛΕΡ ΤΗΣ ΤΑΙΝΙΑΣ – ΤΟ ΕΧΟΥΝ ΔΕΙ ΣΕ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΑΠΟ 12,000 ΣΙΝΕΦΙΛΔΙΑΒΑΣΤΕ εδώ ΤΙΣ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΣΤΟ ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ
Ο σκηνοθέτης και σεναριογράφος ο Αναστάσιος Λέρτας, μετά από χρόνια αναζητήσεων αποτυπώνει τα γεγονότα και γοητεύει με τη μοναδικότητα του κινηματογραφικού υλικού του. Βλέπουμε το χρονικό των ευτυχισμένων ημερών της νίκης των Ελλήνων δημοκρατών επί του φασισμού και το χρονικό των τραγικών γεγονότων, όταν με τη βοήθεια των αγγλικών στρατευμάτων οι μοναρχο-φασίστες κλέβουν αυτή τη νίκη από το λαό. Η μεταπολεμική ιστορία της Ελλάδας υπήρξε αρκετά δύσκολη και η ταινία αποτελεί ερμηνείας της.
Ο Τάσος Λέρτας, δημιουργός της ταινίας «Ντοκουμέντο – Η Μάχη της Αθήνας», απέσπασε το βραβείο «Ειρήνης και Φιλίας των Λαών» μέσα από 106 χώρες, στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Μόσχας, το 1983.
ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ
Με την άνοδο του Χίτλερ στην εξουσία και την προβολή της θεωρίας του ζωτικού χώρου πυκνώνουν τα σύννεφα για ένα μεγάλο πόλεμο.
Οι περισσότερες χώρες που έγκαιρα σχεδιάζουν το μέλλον των λαών τους άρχισαν φανερά και μυστικά να περνούν τα μέτρα τους.
Ή Ελλάδα που από την προηγούμενη εικοσαετία συγκλονίζεται από κομματικές έριδες και πραξικοπήματα βρίσκεται τη στιγμή αυτή κάτω από την τετραυγουστιανή δικτατορία.
Οι Δημοκρατικοί και Αριστεροί πολίτες και πολιτικοί είναι εξόριστοι ή υπό περιορισμό. Οι Στρατιωτικοί πού έχουν την ευθύνη τον επιτελικών σχεδίων άμυνας τής χώρας κάνουν του κόσμου τα σχέδια σέ περίπτωση επίθεσης. Έκτος απ’ αυτό πού πραγματικά συνέβη.
Και το Αλβανικό Έπος είναι αποτέλεσμα τής πίστης του ’Ελληνικού Λαού και Στρατού παρά αποτέλεσμα επιτελικών σχεδίων.
Η κατάρρευση του μετώπου οδηγεί τη χώρα στη Γερμανοϊταλική Κατοχή και ορισμένους στρατιωτικούς και πολιτικούς σε συνεργάτες των καταχτητών. Η αντίσταση του λαού αρχίζει.
Ένοπλοί στην ύπαιθρο, στις πόλεις και προπάντων στην Αθήνα, με απεργίες, διαδηλώσεις, συνθήματα κλπ. κόμματα και οργανώσεις με συμφωνίες και διαφορές, δίνουν πολιτικές και στρατιωτικές μάχες με τον καταχτητή και τους συνεργάτες του.
Στον Ελληνικό χώρο δρουν με τον Α ή Β τρόπο και οι συμμαχικές δυνάμεις και κυρίως οι ’Εγγλέζοι, που από τη μία μάχονται μαζί με τούς Έλληνες, ενάντια των Γερμανών για την απελευθέρωση τής χώρα, άλλα ταυτόχρονα προσπαθούν να επιβάλλουν τη δική τους πολιτική , με δικά τους πρόσωπα, για τη μετά την απελευθέρωση πορεία της χώρας.
