EUROVISION 2024: «Αλλεργικοί» στην καφίγια – Λογοκρισία στην αλληλεγγύη
«Η EBU φαίνεται να βρίσκει την εθνικότητά μου αμφιλεγόμενη»… – Το παλαιστινιακό μαντήλι που είχε τυλιγμένο στο χέρι του ο Σουηδοπαλαιστίνιος καλλιτέχνης Eric Saade στην εναρκτήρια εκδήλωση, δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο την αλληλεγγύη του στον Παλαιστινιακό λαό, ήταν αρκετό για να «κόψει» η EBU την εμφάνισή του…
Λογοκρισία στην αλληλεγγύη
«Ενωμένοι από τη μουσική» είναι ο τίτλος της φετινής διοργάνωσης της Γιουροβίζιον… Κι όμως, από την πρώτη κιόλας μέρα των ημιτελικών φάνηκε ότι κάτι τέτοιο δεν ισχύει αν τολμήσει κανείς και θίξει «τα ιερά και τα όσια» του κράτους – δολοφόνου Ισραήλ.
Το παλαιστινιακό μαντήλι που είχε τυλιγμένο στο χέρι του ο Σουηδοπαλαιστίνιος καλλιτέχνης Eric Saade στην εναρκτήρια εκδήλωση, δείχνοντας με αυτόν τον τρόπο την αλληλεγγύη του στον Παλαιστινιακό λαό, ήταν αρκετό για να «κόψει» η EBU την εμφάνισή του και να μην ανεβάσει το αντίστοιχο βίντεο στα social media, σε αντίθεση με τις άλλες εμφανίσεις.
Ο καλλιτέχνης σε δήλωσή του σημείωσε μεταξύ άλλων ότι «αυτός ήταν ο δικός μου τρόπος να δείξω τις ρίζες μου, που είναι πολύ σημαντικό σε έναν τέτοιο κόσμο. Ελαβα αυτήν την καφίγια από τον πατέρα μου όταν ήμουν μικρός, για να μην ξεχάσω ποτέ από πού προέρχεται η οικογένειά μου. Τότε δεν ήξερα ότι μια μέρα θα αποκαλείται από την EBU “πολιτικό σύμβολο”», σχολιάζοντας πως «η EBU φαίνεται να βρίσκει την εθνικότητά μου αμφιλεγόμενη».
Δεν μας φαίνεται παράξενο… Είναι γνωστό άλλωστε ότι η Γιουροβίζιον δεν είναι απλώς ένας διεθνής διαγωνισμός τραγουδιού. Δεν είναι λίγες οι φορές που η γεωπολιτική «σκακιέρα» αναδεικνύει ακόμα και τον ίδιο τον νικητή του διαγωνισμού, ή τουλάχιστον επιβάλλει το κεντρικό θέμα συζήτησης που κερδίζει ή φτάνει ψηλά. Μόνο τις συμμετοχές της Ουκρανίας τα τελευταία χρόνια να δει κανείς, θα καταλάβει πολλά…
Από τον σημερινό Ριζοσπάστη