Οι τηλεοπτικές συγκατοικήσεις που λατρέψαμε: Οι ξένες σειρές
Αγαπημένες ξένες σειρές με κεντρικό άξονα την συγκατοίκηση αταίριαστων χαρακτήρων. Σειρές όπως ”Τα φιλαράκια”, το ”Full house” και το ”The two and the half men” μας έδειξαν την αστεία της πλευρά μέσα από τις τηλεοπτικές μας οθόνες.
Η συγκατοίκηση, αταίριαστων χαρακτήρων σε μια σειρά ήταν πάντα ένα ξεκούραστο εύρημα για τους σεναριογράφους. Το σπίτι είναι ο προσωπικός μας χώρος. Ο χώρος που χαλαρώνουμε και αφήνουμε τον εαυτό μας ελεύθερο να εκφραστεί. Όταν πρόκειται για κωμωδία η συγκατοίκηση μεταξύ συγγενών ή φίλων που διαφέρουν μεταξύ τους δημιουργεί αρκετές στιγμές γέλιου. Στους απέξω, γιατί αν το ζεις ο ίδιος τίποτα δεν φαίνεται τόσο αστείο.
Ας πούμε πόσοι από εμάς θα θέλαμε να συγκατοικούμε με την κυρία Γουόλοβιτς να μας φωνάζει από το διπλανό δωμάτιο να της τρίψουμε την πλάτη; Ή με τον μέθυσο και αλκοολικό αδερφό μας που μπλέκει με παντρεμένες; Ή μια εμμονική στην καθαριότητα όπως η Μόνικα;
Παρακάτω θα θυμηθούμε ξένες σειρές όπου οι πρωταγωνιστές τους αναγκάστηκαν ή βρέθηκαν να συγκατοικούν για διάφορους λόγους. Συγκατοικήσεις που λατρέψαμε και μας κράτησαν στις μικρές μας οθόνες κολλημένους και ίσως μας θύμισαν λίγο και την δική μας κάποια στιγμή.
1. Ποιος είναι το αφεντικό; (1984)
Ο χήρος Τόνι Μιτσέλι προσπαθώντας να προσφέρει μια καλύτερη ζωή στην ανήλικη κόρη του Σαμάνθα (Αλίσια Μιλάνο και κάπου εδώ τα παιδιά των ’90s δακρύζουν), δέχεται να γίνει οικονόμος του σπιτιού στην πρόσφατα διαζευγμένη και δυναμική διευθύντρια Άντζελα, μια εργαζόμενη σκληρά γυναίκα, μητέρα ενός μικρού αγοριού που στο πρόσωπο του Τόνι βρίσκει την ιδανική πατρική φιγούρα. Ο Τόνι πρώην παίχτης του μπέιζμπολ αναγκάζεται να εγκαταλείψει τον αθλητισμό εξαιτίας ενός τραυματισμού του στον ώμο και μαζί την ζωή του αθλητή και τις οικονομικές του απολαβές.
Για την δεκαετία του ’80, ένας ετεροφυλόφιλος άνδρας να δεχτεί να κάνει δουλειά ”γυναίκας” ήταν κάτι περίεργο και μάλλον αστείο για την προηγούμενη γενιά από μας. Η όλη κωμωδία βασιζόταν ακριβώς σε αυτή την εναλλαγή των ρόλων μεταξύ αρσενικού και θηλυκού.
Η σειρά, όπως αντιλαμβάνεστε, βρίθει από στερεότυπα αλλά ξέρετε κάποτε ”το χιούμορ” αυτό ήταν. Παραδόξως οι προθέσεις των συντελεστών δεν ήταν τόσο να σπάσουν πλάκα με τα στερεότυπα, όσο να καταδείξουν τις νέες συνθήκες ζωής που διαμορφώνονταν στην συντηρητική Αμερική της εποχής, όπου όλο και περισσότερες γυναίκες χώριζαν και ζούσαν μόνες με τα παιδιά τους παλεύοντας σε ένα ανδροκρατούμενο κόσμο. Ο Ντον Ντάνζα, σαν Τόνι, έδινε ένα γλυκό νέο πρότυπο άνδρα ο οποίος προσπαθεί να σταθεί στην κόρη του και στο γιο ενός άλλου άνδρα σαν πραγματικός πατέρας ξεπερνώντας τα ταμπού της εποχής.
2. Χρυσά κορίτσια (1985)
Τέσσερις γλυκύτατες γιαγιάδες εισέβαλαν δυναμικά στις αμερικανικές οθόνες το 1985. Η Μπλάνς, η Ροζ, η Ντόροθυ και η εκπληκτική μητέρα της Σοφία βρέθηκαν κάτω από την ίδια στέγη σε μια συγκατοίκηση η οποία μας φέρνει έντονα στην μνήμη μας τους δικούς παππουδο-γιαγιάδες. Το χιούμορ και η αγάπη προς την ζωή δεν έχει ηλικία και αυτές οι τέσσερις κυρίες το αποδείκνυαν σε κάθε ευκαιρία.
Μέχρι και σήμερα θεωρούμε πως οι ηλικιωμένοι χάνουν το δικαίωμά τους να ερωτεύονται, να περνάνε όμορφα ή να είναι ο εαυτός τους. Πιστεύουμε πως μεγαλώνοντας πρέπει ο άνθρωπος να σοβαρεύει και να ξεχνά τις μικρές χαρές και απολαύσεις της ζωής. Αυτά τα κορίτσια απέδειξαν το ακριβώς αντίθετο, χρόνια πριν ο Καπουτζίδης μας το δείξει στην ελληνική τηλεόραση. Ο άνθρωπος μένει πάντα μέσα του ένα μικρό αχόρταγο παιδί.
Στην ελληνική τηλεόραση, η σειρά είχε δυο ”πετυχημένες” μεταφορές. Μια ήταν σε σενάριο και σκηνοθεσία του Γιώργου Κωνσταντίνου με τις Μάρω Κοντού, Καίτη Λαμπροπούλου, Σμάρω Στεφανίδου και την αξέχαστη Μαρία Φωκά στην σειρά ”Και οι τέσσερις ήταν υπέροχες”.
Η σειρά πήγε για τρεις σεζόν και στην τρίτη οι Σμάρω Στεφανίδου, Μάρω Κοντού και Καίτη Λαμπροπούλου αποχώρησαν από το καστ και αντικαταστάθηκαν από τις Μαρία Ραζή, Μάρθα Βούρτση και Τζέσυ Παπουτσή. Παρότι οι ρόλοι έμοιαζαν πολύ με την αμερικανική σειρά, η αλήθεια είναι πως το σενάριο διέφερε αρκετά ώστε να προσαρμοστεί στα ελληνικά δεδομένα της εποχής κάπου στις αρχές του 1990.
Η δεύτερη μεταφορά της έγινε από την Ερτ, το 2007 με τον πρωτότυπο τίτλο της σειρά ”Τα χρυσά κορίτσια” και σενάριο διασκευασμένο αλλά πιο κοντά στο original. Έπαιζαν η Μίρκα Παπακωνσταντίνου, Υβόννη Μαλτέζου, Ελένη Γερασιμίδου και Ντίνα Κώνστα.
3. Full house (1987)
Στα τέλη της δεκαετίας του ’80, ξεκινά την πορεία της μια τρυφερή σειρά για την συγκατοίκηση τριών νεαρών ανδρών οι οποίο προσπαθούν να αποκαταστήσουν την χαμένη μητέρα τριών μικρών κοριτσιών. Ο αθλητικός ρεπόρτερ Ντάνι Τάννερ (Μπομπ Σάγκετ) χάνει την γυναίκα του έπειτα από μια σύντομη ασθένεια και βρίσκεται μόνος του με τρία μικρά κορίτσια του. Μόνος; Όχι βέβαια! Ο Ελληνο-αμερικάνος ροκ μουσικός κουνιάδος Τζες Κατσοπόλις (Τζον Στάμος) και ο παιδικός φίλος του Ντάνι Τζόι (Ντέιβ Κουλιέ), ο οποίος δανείζει την φωνή του σε κινούμενα σχέδια μετακομίζουν μαζί του ώστε να τον βοηθήσουν στο μεγάλωμα των τριών κοριτσιών.
Σε μια εποχή που ακόμα, τα είπαμε, οι άνδρες θεωρούνταν μη ικανοί να τα βγάλουν πέρα μόνοι τους στην ανατροφή των παιδιών, η σειρά αυτή έδειξε την συναισθηματική τους πλευρά. Παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν μέχρι η σειρά να αποκτήσει κοινό τα πρώτα 1-2 χρόνια, τελικά πέτυχε να γίνει μια από τις αγαπημένες σειρές της Αμερικής με τις δίδυμες Μερι-Κέητ και Άσλεϊ Όλσεν να κάνουν την παρθενική τους εμφάνιση εκεί, κρύβοντας το γεγονός πως ήταν δίδυμες λόγω της αμερικανικής νομοθεσίας. Η σειρά βοήθησε ιδιαίτερα την καριέρα των δυο διδύμων, οι οποίες στα 5 τους χρόνια ήταν ήδη εκατομμυριούχες. Ο χαρακτήρας της Μισέλ Τάννερ που ενσάρκωσαν έκανε θραύση στο τηλεοπτικό κοινό.
Καθόλου άσχημα δεν εξελίχθηκε η καριέρα και του Μπομπ Σάγκετ. Για χρόνια υπήρξε παρουσιαστής της εκπομπής ”Τα πιο αστεία ‘σπιτικά’ βίντεο της Αμερικής” όπως θα ήταν η σωστή μετάφραση του America’s Funniest Home Videos αν δεν είχαμε ΠΑΣΟΚ και κακό προηγούμενο σε τίτλους βιντεοκασετών για να το πούμε ”Αμερική εδώ γελάτε!”
Το 2016, η σειρά επέστρεψε στο Netfilx με τίτλο ”Fuller House” με πρωταγωνίστριες τα δυο μεγαλύτερα παιδιά του Ντάνι Τάννερ, Τι-Τζέι (Κάντι Κάμερον) και Στέφανι (Τζόντι Σουιτίν) να προσπαθούν να μεγαλώσουν τα μικρά αγοράκια της πρώτης με την βοήθεια της ημί-τρελής φιλενάδας τους Κιμ Γκιμπλερ (Αντρέα Μπάρμπερ). Η συνταγή ενός ξαναζεσταμένου φαγητού με αντιστροφή ρόλων από μένα ήταν όχι, αν με ρωτάτε (που δεν με ρωτάτε δηλαδή).
4. Τα φιλαράκια (1994)
Νομίζω πως δεν χρειάζονται συστάσεις. Έχει φροντίσει το STAR να μας κάνει κλύσμα κάθε επεισόδιο τους σε σημείο να μας στραγγίξει κάθε χαρά και διάθεση για να το ξαναδούμε ΑΛΛΑ κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει πως ήταν μια από τις πιο πετυχημένες κωμικές σειρές της δεκαετίας του 1990 αρχές 2000. Η Ρέιτσελ, η Μόνικα, η Φοίβη, ο Ρος, ο Τζόι και ο Τσάντλερ έγραψαν την δική τους ιστορία φιλίας και συγκατοίκησης στους τηλεοπτικούς μας δέκτες. Έγιναν λίγο ως πολύ και τα δικά μας φιλαράκια.
Η σειρά ήταν τόσο πετυχημένη που για πρώτη φορά παγκοσμίου φήμης ηθοποιοί του Χόλιγουντ δέχτηκαν να περάσουν μέσα από την καφετέρια ή τα τηλεοπτικά σπίτια των πρωταγωνιστών όπως: Οι Ζαν Κλοντ Βαν Νταμ, Τσαρλς Ίστον, Σον Πεν, Ρις Γουίδερσπουν, Τζούλια Ρόμπερτς, Ντακότα Φάννινγκ, Άλεκ Μπάλντουιν, Ντάννι Ντε Βίτο, Γουινόνα Ράιντερ, Μπίλι Κρύσταλ, Ρόμπιν Γουίλιαμς, Μπρουκ Σίλντς, Μπράντ Πιτ, Σούζαν Σάραντον, Μπεν Στίλερ, Μπρους Γουίλις, Κριστίνα Απλιγκέιτ κ.α. Η φρενίτιδα που ξέσπασε με αυτή την σειρά ήταν τόση που τα κουρέματα και τα χτενίσματα των πρωταγωνιστριών, και ιδιαίτερα της Ρέιτσελ (Τζένιφερ Άνιστον) ήταν η μόνιμη απαίτηση εκατομμυρίων γυναικών ανά τον κόσμο. Η ερωτική ιστορία της δε, με τον παλαιοντολόγο Ρος (Ντέιβιντ Σουίμερ) παραμένει ως και σήμερα μια από τις καλύτερες ιστορίες αγάπης κωμικού ζευγαριού σε τηλεοπτική σειρά (προσωπικά μου έσπαγαν τα νεύρα αλλά είναι που δεν είμαι του πολύ ”on-off” ειδυλλίων οπαδός, οπότε μην σας επηρεάσω).
Σύντομα θα δούμε στους τηλεοπτικούς μας δέκτες το reunion των πρωταγωνιστών σε ένα πολλά υποσχόμενο επεισόδιο. Οι θαυμαστές ήδη έχουν ψηθεί και γεμίσει προσδοκίες, όσο για μας προσπαθούμε να είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι. Πολλά reunion δεν είναι όπως τα είχαμε ονειρευτεί και αρκετές απογοητεύσεις έχουμε ζήσει στην ζωή μας ως τώρα. Πάω στην επόμενη σειρά αφού πρώτα ακούσουμε τον ”ύμνο της σειράς” ”Smelly cat”.
5. Two and the half men (2003)
Ένας ρόλος κομμένος και ραμμένος στα μέτρα του Τσαρλς Σιν, ο οποίος λόγω της βεντάλιας των εθισμών του (σεξ, ναρκωτικά, ποτό) και τις αμετροέπειάς του, κατάφερε να καταστρέψει σε χρόνο dt την καριέρα του και να φύγει από την ίδια του την σειρά. Η ιστορία εξελίσσεται γύρω από την ζωή των αδερφών Χάρπερς. Ο Τσάρλι (Τσαρλς Σιν) είναι ένας πάμπλουτος πετυχημένος συνθέτης μουσικής για διαφημίσεις και τηλεοπτικές σειρές ενώ ο Άλαν (Τζον Κράιερ) είναι ο αποτυχημένος χειροπράκτης, πρόσφατα χωρισμένος με ένα παιδί στην προεφηβεία, αδερφός του. Οι δυο τους συγκατοικούν αναγκαστικά μιας και η γυναίκα του Άλαν φρόντισε να τον πετάξει έξω από το σπίτι τους και σχεδόν απένταρο.
Τα δυο αδέρφια ποτέ δεν τα πήγαν πραγματικά καλά. Ο Τσάρλι κορόιδευε τον αδερφό του για τις αποτυχίες του, του θύμιζε συχνά πως τον τάιζε και φρόντιζε να τον ”ευνουχίζει” φέρνοντας κάθε φορά και άλλη κούκλα γκόμενά του στο σπίτι όταν ο αδερφός του δεν μπορούσε να τραβήξει ούτε την προσοχή θηλυκιάς γάτας. Την σειρά πλαισίωναν πολύ πετυχημένα οι δυο γυναίκες του σπιτιού που σχεδόν έμεναν μαζί τους: η οικιακή βοηθός του Τσάρλι, Μπέρτα ,με το πλούσιο εγκληματικό παρελθόν και η Ρόουζ μια πλούσια γειτόνισσα stalker του Τσάρλι από τότε που κοιμήθηκε μαζί της μερικά βράδια.
To 2010, ο πρωταγωνιστής της σειράς Τσαρλς Σιν μπήκε για τρίτη φορά για αποτοξίνωση μέσα στο ίδιο έτος και η εταιρία παραγωγής αναγκάστηκε να τον αντικαταστήσει με τον κατά πολύ νεότερο του (και λιγότερο ταλαντούχο) Άστον Κούτσερ ώστε η σειρά να συνεχίσει την πετυχημένη της πορεία. Από την 8η σεζόν και μετά ο Σιν εθισμένος στα ναρκωτικά και στο σεξ, όπως και ο ήρωας της σειράς, εμφανιζόταν πλέον μόνο στα όνειρα του άχρηστου αδερφού του, μέσα στο κορμί της Κάθυ Μπέιτς. Στην τελευταία σεζόν επέστρεψε δριμύτερος αφού κατάφερε τελικά να επιζήσει της δολοφονικής επίθεσης της Ρόουζ στο μήνα του μέλιτός τους στο Παρίσι επειδή τον έπιασε στα πράσα με μια πόρνη, έναν μίμο και μια κατσίκα.
6 The big bang theory (2007)
Κανείς δεν περίμενε ποτέ πως μια συγκατοίκηση επιστημόνων με nerd συνήθειες θα ήταν τόσο ενδιαφέρουσα και να όμως που τα πράγματα ήρθαν έτσι ώστε ο Σέλντον και ο Λένορναντ να είναι ένα από τα πιο κωμικά ζευγάρια συγκάτοικοι που είδαμε ποτέ στις μικρές μας οθόνες.
Ο Σέλντον Κούπερ με τις μικρές και μεγάλες του εμμονές, όπως το να κάθεται πάντα σε ένα συγκεκριμένο σημείο στον καναπέ, αγαπήθηκε από τον δύσμοιρο Λέοναρντ, ο οποίος τον ανέχτηκε με όλες τις παραξενιές του.
Ωστόσο, στην σειρά δεν ήταν η μόνη συγκατοίκηση. Ο Χάουαρντ, ο ”αστροναύτης” όπως τον αποκαλούσε κοροϊδευτικά ο Σέλντον, ζούσε με την μητέρα του στα πατημένα πλέον τριάντα του χρόνια. Μια μητέρα που δεν την είδαμε ποτέ στις οθόνες μας αλλά κατάφερε να την νιώθουμε και οι ίδιο βραχνά κάθε φορά που ακούγαμε την… όχι και τόσο γλυκιά φωνούλα της.
Η σειρά ήταν μια από τις καλύτερες την δεκαετία του 2010s. Οι επιστήμονες που λάτρευαν την υπερηρωική ποπ κουλτούρα και έπαιζαν επιτραπέζια παιχνίδια τρώγοντας κινέζικο και συζητώντας για σχέσεις θύμιζαν λίγο -πολύ τα δικά μας ”λιωσίματα” με φίλους και ας μην είχαμε τις επιστημονικές τους περγαμηνές.
Σίγουρα υπήρχαν και άλλες πολλές σειρές με συγκατοίκηση αταίριαστων ανθρώπων αλλά εμείς θυμηθήκαμε τις πιο γνωστές και αγαπημένες,ωστόσο αν υπάρχει κάποια την οποία δεν αναφέραμε αλλά θα θέλατε κάποια στιγμή στο μέλλον να γράψουμε για αυτήν, στείλτε μας προτάσεις και θα τις λάβουμε σοβαρά υπόψη μας.
(Θα ακολουθήσει και δεύτερο μέρος με τις συγκατοικήσεις στις ελληνικές σειρές. Μείνετε ανήσυχοι.)