Έτσι αυτή η επέμβαση της Αγγλίας στο εσωτερικό» οδηγεί μεταπολεμικά τη χώρα σέ εμφύλιο σπαραγμό, ενώ οι άλλες χώρες έχτιζαν ειρηνικά το μέλλον τους.
Το φιλμ με Ντοκουμέντα, δείχνει τη σκοτεινή και ηρωική μαζί περίοδο, από τη δικτατορία του Μεταξά μέχρι την Απελευθέρωση, και αβίαστα οδηγεί σε συμπεράσματα όχι μόνο για το τότε… και όχι μόνο για την χώρα μας, αλλά και Νοτιοανατολικά, φαίνονται ολοκάθαρα με γυμνό μάτι πολλά “δικά μας“. Λέμε συχνά ή ιστορία δεν επαναλαμβάνεται. Μα να πάρει ο διάβολος μερικές φορές μοιάζει τόσο πολύ που μας μπερδεύει. Δεν είναι καλύτερα να έχουμε το νου μας…;
ΤΑΣΣΟΣ ΛΕΡΤΑΣ, ΑΘΗΝΑ 1982
Ο Αναστάσιος Λέτρας γεννήθηκε στο ΣμόκοΒο Καρδίτσας το 1939. Είναι Πτυχιούχος Πολιτικών και Κοινωνικών Επιστημών Παντείου Πανεπιστημίου, Διδάκτωρ Πολιτικής Επιστήμης και Ιστορίας Παντείου Πανεπιστημίου όπως επίσης και Πτυχιούχος Δραματικής Σχολής Θεάτρου και Κινηματογράφου ΕΑΚΕΠΑ με σεμινάρια Διεθνών και Δημοσίων Σχέσεων.
Διετέλεσε Γενικός Διευθυντής του Εθνικού Ιδρύματος Νεότητας (Ε.Ι.Ν.), Ειδικός Σύμβουλος Υπουργών Παιδείας Διευθυντής του Ραδιοφωνικού Σταθμού 88,5, και Καθηγητής στο Ελεύθερο Πανεπιστήμιο του ΥΠ.ΠΟ.
Είναι καθηγητής σε δραματικές σχολές και Γενικός Γραμματέας και Αντιπρόεδρος της Εταιρίας Ελλήνων Σκηνοθετών όπως και Εκλεγμένος εκπρόσωπος της FERA (Ένωση Ευρωπαίων Σκηνοθετών) και της FISTAV (Παγκόσμια Οργάνωση Οπτικοακουστικών μέσων).
Έγραψε και σκηνοθέτησε έργα στον κινηματογράφο, στο θέατρο, στην τηλεόραση όπως : Η Μάνα, Άννα Πέτρη (σήριαλ), Ζωντανή μνήμη, Καβάφης, Κρυστάλλης, Κύριλλος και Μεθόδιος, Τσιγγάνικο Φεστιβάλ (Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας Σ.ΕΦ. 1989).
Το 1983 βραβεύτηκε στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Μόσχας για την ταινία του «Ντοκουμέντο- Η Μάχη της Αθήνας». Είναι συν-δημιουργός μαζί με τον Νίκο Τζήμα, της ταινίας «ο Άνθρωπος με το γαρύφαλλο» αφιερωμένης στον Νίκο Μπελογιάννη όπου βραβεύτηκε το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης το 1981. Έχει μεταφράσει αρχαίους Έλληνες συγγραφείς όπως Αριστοφάνη, Ευριπίδη, Σοφοκλή και Θουκυδίδη.
Συμμετείχε ως εισηγητής σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά και πολιτικά συνέδρια σε Ελλάδα, Κύπρο, Γαλλία, Εσθονία και Φινλανδία.
Από 2015 μέχρι σήμερα διατελεί πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Λογοτεχνών.
Notice: Only variables should be assigned by reference in /srv/katiousa/pub_dir/wp-content/themes/katiousa_theme/comments.php on line 6
5 Trackbacks