Bruce Dickinson – Ο ναζιστικός χαιρετισμός δεν έχει καμία θέση στη μουσική
Ο τραγουδιστής που συνέδεσε το όνομά του με τους θρυλικούς Maiden μπορεί να μην είναι κάποιο αντιφασιστικό σύμβολο, με πολιτική συνείδηση, αλλά έχει το ανάστημα να δηλώσει το αυτονόητο: πως ο ναζιστικός χαιρετισμός δεν έχει καμία θέση στη μουσική.
Μήπως μπορούμε να πούμε ότι ο Bruce Dickinson, ο τραγουδιστής που συνέδεσε το όνομά του με τους θρυλικούς Iron Maiden, είναι αντι-φα σύμβολο, με ολοκληρωμένη, πολιτική συνείδηση; Όχι, δεν μπορούμε να το πούμε αυτό. Είναι ο ίδιος ο Ντίκινσον εξάλλου που με κάποια άλλη αφορμή είχε αποκαλέσει την ταξική πάλη “βλακείες” που θα ήθελε να αποφύγει με κάθε τρόπο. Παρόλα αυτά, έχει το θάρρος να πει ότι ο ναζιστικός χαιρετισμός δεν έχει καμία θέση στη μουσική, ή μάλλον στη μουσική κοινότητα που θέλει να ανήκει (γιατί δυστυχώς έχει ήδη κερδίσει μια θέση και δεν εννοούμε γραφικές περιπτώσεις τύπου Νότη Σφακιανάκη, αλλά και αρκετά metal συγκροτήματα).
Αφορμή για την τοποθέτηση του Ντίκινσον στάθηκε ένα περιστατικό σε μια συναυλία των Death Preacher στο Βανκούβερ, όταν κάποιος από το κοινό έκανε κατά τη διάρκεια του live τη χαρακτηριστική κίνηση με το υψωμένο χέρι και τους γνωστούς πολιτικούς συμβολισμούς. Οι υπεύθυνοι της συναυλίας τον απομάκρυναν αμέσως, ενώ ο Joey Hockin που προωθούσε τη συναυλία των Death Preacher είπε πως σέβεται την ελευθερία έκφρασης, αλλά στις συναυλίες του θέτει αυτός τους όρους και δεν επιθυμεί να συσχετιστούν με τέτοιες κινήσεις και πρωτοβουλίες.
Μπορεί κάποια πράγματα να φαίνονται απλά κι αυτονόητα, αλλά ακόμα κι αυτά έχουν την αξία τους στη σημερινή εποχή και το δοσμένο καταθλιπτικό συσχετισμό. Το αυτονόητο από μόνο του δε δείχνει τίποτα απολύτως, αλλά είναι τουλάχιστον μια βάση για τα υπόλοιπα, που δεν μπορούν να σταθούν χωρίς αυτό.