Αδειάζοντας το πακέτο της υποκρισίας
Το κόλπο είναι στημένο και στα μέτρα τους.
Δε χρειαζόταν κληρονομικό χάρισμα για να προφητεύσει κανείς την εξέλιξη μετά το σάλο που προκλήθηκε χθες από την προβολή αποσπάσματος στο live streaming του Big Brother, όπου παίκτης εξέμεσε έναν ακραίο σεξιστικό βόρβορο βγαλμένο από textbook κουλτούρας του βιασμού. Ο “άτεγκτος” Μεγάλος Αδερφός, κάλεσε στο δωμάτιο επικοινωνίας τον πολλά βαρύ με τα γεμάτα πακέτα, για να τον επιπλήξει σε αυστηρό ύφος, να του δώσει μάθημα υπέρ των δικαιωμάτων της γυναίκας και “να τον ρωτήσει ευθέως” αν έχει ασκήσει ποτέ βία σε γυναίκα. Ο παίκτης αρκέστηκε στο να ψελλίσει κάτι μισόλογα ότι “έφτασε σε αυτό το σημείο χωρίς να το θέλει”(;!), ότι “νιώθει ντροπή” και είναι από καλή οικογένεια, χωρίς ωστόσο να μπει στον κόπο να ζητήσει έστω και μια τυπική συγγνώμη. Ακολούθησε ο πέλεκυς της τηλεοπτικής δικαιοσύνης με την ανακοίνωση της άμεσης αποχώρησης του παίκτη από το σπίτι του Big Brother.
Kαι κάπως έτσι, όλοι νιώθουν νικητές.
Το αγρυπνούν πλήθος των σόσιαλ μίντια, που πανηγυρίζει άλλη μια “νίκη”, από αυτές που αρέσκεται να φαντασιώνεται καθ’εκάστη, πότε ενάντια στην κυβέρνηση, πότε ενάντια στην αστική δικαιοσύνη και εν προκειμένω ενάντια στο αγαπημένο κανάλι του Φαλήρου.
Η κυβέρνηση, που βρήκε ευκαιρία να δρέψει δάφνες προοδευτισμού, βγάζοντας τον εκπρόσωπό της Στέλιο Πέτσα “να καθαρίζει” την παρτίδα δηλώνοντας πως “επικοινώνησε με τον τηλεοπτικό σταθμό” αλλά και “ζήτησε διερεύνηση από το ΕΣΡ”. Όλα αυτά γνωρίζοντας ασφαλώς ότι χάρη σε ένα πολύ βολικό κενό νόμου, ο ΣΚΑΪ δεν υπήρχε περίπτωση να υποστεί το οτιδήποτε, αφού το επίμαχο απόσπασμα προβλήθηκε μόνο στη ζωντανή μετάδοση από το διαδίκτυο και όχι στη διάρκεια της τηλεοπτικής εκπομπής. Τη δόξα του Πέτσα ζήλεψε κι ο Σύριζα, που επισήμως αρκέστηκε σε ανακοινώσεις καταδίκης, ανεπίσημα ωστόσο έδωσε ένα αντίστοιχα ποιοτικό σόου μέσω του διευθυντή της Αυγής, Αντρέα Πετρόπουλου, που με θεατρικό τρόπο αποχώρησε από το στούντιο της πρωινής εκπομπής του ΣΚΑΪ όπου μόλις είχε καταφτάσει, για να τον διαδεχτεί λίγο αργότερα η Έφη Αχτσιόγλου στο πάνελ.
Ο μεγάλος νικητής είναι φυσικά το ίδιο το κανάλι, που βλέπει το σχέδιο “στρατολόγησης” των παικτών του να φέρνει τα επιθυμητά αποτελέσματα, δηλαδή ντόρο, ατελείωτη τσάμπα διαφήμιση -τι κι αν χάθηκαν προσωρινά τουλάχιστον μερικοί ήσσονες χορηγοί – και ενίσχυση της τηλεθέασής του. Παράλληλα, προβάλλει και ένα “woke” προφίλ, όπως ακριβώς επιδίωκε από την πρώτη στιγμή που έβαλε επίτηδες στο ίδιο σπίτι χαρακτήρες επιλεγμένους να φτιάξουν ένα τεχνητό δίπολο. Εκτός κι αν περίμεναν οι υπεύθυνοι της παραγωγής ότι ο υποψήφιος που οι ίδιοι διατυμπάνιζαν ότι “δεν κάνει χωριό με γκέι”, προαναγγέλοντας “λονδρέζικες μπαλωθιές”, θα έδινε μες στο σπίτι διαλέξεις σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.
Κι αν όλα αυτά έγιναν τις πρώτες μόλις μέρες της επανόδου του Μεγάλου Αδελφού στη μικρή οθόνη, το απόθεμα σεξισμού, ρατσισμού, καγκουριάς και εθνικισμού είναι ακόμα και μετά την αποχώρηση του κατά αρρωστημένη φαντασία βιαστή είναι ακόμα πλούσιο για να συντηρήσει το επίπεδο τρασίλας σε υψηλά για την εποχή επίπεδα. Εξάλλου μπορεί να υπάρχει κόκκινη γραμμή σε θέματα βιασμού, αλλά η ομοφοβία, τα παραληρήματα για τον Κατσίφα και τους “λαθροεισβολείς”, τα αστειάκια με το μαγιό και τα στήθη ευτραφούς παίκτριας και άλλα πολλά είναι απόλυτα ανεκτά.
Αν μέσα σε όλα αυτά υπάρχει κάτι σχεδόν εξίσου ανησυχητικό πάντως, είναι το γεγονός πως η όλη ιστορία με το “άδειασμα του πακέτου” ξεκίνησε επειδή κάποιοι συμπολίτες το καλύτερο που είχαν να κάνουν την Κυριακή το χάραμα ήταν να παρακολουθούν ζωντανά από το διαδίκτυο τις στιχομυθίες των Τιτάνων της διανόησης στο ΒΒ.