Το STUDIO δεν ξεχνά: 4 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για Βολιβία, Χιλή, Βενεζουέλα, Βραζιλία
Η New Star πάντα ευαισθητοποιημένη στις παγκόσμιες εξελίξεις, παρουσιάζει 4 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τις 4 χώρες που βρίσκονται στο επίκεντρο των γεγονότων. Στον ιστορικό κινηματογράφο τέχνης της Αθήνας που δεν ξεχνά.
Η New Star πάντα ευαισθητοποιημένη στις παγκόσμιες εξελίξεις, παρουσιάζει 4 αποκαλυπτικά ντοκιμαντέρ για τις 4 χώρες που βρίσκονται στο επίκεντρο των γεγονότων. Στον ιστορικό κινηματογράφο τέχνης της Αθήνας που δεν ξεχνά.
ΛΕΥΚΟ ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑ των Χαϊνοφσκι & Σόιμαν (Χιλή) από Πέμπτη έως Κυριακή στις 19:00
MAKE THE ECONOMY SCREAM του Άρη Χατζηστεφάνου (Βενεζουέλα) από Πέμπτη έως Κυριακη στις 20:15
COCALERO του Αλεχάνδρο Λάντες (Βολιβία) από Πέμπτη έως Κυριακή στις 21:30
Η ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΔΙΗΡΚΕΣΕ 21 ΧΡΟΝΙΑ του Καμίλο Ταβλαρες (Βραζιλία) από Πέμπτη έως Κυριακή στις 22:45
STUDIO new star art cinema
ΣΠΑΡΤΗΣ ΚΑΙ ΣΤΑΥΡΟΠΟΥΛΟΥ 33 ΠΛΑΤΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗΣ
Τηλ 210-8640054 –2108220008
Εισιτήριο 5 ευρώ η ταινία – ημερήσιο 10 ευρώ
ΧΙΛΗ «ΤΟ ΛΕΥΚΟ ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑ»ΤΩΝ ΧΑΪΝΟΦΣΚΙ – ΣΟΪΜΑΝ
Ντοκιμαντέρ, Λαοκρατική Δημοκρατία της Γερμανίας, 1975, 70’
Σκηνοθεσία: Γουόλτερ Χαϊνόφσκι – Τζέραρντ Σόιμαν
Σενάριο: Γουόλτερ Χαϊνόφσκι – Τζέραρντ Σόιμαν
Μουσική: Βισνέφσκι, Ράντκε
Αφήγηση: Τζέραρντ Σόιμαν
Διεύθυνση Παραγωγής: Ματίας Ρέμερτ
Παραγωγή: Γουόλτερ Χαϊνόφσκι – Τζέραρντ Σόιμαν
Χώρα: Λαοκρατική Δημοκρατία της Γερμανίας
Το θέμα του ντοκιμαντέρ είναι το πραξικόπημα του Αουγκούστο Πινοσέτ εναντίον του προέδρου της Χιλής, Σαλβαδόρ Αλιέντε τον Σεπτέμβριο του 1973.
Μέσα από το ‘Λευκό Πραξικόπημα’ αποκαλύπτεται ο ρόλος της C.I.A. καθώς και τα εκατομμύρια δολάρια με τα οποία χρηματοδότησαν τους προβοκάτορες που οδήγησαν την χώρα της Χιλής σε αναστάτωση.
Ένα ντοκιμαντέρ για το πραξικόπημα του Αουγκούστο Πινοσέτ εναντίον του προέδρου της Χιλής, Σαλβαδόρ Αλιέντε τον Σεπτέμβριο του 1973. «Το Λευκό Πραξικόπημα» ερευνά όλα τα γεγονότα που οδήγησαν στο σαμποτάρισμα της πορείας της κυβέρνησης Αλιέντε και την ανατροπή της δημοκρατίας: τις ενορχηστρωμένες μεθόδους της ΣΙΑ και της ντόπιας αντίδρασης για να επιτευχθεί ένα «λευκό πραξικόπημα» με την κινητοποίηση τυχόν δυσαρεστημένων μερίδων του λαού. Εκμεταλλευόμενοι ορισμένα οικονομικά προβλήματα, αλλά και λάθη της κυβέρνησης, οι εγκέφαλοι της αντίδρασης άρχισαν ένα πόλεμο φθοράς με την απεργία των ιδιοκτητών φορτηγών αυτοκινήτων που πάγωσε τις μεταφορές, την τεχνητή έλλειψη τροφίμων, τις ουρές στα καταστήματα ή τις «διαδηλώσεις της κατσαρόλας» (ευπρεπείς νοικοκυρές κατέβαιναν με τα κατσαρολικά τους στους δρόμους και διαδήλωναν κατά της κυβέρνησης). Όταν όμως όλο αυτό το σχέδιο απέτυχε και ο Αλιέντε βγήκε ενισχυμένος στις εκλογές δεν έμεινε παρά η έσχατη λύση: το αιματηρό στρατιωτικό πραξικόπημα.
Οι Χαϊνόφσκι και Σόιμαν αποτελούν ένα αχώριστο ντουέτο γερμανών κινηματογραφιστών πού έφεραν μια νέα αντίληψη στο πολιτικό ντοκιμαντέρ. Η μέθοδός τους στηρίχτηκε στην κατάχρηση της εμπιστοσύνης των πολιτικών αντιπάλων τους και στα αποκαλυπτικά ρεπορτάζ γύρω από τις κτηνωδίες του ιμπεριαλισμού. Οι ταινίες τους είναι κατά κανόνα υποδείγματα ντοκιμαντέρ, με ιδιαίτερα επεξεργασμένο μοντάζ.
ΒΕΝΕΖΟΥΕΛΑ MAKE THE ECONOMY SCREAM -ΤΟ ΒΡΑΒΕΥΜΕΝΟ ΝΤΟΚΥΜΑΝΤΕΡ του ΑΡΗ ΧΑΤΖΗΣΤΕΦΑΝΟΥ
Ομάδα Παραγωγής
Σκηνοθεσία: Άρης Χατζηστρεφάνου
Μοντάζ: Άρης Τριανταφύλλου
Μουσική Επένδυση: Ερμής Γεωργιάδης
Post Production: Θάνος Τσαντάς
Γλώσσα: Ελληνικά, Αγγλικά, Ισπανικά
Υπότιτλοι: Ελληνικά
Διάρκεια: 80’
Παραγωγή: Ελλάδα, 2019
Το ντοκιμαντέρ καταγράφει μια προσωπική περιπλάνηση, από την Ελλάδα στις παραγκουπόλεις του Καράκας και από τα σύνορα της Κολομβίας πίσω στην Ευρώπη. Συνομιλώντας με γνωστούς οικονομολόγους, δημοσιογράφους και αξιωματούχους διεθνών οργανισμών ο Αρης Χατζηστεφάνου επιχειρεί να εξηγήσει ορισμένες από τις πιο «σουρεαλιστικές» εμπειρίες που βιώνει στο Καράκας. Γιατί η Βενεζουέλα είναι η καλύτερη χώρα στον κόσμο για την παραγωγή κρυπτονομισμάτων όπως το Bitcoin; Πώς γίνεται η ισοτιμία στη μαύρη αγορά του εθνικού νομίσματος με το δολάριο να καθορίζεται από έναν λογαριασμό στο Instagram; Τελικά φταίει ο σοσιαλισμός ή μήπως ο καπιταλισμός για την οικονομική κατάρρευση της χώρας με τα μεγαλύτερα αποδεδειγμένα αποθέματα πετρελαίου στον πλανήτη;
ΒΟΛΙΒΙΑ COCALERO – EVO MORALES
Σκηνοθέτης: Alejandro Landes,
Σενάριο: Alejandro Landes
Φωτογραφία: Jorge Manrique Behrens
Μοντάζ: Lorenzo Bombicci, JorgeManriqueBehrens, Kate Taverna, Μουσική: Leo Heiblum, Jacobo Lieberman,
Έτος: 2006,
Είδος: Ντοκιμαντέρ
Χώρα: Αργεντινή, Βολιβία
Διάρκεια: 94’
Το Cocalero είναι μια εντυπωσιακή ιστορία για τη γεωπολιτική, τις κινητοποιήσεις του λαού, τον πολιτισμό των ιθαγενών και την αποφασιστικότητα ενός ανθρώπου. Ο σκηνοθέτης ακολουθεί από κοντά την προεκλογική εκστρατεία του Μοράλες προσεγγίζοντας σε προσωπικό επίπεδο τον υποψήφιο και την Ενωτική Οργάνωση που τον στηρίζει, ενώ παρουσιάζει καίριες απόψεις και των δύο.
