Χαλάνε οι φιλίες για τα κόμματα;
Η Βάσια Τριφύλλη, ο Απόστολος Γκλέτσος, η… πορεία τους στην Αριστερά, και η φιλία τους που δοκιμάστηκε προσωρινά από το ΚΚΕ, σε ένα τηλεοπτικό πάνελ.
Δεν είναι πρωτοφανές οι τηλεοπτικές εκπομπές πριν από εκλογικές αναμετρήσεις να φιλοξενούν ένα καλλιτεχνικό πάνελ προκειμένου άνθρωποι της τέχνης, κυρίως ηθοποιοί και τραγουδιστές που είναι ευρύτερα γνωστοί, να καταθέσουν την άποψη τους για τις επικείμενες εκλογές. Κάπως έτσι είχε γίνει και το μακρινό 2006 στο τηλεοπτικό πλατό της πρωινής εκπομπής του MEGA όπου Καμπουράκης-Οικονομέας μπροστά στις δημοτικές εκλογές εκείνης της χρονιάς συζητούσαν γι’ αυτές με μία παρέα εκλεκτών καλεσμένων. Μία μικρή dream team αποτελούμενη από την Βάσια Τριφύλλη, τον Απόστολο Γκλέτσο, την Βάνα Μπάρμπα, τον Στράτο Τζώρτζογλου. Ολοι
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Βάσια Τριφύλλη προσήλθε στο πάνελ ως υποψήφια με τον συνδυασμό του Νικήτα Κακλαμάνη στο δήμο Αθηναίων αν και μόλις δύο χρόνια πριν ήταν υποψήφια στις εθνικές εκλογές με τα ψηφοδέλτια του ΚΚΕ. Μάλιστα σε συνέντευξη που είχε παραχωρήσει τότε στον Ριζοσπάστη δήλωνε ότι:
“Ηταν ωραία έκπληξη η πρόταση που μου έκανε το Κόμμα και κυρίως ήταν μεγάλη τιμή. Βέβαια, θέλω να πω ότι οι συζητήσεις δεν έγιναν τώρα. Γίνονται εδώ και αρκετούς μήνες, όχι παραμονή των εκλογών. Αυτό θα αδικούσε και το Κόμμα κι εμένα. Ήταν απόφαση ζωής […] Θέλω να δηλώσω ότι είμαι εδώ, θα είμαι εδώ, για όσο με χρειάζεται το κόμμα. Δε θα φύγω. Θέλω να αγωνιστώ με τους ανθρώπους του ΚΚΕ, να προσπαθήσω κι εγώ μαζί με όλους να προλάβουμε ό,τι μπορούμε από τα δυσοίωνα χρόνια που έρχονται.”
Μάλλον θα μείνουμε με την απορία τι ακριβώς πρόλαβε να σώσει η Βάσια Τριφύλλη αυτά τα δύο χρόνια που μεσολάβησαν μεταξύ αυτών των δύο υποψηφιοτήτων.
Η συζήτηση εξελισσόταν μάλλον ήρεμα και αδιάφορα ώσπου ο Απόστολος Γκλέτσος με κομμουνιστικό τσαμπουκά και με το γνωστό ηθικό πλεονέκτημα της Αριστεράς παρενέβη αναρωτώ
Τότε το λαγωνικό των πάνελ, Οικονομέας, σε μία κίνηση που θύμισε Ανδρέα Μικρούτσικο με Ασπα Τσίνα στους καυγάδες με Φωτεινή Τσιτσιγκού, άναψε το φυτίλι. “Αυτά κανονικά έπρεπε να τα πει η κυρία Τριφύλλη, για να την πειράξω και λίγο” έριξε την βόμβα στο τραπέζι το γνωστό πειραχτήρι του MEGA.
Εκεί ο Απόστολος παρασυρόμενος από το δίκιο (του εργάτη) και το δόλωμα (του κεφαλαιοκράτη)
–Καταρχήν γιατί τα έχω πάρει άγρια, δεν ήμουνα ποτέ σε κανένα κόμμα (χτυπάει χέρι σε τραπέζι). Σε κανένα.
-Ήσουνα υποψήφια στο ΚΚΕ .
-Ό,τι ήθελα έκανα (!)
-Ήσουνα υποψήφια στο ΚΚΕ .
-Σε παρακαλώ σιωπή (!) Σεβάσου την ηλικία μου (!)
–Δεν κατέβηκες με το ΚΚΕ;
-Επήγα και εβόηθησα, μου χρωστάνε, δεν τους χρωστάω.
(Με σεβασμό στην ταπεινότητα που διέπει όλους τους αγωνιστές που βγήκαν από τα σπλάχνα του λαϊκού κινήματος και του ΚΚΕ σε αυτό το κείμενο, θα αφήσουμε ασχολίαστη την αμετροέπεια της παραπάνω φράσης)
Η Βάσια μετά εξήγησε ότι στον κύριο Κακλαμάνη πήγε γιατί τον γουστάρει σαν άνθρωπο και το θέμα του δημάρχου είναι θέμα προσωπικό και ότι μόνο το άλσος Παγκρατίου να φτιάξει και να φύγουν οι ενέσεις από το δέντρα (η Βάνα Μπάρμπα κουνάει κεφάλι πάνω-κάτω συμφωνώντας) θα είναι μεγάλη νίκη για αυτήν, για να καταλήξει στο ιστορικό “Α στο διάολο, άντε από εδώ ρε, οι φιλίες δεν χαλάνε για τα κόμματα ρε μαλάκα, οι φιλίες είναι φιλίες”
Δεν ξέρω αν οι σύριγγες φύγανε από το άλσος Παγκρατίου ούτε γιατί η Τριφύλλη χρησιμοποίησε έψιλον πριν από κάθε ρήμα, αλλά το ζητούμενο στην προκειμένη περίπτωση είναι γιατί άραγε τα κόμματα θεωρούνται δευτερεύουσας σημασίας θέμα για να χαλάσεις μία φιλία. Ίσως από τη σκοπιά της ηθοποιού να μην είναι τίποτα παραπάνω από μία ευκαιρία για υποψηφιότητα σε ένα ψηφοδέλτιο ή ακόμα περισσότερο βουτηγμένα όλα στο ίδιο επίπεδο διαφθοράς που δεν αξίζει να τσακώνεσαι γι’ αυτά. Και το δεύτερο είναι μια άποψη, και μια επικίνδυνή εξίσωση, που μπορεί να υπάρχει χρόνια, αλλά φούντωσε κατά την διάρκεια της κρίσης, καλλιεργήθηκε στις πλατείες και τη δεδομένη στιγμή είναι μάλλον μια παγιωμένη αντίληψη σε μεγάλο μερίδιο της κοινωνίας.
Σε αυτό βέβαια έχει να κάνει η οπτική μέσα από την οποία βλέπεις το ρόλο και το σκοπό κάθε Κόμματος και αν περιορίζεις την οπτική σου μόνο μέσα από την εναλλαγή στην αστική διαχείριση, σε εκλογικά ποσοστά και έδρες. Τότε μάλλον είναι εύκολο να παρασυρθείς στην παραπάνω λογική και να μην καταφέρεις να διακρίνεις την ιστορική αναγκαιότητα ύπαρξης ενός Κομμουνιστικού Κόμματος. Αν σε έναν βαθμό αδυνατείς να αντιληφθείς την ιστορική αποστολή της εργατικής τάξης να απελευθερωθεί από τα δεσμά της εκμετάλλευσης δημιουργώντας μια κοινωνία που θα διασφαλίζει ανώτερο επίπεδο ζωής προσαρμοσμένο στις δυνατότητες της εποχής, τότε είναι σίγουρο ότι δεν θα βρίσκεις μεγάλες διαφορές μεταξύ των κομμάτων και δεν θα χαλάς φιλίες.
Όμως όταν συνειδητοποιείς ότι υπάρχει το Κόμμα της εργατικής τάξης που λειτουργεί σαν συνειδητή οργανωμένη ιδεολογική, πολιτική πρωτοπορία της, σαν ανώτατη μορφή οργάνωσής της, ε ναι, θα ρίξεις και ένα τσακωμό, θα χαλάσεις και μία φιλία.
Για την ιστορία να πούμε ότι η Βάσια Τριφύλλη αποκάλυψε στην εκπομπή Φώτης και Μαρία live (έχει γίνει έρευνα για αυτό το άρθρο) ότι το ίδιο βράδυ του τσακωμού οι γονείς του Γκλέτσου, που παρεμπιπτόντως ήταν χρόνια φίλοι με την Τριφύλλη, επικοινώνησαν μαζί της και της ζήτησαν συγγνώμη (γιατί ακριβώς δεν ξέρω) και εκείνη φυσικά την έκανε δεκτή μιας και ο στρατιωτικός πατέρας του Απόστολου ήταν από καλή οικογένεια. Θα έλεγε κανείς ότι όταν βάζεις τον μπαμπά σου να πάρει τηλέφωνο και να ζητήσει συγγνώμη, χάνεις λίγη από την κομμουνιστική πυγμή σου αλλά το προσπερνάμε.
Τέλος, ξανά για την ιστορία, να αναφέρουμε -αν κανείς αναρωτιόνταν- ότι η Βάσια Τριφύλλη σε συνέντευξή της στον Αλκίνοο Μπουνιά και την Espresso (έχει γίνει έρευνα για αυτό το άρθρο) δήλωσε ότι παραμένει στον χώρο της Αριστεράς.
Υγ. όταν παίρνεις Espresso και διαβάζεις ότι η Τριφύλλη είναι αριστερή: