Έφυγε από τη ζωή ο Μάριος Ποντίκας
Έφυγε από τη ζωή ο σπουδαίος θεατρικός συγγραφέας και πεζογράφος Μάριος Ποντίκας, από τους κορυφαίους του μεταπολιτευτικού «ρεαλιστικού νεοελληνικού θεάτρου» με έργα του που έχουν αφήσει εποχή
Σε ηλικία 80 ετών έφυγε από τη ζωή ο σπουδαίος θεατρικός συγγραφέας και πεζογράφος Μάριος Ποντίκας, από τους κορυφαίους του μεταπολιτευτικού «ρεαλιστικού νεοελληνικού θεάτρου».
Έχει διασκευάσει κείμενα της ελληνικής πεζογραφίας για την τηλεόραση. Έχει γράψει θεατρικά έργα που έχουν παιχτεί με μεγάλη επιτυχία σε όλες σχεδόν τις σημαντικές σκηνές της Ελλάδας καθώς και σε πολλές πανεπιστημιακές, ημικρατικές και ερασιτεχνικές. Έχει εκδώσει δύο συλλογές με πεζογραφήματα.
Γεννημένος στη Μυτιλήνη, το 1942, ο Μάριος Ποντίκας ήταν απόφοιτος της ΑΣΟΕΕ και για μεγάλο χρονικό διάστημα εργάστηκε στο χώρο της διαφήμισης.
Ανάμεσα στα κείμενα της ελληνικής πεζογραφίας που διασκεύασε για την τηλεόραση είναι τα έργα «Χαμένη Άνοιξη» του Στρατή Τσίρκα, «Η αγάπη άργησε μια μέρα» της Λιλής Ζωγράφου και άλλα.
Θεατρικά έργα του έχουν παρουσιαστεί στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν («Ο γάμος»), στο Εθνικό Θέατρο («Τρομπόνι», «Ορθός Λόγος, Θεατές»), στο Θέατρο ΣΤΟΑ («Θεατές», «Εσωτερικαί Ειδήσεις», «Κοίτα τους», «Ο λάκκος και η φάβα», «Η πανοραμική θέα μιας νυχτερινής εργασίας», «Η γυναίκα του Λωτ», έργο που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά από τη Θεατρική Σκηνή του Α. Αντωνίου με τίτλο «ΕΣΤΩ»), στο Θεσσαλικό Θέατρο («Η διαθήκη», «Εθνική γιορτή»), στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος («Η γυναίκα του Λωτ», «Τρομπόνι») και σε άλλες σκηνές, μεταξύ των οποίων πολλές ερασιτεχνικές.
Ο Μάριος Ποντίκας έχει εκδώσει δύο συλλογές με πεζογραφήματά του («Δραπέτης γηροκομείου», «Κλειδαρότρυπα και άλλες ιστορίες»), ενώ το 2012 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις «Γαβριηλίδης» το βιβλίο του «Ζήτω», μια ανθολόγηση διηγημάτων από παλαιότερες δημοσιεύσεις του και το 2014 το «Κουταμάρες (και μια εξυπνάδα)».
«Η γυναίκα του Λωτ», αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα δραματικά κείμενα του Μάριου Ποντίκα. Με βάση το μύθο του Λωτ που έσπειρε παιδιά με τις κόρες του, ο Ποντίκας χρησιμοποιεί το αμάρτημα της αιμομιξίας σαν σύμβολο της στέρησης, της απελπισίας, του διχασμού του σύγχρονου ανήμπορου ανθρώπου, σε μια κοινωνία σήψης και διακρίσεων.
Την θεατρική παράσταση, σε σκηνοθεσία Θανάση Παπαγεωργίου, με τον ίδιο και τις Λήδα Πρωτοψάλτη, Νίκη Χατζίδη, έχει φιλοξενήσει η Κατιούσα μέσα από τη στήλη “Θέατρο τη Δευτέρα”. Δείτε τη εδώ: