Αντιγραφές ξένων σήριαλ αλά ελληνικά (και μια μεταφορά οπερέτας)
Η ελληνική τηλεόραση έχει περάσει πολλά, το κοινό ακόμα περισσότερα . Σήμερα θα θυμηθούμε σήριαλ αντιγραφές πετυχημένων σειρών του εξωτερικού και μιας οπερέτας που βρίσκονται στο πίσω μέρος του μυαλού μας μαζί με άλλες ένοχες σκέψεις μας.
“Αν κάτι έχει ειπωθεί και έχει ειπωθεί καλά δεν πρέπει να διστάσεις στιγμή. Πάρτο και αντέγραψε το”
Ο αγαπητός μας Anatole France είπε μεγάλες αλήθειες…μόλις παράθεσα μια από τις λιγότερο αγαπημένες μου. Προσωπικά προτιμώ: “Είναι στην ανθρώπινη φύση να σκέφτεται λογικά και να δρα με τρόπο παράλογο”, αλλά δεν κολλούσε με το κείμενο .. ή μήπως κολλούσε; Ποιος λογικός άνθρωπος πληρώνει για ένα κακέκτυπο;
1) Και Εύθυμη και Χήρα
Η Αλίκη πνιγμένη στους φραμπαλάδες, στα περίτεχνα χτενίσματα και στα ψεύτικα κοσμήματα προσπαθεί να σώσει ό,τι μπορεί, με το όλο σκηνικό από δίπλα της να θυμίζει παράσταση στο Γερμοτσάνι Ηλείας από περιοδεύοντα θίασο.
Η τελευταία τηλεοπτική σειρά της Αλίκης Βουγιουκλάκη και η πρώτη και μοναδική της στην ιδιωτική τηλεόραση ήταν μια μεταφορά οπερέτας του Franz Lehar της οποίας ο τίτλος ήταν απλά “Εύθυμη Χήρα”, όμως όταν πρόκειται για την εθνική μας σταρ και ο τίτλος οφείλει να μεγαλώσει για να χωρέσει την ..λαμπερή της παρουσία.
Η σειρά ήταν εποχής και το τούλι, το φτερό, το στρας δεν το λυπήθηκε ο Μίνωας Κυριακού καθόλου (όπως και το φιλοθέαμον κοινό).Μια νέα κοπέλα (η Βουγιουκλάκη για να μην ψάχνεστε) παντρεύεται έναν πλούσιο γέρο άρχοντα (Σπύρο Καλογήρου) σε ένα φανταστικό γερμανικό κρατίδιο, όπου προφανώς δε διαθέτουν ληξιαρχείο. Αυτός πεθαίνει και εκείνη κληρονομεί την τεράστια περιουσία του με σκοπό να τη φάει όλη στο Παρίσι. Ο πρωθυπουργός της χώρας, έχοντας οικονομικά οφέλη κατά νου, της ρίχνει από δίπλα έναν νεαρό ακόλουθο της πρεσβείας (Κώστα Σπυρόπουλο) ώστε να τον ερωτευτεί και να παραμείνει στην χώρα.
Φανταστείτε τώρα πίσω από τις κάμερες τι ανεμιστήρα είχαν για να κάνει τέτοιο χαμό από φύσημα και πόσα σπρέι λακ έριξε η κομμώτρια της Αλίκης για να μη φεύγει μπούκλα μονάχη της από το πλάνο… ‘Ολες μαζί πήγαιναν πίσω μονοκόμματα… Λίγο πιο δυνατά να είχαν βάλει τον ανεμιστήρα θα την έβλεπες να ίπταται στον αέρα και να εκτοξέυεται στο βάθος του δωματίου, ενώ τα παντζουρόφυλλα να κλείνουν σαν πόρτα σε σαλούν..
Η Αλίκη επιστρατεύει όλο το σκέρτσο και το γνωστό νάζι για το οποίο έγινε γνωστή την δεκαετία του ’60, αλλά αυτό δεν ήταν καθόλου αρκετό για να σώσει μια κακή μεταφορά οπερέτας στην μικρή οθόνη.
Ας καταχωνιάσουμε αυτή την ανάμνηση με μια ακόμα υπέροχη σκηνή:
Τι και αν μαλλιοτραβήχτηκε μέσα στις λάσπες το Αλικάκι, το μαλλί λαμπερό και φουντωτό κλέβει κάτι από τις αχτίδες του ήλιου.
2) Τμήμα ηθών: Το ελληνικό Jump street 21 του Κολωνού.
To “Jump street 21″ απογείωσε την καριέρα του Johnny Depp, κάνοντας τον ποπ είδωλο για πάνω από 2 δεκαετίες, αντίθετα οι περισσότεροι που έπαιξαν στο “Τμήμα ηθών” είναι πρωταγωνιστές σε άρθρα με τίτλους “Τι απέγινε ο Θεόφιλος Βανδώρος”;, “Δείτε πως είναι σήμερα η Βερόνικα Αργέντζη”. Εκτός από τη Κατερίνα Τουμασάτου, κανένας άλλος πρωταγωνιστής δε βρίσκεται στην επικαιρότητα και δεν έχει ενεργή καριέρα.. Αλήθεια πως αισθάνεται για αυτό η Κατερίνα, ο θηλυκός εγχώριος Ντεπ μας;
Η ιστορία και των δύο σειρών είναι παρόμοια. Εμφανώς τριάντα και κάτι τύποι δουλεύουν σε αστυνομικά τμήματα και κυνηγούν το έγκλημα. Στην Αμερικανική βερσιόν τις περισσότερες φορές βλέπουμε τους αστυνομικούς του τμήματος να αναλαμβάνουν υποθέσεις μέσα σε σχολεία.
Ευτυχώς ο Μανούσος Μανουσάκης κατάλαβε πως το να βάλει τον Βανδώρο να παίξει τον μαθητή έστω και νυχτερινού σχολείου θα προκαλούσε γέλιο ακόμα και στους μεντεσέδες των σχολικών θυρών, και κάπως έτσι το δικό μας τμήμα έχει μια ευρύτερη γκάμα δραστηριοτήτων σε όλα τα εγκλήματα που διεξάγονται στα στενοσόκκακα της Αθήνας.
Ψεύτικοι πυροβολισμοί, μέτριες ερμηνείες, σέξυ πλάνα από την Αργέντζη και αργότερα από την Αλεξάνδρα Παυλίδου, αμήχανες στιγμές χιούμορ και τρεις πολύ σκληροί για να χαμογελάσουν τύποι όπως ο Μιχαλόπουλος, ο Βανδώρος και ο Γκλέτσος… .
Δεν ξέρω πολλά από ψυχολογία αλλά ..πιστεύω πως δεν προκαλείς έναν δολοφόνο ιερόδουλων ούτε σπας πλάκα μαζί του… Έτσι λέω τώρα, μπορεί να είναι καμιά καινούργια σχολή ψυχολογίας που να μου έχει ξεφύγει …
Η διεξαγωγή ανακρίσεων στην Ελλάδα ήθελε λίγη δουλίτσα παραπάνω σε σχέση με το εξωτερικό..
Νομίζω πως πρέπει να πάει σε κάποιον ειδικό για τη διαχείριση θυμού …
Είμαι βέβαιη πως πρέπει να πάει ..
Στην αμερικανική σειρά πάντα στο τέλος υπήρχε ένα ηθικό δίδαγμα. Η σειρά προβαλλόταν από το κανάλι Fox και ο Ρόναλντ Ρέϊγκαν (ή Ρήγκαν) ήταν ο τότε Πρόεδρος των ΗΠΑ, εννοείται πως θα υπήρχε ηθικό δίδαγμα !
Στην ελληνική σειρά, είχαμε Πασοκάρα, τα ηθικά διδάγματα δεν είχαν και πολύ σημασία, όσο να μπορέσουμε να ξεγυμνώσουμε όσες περισσότερες πιτσιρίκες ηθοποιούς της εποχής μπορούσαμε για να χορτάσει το μάτι..
Εδώ μια αναπαράσταση πόσο άρχισε να υποφέρει η εργατική τάξη ήδη από το ‘90
Σκληρή κριτική σε μια ε, καλή σειρά για τα πρώτα χρόνια της ιδιωτικής τηλεόρασης; Σε καμία περίπτωση! Αρκεί να δείτε ένα και μόνο επεισόδιο… Εύσημα τα δίνω μόνο στους τίτλους έναρξης..
Αλλά και πάλι ρε παιδιά..
Ε, εντάξει δεν είμαι αντικειμενική. Τζόνυ σ’ αγαπώ ρε! Ποτέ δε σε ξεπέρασα και ας λοξοκοιτώ το Χιου Τζάκμαν.
Αχ, γύρνα πίσω ή έστω τηλεφώνα..
Αν το παρατηρήσατε το υποκριτικό ταλέντο του Ντεπ εξαντλήθηκε μετά την σειρά.. Από τότε παίζει σχεδόν ανέκφραστος σε ό,τι κάνει.
3) Σκορπιός: Όταν ο Αντώνης συνάντησε τον Booker
Οι αστυνομικές σειρές πάντα άρεσαν στους Έλληνες τηλεθεατές. Τους έβγαζε από μέσα τους τον μπάτσο και την δίψα για εξουσία και επιβολή που τόσο καλά κρύβουν μέσα τους.