Αυτό που κάνει τον Μοράλες τόσο συναρπαστικό είναι το πόσο ασυνήθιστος υποψήφιος είναι. Ένας χαλαρός 40αρης εργένης, που φορά τζιν και αθλητικά παπούτσια, μένει σε σπίτι με ένα μόνο δωμάτιο, πίνει μπίρα με τους κολλητούς του και κολυμπά με το εσώρουχό του. Κινείται χωρίς να καταβάλλει ιδιαίτερη προσπάθεια ανάμεσα σε επίσημες εκδηλώσεις για τη χρηματοδότηση της εκστρατείας του και σε μαζικές συγκεντρώσεις, όπου προτείνει με χαρισματικό τρόπο την ανακατανομή του πλούτου, την επανεθνικοποίηση των βιομηχανιών και τη νομιμοποίηση των προϊόντων της κόκας.
Οι δημιουργοί της ταινίας, με ιδιαίτερα κοντινή πρόσβαση στον Έβο, συλλαμβάνουν τις προσωπικές στιγμές αυτής της αμφιλεγόμενης προσωπικότητας και της θριαμβευτικής ανόδου της στην εξουσία. Μια ιστορία για την γεωπολιτική, τα κινήματα, την κουλτούρα των ιθαγενών, και την εντυπωσιακή αποφασιστικότητα ενός ανθρώπου, το Cocalero είναι ένα διαυγές πορτραίτο της εργατικής τάξης σε ένα σπάνιο θρίαμβο ενάντια στον ιμπεριαλισμό των Η.Π.Α.
ΒΡΑΖΙΛΙΑ «Η ΜΕΡΑ ΠΟΥ ΔΙΗΡΚΕΣΕ 21 ΧΡΟΝΙΑ» το ανατρεπτικό ιστορικό ντοκυμαντέρ του CAMILO TAVARES
Βραζιλία, 2012 – Διάρκεια 77΄’
Σκηνοθεσία: Camilo Tavares.
Φωτογραφία: Andre Macedo.
Μουσική: Ντίνο Βισέντε.
Ένα ιστορικό θρίλερ που παρέχει αποδείξεις για τη χειραγώγηση και τη χρηματοδότηση των επενδύσεων από την πλευρά της αμερικανικής κυβέρνησης για τη διεξαγωγή του στρατιωτικού πραξικοπήματος στη Βραζιλία το 1964.
Το ντουέτο των Γερμανών σκηνοθετών Χαϊνόφσκι και Σόιμαν εφάρμοσε ιδιαίτερες μεθόδους έρευνας για να ολοκληρώσει αυτήν την ταινία, που αγγίζουν τα όρια του κινηματογραφιστή-αντάρτη-ντετέκτιβ-ηθοποιού, αφού ένα μεγάλο μέρος του υλικού έχει κινηματογραφηθεί είτε κρυφά, είτε ξεγελώντας τις χουντικές αρχές για την ιδιότητα ή τα ιδεολογικά πιστεύω των σκηνοθετών. Δεν ακολουθούν ένα στείρο διδακτισμό αλλά προσπαθούν να αναπτύξουν όσο γίνεται πιο διαλεκτικά τα επιχειρήματά του, μέσα από το πλούσιο υλικό που έχει στη διάθεσή του και την αντιπαράθεση του ιστορικού παρελθόντος της Χιλής με τις μέρες της κυβέρνησης Αλιέντε κι εκείνες που θ’ ακολουθήσουν το πραξικόπημα της χούντας.
Notice: Only variables should be assigned by reference in /srv/katiousa/pub_dir/wp-content/themes/katiousa_theme/comments.php on line 6
7 Trackbacks