Ελένη Γερασιμίδου: «Παλεύουμε με κλειστά θέατρα αλλά με δύναμη και θάρρος…»
Εμείς δεν ανήκουμε στους «συνομιλητές» που συντελούν και διαμορφώνουν τις αποφάσεις των υπευθύνων του Πολιτισμού…Διεκδικούμε τα αυτονόητα και δεν βολευόμαστε με υποσχέσεις επιδομάτων…
Η Ελένη Γερασιμίδου μίλησε στον Ριζοσπάστη για την κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο πολιτισμός, το θέατρο και οι άνθρωποί του την περίοδο της πανδημίας. Η αγαπημένη ηθοποιός στη σύντομη αλλά μεστή τοποθέτησή της αναδεικνύει παράλληλα την ανάγκη να συσπειρωθούν ακόμα περισσότερο οι εργαζόμενοι, στο χώρο του πολιτισμού και ευρύτερα, να κλείσουν τα αυτιά τους στις ψεύτικες υποσχέσεις και να συνεχίσουν να αγωνίζονται για όσα δικαιούνται.
Ετοιμαζόμασταν να ξεκινήσουμε τις παραστάσεις μας με 15 θεατές – βάσει του 30% των επιτρεπόμενων θέσεων. Απόφαση γενναία, καθώς η υπόσχεση για επιδότηση θέσεων από το ΥΠΠΟΑ είναι αόριστη και ασαφής.Αναβάλαμε, συμμορφούμενοι προς τας υποδείξεις, για να τακτοποιήσουμε το μικρό μας θέατρο, να το εξοπλίσουμε καλύτερα, να το απολυμάνουμε εκ βάθρων και ό,τι άλλο απαιτούν οι υγειονομικές διατάξεις για την ασφάλεια των θεατών και ημών των εργαζομένων. Ετσι, η επανάληψη του έργου «Καρέκλες», του Ιονέσκο, σε σκηνοθεσία του Κοραή Δαμάτη – που διακόπηκε με την καραντίνα του Μάρτη – ορίστηκε για τις 14-11-2020. Αγνωστο αν το ΥΠΠΟΑ θα μας συμπεριλάβει στις ενισχύσεις που εξαγγέλλει για τα θέατρα. Εμείς δεν ανήκουμε στους «συνομιλητές» που συντελούν και διαμορφώνουν τις αποφάσεις των υπευθύνων του Πολιτισμού.
Πολλά θέατρα, τα περισσότερα, ήταν κλειστά όταν επιβλήθηκε το lockdown. Θέατρα και σχήματα με διαρκή παρουσία στον χώρο. Αγνωστο αν θα βοηθηθούν για να συνεχίσουν. Αγνωστο αν οι άνθρωποι του Πολιτισμού – όπως και όλοι του κόσμου της δουλειάς – θα μπορέσουν να αντέξουν χωρίς τα ψίχουλα των «γενναιόδωρων εξαγγελιών».
Διεκδικούμε τα αυτονόητα και δεν βολευόμαστε με υποσχέσεις επιδομάτων. Διεκδικούμε ουσιαστικά μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας και όχι μετατόπιση των ευθυνών και ενοχοποίηση του λαού για την ανεξέλεγκτη διασπορά.
Παλεύουμε με κλειστά θέατρα αλλά με δύναμη και θάρρος για ένα θέατρο ζωντανό και θεατρένιο, με την ιερή συμμετοχή των θεατών και όχι την παγερή ψηφιοποίηση της δουλειάς μας.