Ήταν η εποχή που στην αμερικανική τηλεόραση μεσουρανούσαν τύποι που με μια σφαίρα σκότωναν 5, που με μια κλωτσιά άλλαζαν την περιστροφή της γης και με μια τσιχλόφουσκα, μπατονέτα και τσιμπιδάκι για τα φρύδια, μπορούσαν να εκτοξεύσουν πύραυλο της NASA.
Ο Αντώνης Καφετζόπουλος, πριν μπλέξει με την πολιτική και την οικολογία, ήταν ένας ηθοποιός που θα φανταζόμασταν σε ρόλο αδέκαστου αστυνομικού; Σε καμιά περίπτωση. Δεν πειράζει όμως, γιατί κάποιος υπεύθυνος προγράμματος το σκέφτηκε και έτσι γυρίστηκε ο Σκορπιός, μια σειρά αξιώσεων που δεν εκπλήρωσε καμιά από αυτές.
Ο πρωταγωνιστής πρώην μπάτσος, εκπαιδευμένος στην Λεγεώνα των Ξένων (γουαταφακ), πρώην μισθοφόρος, μυστικός πράκτορας στην Κύπρο ,ο οποίος το γυρίζει σε ιδιωτικό ντετέκτιβ και βοηθά την Φαίη Κοκκινοπούλου σε μια υπόθεση που εμπλέκεται μια ναυτιλιακή εταιρεία. Φίλος του είναι ο Μαλτέζος , ο Γιάννης Μαλτέζος από την ασφάλεια Πειραιά, όπως του συστήνεται στο πρώτο επεισόδιο. Στην αρχή μισιούνται, αλλά μετά γίνονται φιλαράκια έτσι που μόνο δύο σωστά αρσενικά θα μπορούσαν να γίνουν ποτέ.
Ο Booker από την άλλη ήταν εξίσου πρώην αστυνομικός, για την ακρίβεια ήταν χαρακτήρας του jump street 21 ο οποίος απέκτησε δική του σειρά. Έφυγε από το σώμα και βρέθηκε να κυνηγά και εκείνος κάτι κακούς Ιάπωνες με ασφαλιστική εταιρεία…
Και στις δύο σειρές έπεσαν πολλά λεφτά. Σε καμία άλλη ελληνική σειρά μέχρι και σήμερα δεν έχουμε δει μαζεμένο τόσο αεροπλάνο, βαπόρι, όπλο, κομπάρσους και τόσο αγνή ανάβλυση μπαστουναβλαχισμού από όλα αυτά μαζί.
Λανθασμένα κάποιοι αναφέρουν πως πρόκειται στην πραγματικότητα για την ελληνική εκδοχή του Μαγκάϊβερ . Ο Μαγκάϊβερ ποτέ δεν χρησιμοποιούσε όπλα και δεν σκότωνε, όσο για την ευρηματικότητα του ήταν απαράμιλλη, των υπεύθυνων του ψυγαγωγικού προγράμματος του Μέγκα όχι .
4) Αραχτοί και Λάϊτ : Όταν ο μεγάλος Νταλ εμπνεύστηκε από τη γαλλική τηλεόραση.
Δε βρέχει σας φτύνουν..
Το Αραχτοί και Λάϊτ ήταν η προσπάθεια του Δαλιανίδη να μιλήσει στα νεανικά κοινά της εποχής. Ο συμπαθής σκηνοθέτης και σεναριογράφος άλλωστε είχε επιστρατευτεί και άλλες φορές να αποδώσει τους έρωτες, τα παραστρατήματα και τις χαριτωμένες αταξίες της νεολαίας. Δεν έχω ιδέα πως τα κατάφερε, αλλά μπόρεσε να καθιερωθεί πως μπορούσε να το κάνει.
Στην περίπτωση της σειράς αυτής, ο Δαλιανίδης ήταν όπως η γραμμή Μαζινό. Δε λειτούργησε ποτέ. Δεν ήταν απλά μια κακή σειρά. Υπήρχαν πολλές κακές σειρές την εποχής της ευημερίας στην Ελλάδα. .. Είναι πως ήταν αντιγραφή αυτής της συγκεκριμένης σειράς:
Νομίζω πως ότι και να πω για αυτή την σειρά –ποίηση της γαλλικής τηλεόρασης πάντα κάτι θα μένει απέξω… Το σίγουρο είναι πως αν υπάρχει κόλαση και πάω, θα βρίσκομαι χωρίς δυνατότητα διαφυγής μέσα στο γκαράζ των αγοριών.
Στο Αραχτοι και Λάϊτ έπαιζαν οι νέοι της εποχής. Η Άριελ Κωνσταντιδη (Έλλη ) αντιγραφή της Βουγιουκλάκη που αντιγράφει Ελέν είναι η κεντρική ηρωϊδα κακομαθημένο πλουσιοκόριτσο, που μαζί με τις δύο κολλητές της Άννα –Μαρία Λογοθέτη (Νανά) και Ευτυχία Λιβανίου (Μυρτώ) φοιτούν σε κολλέγιο – οικοτροφείο θηλέων. Η Έλλη είναι ερωτευμένη με τον Τόνυ, έναν τύπο που δεν τον έχουν ενημερώσει πως είχαμε αλλάξει δεκαετία και δεν βρισκόμαστε στα ΄80ς.
Μετά από ένα σκασιαρχείο από το αυστηρό κολλέγιο, τα κορίτσια συναντούν τρία αγόρια: Φράνκο Αλφόνσο (Πάρη) , Λαέρτη Μαλκότση (Τζίμη) και Βασίλη Χαραλαμπόπουλο (Κοριό).
Οι τρεις τους έχουν μουσικό συγκρότημα, τους ‘’Αραχτούς και Λάιτ’’, αλλά κυρίως έχουν ένα ζηλευτό κιθαρόνι που παίζει όλα τα μουσικά όργανα ….
Τα παιδιά ερωτεύονται μεταξύ τους και από εκεί ο Δαλιανίδης δεν το κουράζει και πολύ ξεπατικώνει καμιά 50 επεισόδια από το Ελέν, τότε που ο Νικολά κάνει δίσκο, γίνεται διάσημος, μπλέκει με ουσίες, γίνεται άσημος και γυρίζει μετανοιωμένος στην Ελέν .. Το έχουμε; Αυτό έγινε και στα 18 επεισόδια της σειράς πριν κοπεί.
Από το πλατό πέρασαν και αρκετοί ηθοποιοί της χρυσής εποχής του κινηματογράφου, όπως ο Ερρίκος Μπριόλας και η Μάρω Κοντού χαρίζοντάς στιγμές που μας φέρνουν ανατριχίλες, όπως το ντουετάκι της Μάρως με τον Κώστα Μπίγαλη..
Τρελό παρεάκι..
5) Ταύρος με Τοξότη: Αυτός, αυτή και τα μυστήρια (Moonlight).
Μια από τις πιο πετυχημένες σειρές της δεκαετίας του ΄80 με πρωταγωνιστή τον Bruce Willis και την Cybil Shepherd ήταν το Moonlight. Η Μάντυ πρώην πετυχημένο μοντέλο χρεοκοπεί και προσπαθώντας να σώσει μερικά χρήματα αποφασίζει να πουλήσει ό,τι της έχει απομείνει. Ένα από αυτά τα εναπομείναντα είναι το γραφείο του ντετέκτιβ Ντέιβιντ. Τελικά, καταλήγει να γίνει συνέταιρος του Ντέιβιντ και μαζί να λύνουν αστυνομικά μυστήρια. Η σειρά ήταν εξαιρετική, η χημεία των δύο πρωταγωνιστών εκρηχτική, ενώ απογείωσε και των δύο την καριέρα. Όλα θα έβαιναν καλώς αν οι δύο πρωταγωνιστές δεν τα έσπαγαν στο τέλος, τόσο όσο να μην μπορούν να ανεχτούν ο ένας τον άλλον στο πλατό.
Στην δική μας βερσιόν, η Πέγκυ Σταθακοπούλου και ο Γιάννης Βούρος κλήθηκαν να ενσαρκώσουν τους αντίστοιχους ρόλους. Η Ξένια είναι δημοσιογράφος και ο Γιώργος είναι ντετέκτιβ. Μαζί εξιχνιάζουν τις υποθέσεις και η Ξένια γράφει για το περιοδικό’’Ρεπόρτερ’’ …Για να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς η σειρά αν και αντιγραφή ξένης ήταν αρκετά προσεγμένη και καλογραμμένη για τα ελληνικά δεδομένα, ενώ και οι δύο πρωταγωνιστές ήταν αρκετά καλοί στους ρόλους τους.
Γιατί βρίσκεται λοιπόν εδώ θα πείτε … Δείτε ποιοι θα μπορούσε να είχαν πάρει τους ρόλους :
Αρχικά είχαν προταθεί στους ρόλους Πάνος Μιχαλόπουλος και Βάσια Παναγοπούλου …Θα μπορούσε να είχε πάει εντελώς λάθος ..