“Οι δίκες του Μπελογιάννη και των συντρόφων του 63 χρόνια μετά. Γιατί συνεχίζουν να μας απασχολούν;”

Εκκινώντας από αυτό το ερώτημα την Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2025, μετά την παράσταση “Εντολή” θα ακολουθήσει συζήτηση με τον καθηγητή Γιώργο Μαργαρίτη, τον καθηγητή Σπύρο Σακελλαρόπουλο και τη σκηνοθέτιδα της παράστασης Νάντια Δαλκυριάδου. Τη συζήτηση θα συντονίσει ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Κώστας Ζήσης.

“Οι δίκες του Μπελογιάννη και των συντρόφων του 63 χρόνια μετά. Γιατί συνεχίζουν να μας απασχολούν;”

Εκδήλωση / Συζήτηση 

Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2025 μετά το τέλος της παράστασης «ΕΝΤΟΛΗ» της
Δ. Σωτηρίου στο  Θέατρο Noūs – Creative space

Ώρα έναρξης παράστασης: 20.15

*Για τη συγκεκριμένη ημερομηνία ισχύει ειδική τιμή προσφοράς εισιτηρίου 10€

Διασκευή – Σκηνοθεσία – Δραματουργία:
Νάντια Δαλκυριάδου

Ηθοποιοί:
Ξένια Αλεξίου, Ειρήνη Αμπουμόγλι, Άρης Μπαταγιάννης, Σταύρος Μόσχης,  Ήρα Ρόκου, Δημήτρης Χατζημιχαηλίδης

“Οι δίκες του Μπελογιάννη και των συντρόφων του 63 χρόνια μετά. Γιατί συνεχίζουν να μας απασχολούν;”

Εκκινώντας από αυτό το ερώτημα την Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2025, μετά την παράσταση “Εντολή” θα ακολουθήσει συζήτηση με τον καθηγητή Γιώργο Μαργαρίτη, τον καθηγητή Σπύρο Σακελλαρόπουλο και τη σκηνοθέτιδα της παράστασης Νάντια Δαλκυριάδου. Τη συζήτηση θα συντονίσει ο δημοσιογράφος και κριτικός θεάτρου Κώστας Ζήσης.

Ο Γιώργος Μαργαρίτης είναι Καθηγητής Σύγχρονης Πολιτικής και Κοινωνικής Ιστορίας. Δίδαξε στο Τμήμα Πολιτικών Επιστημών του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης καθώς και στο Τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας και στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης του Πανεπιστημίου Κρήτης (1985-2004). Έχει πλούσιο συγγραφικό έργο και έντονη δημοσιογραφική δραστηριότητα.

Ο Σπύρος Σακελλαρόπουλος έχει πραγματοποιήσει βασικές σπουδές στο Τμήμα Κοινωνιολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου (1989) και μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Paris VIII (DEA στην Πολιτική Κοινωνιολογία, 1992 και PhD στην Πολιτική Κοινωνιολογία 1995). Είναι Καθηγητής στο Τμήμα Κοινωνικής Πολιτικής του Παντείου Πανεπιστημίου στο γνωστικό αντικείμενο Κράτος και Πολιτική Θεωρία. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα στρέφονται στη θεωρία του Κράτους, στη μελέτη της νεοελληνικής και κυπριακής κοινωνίας και στη θεωρία της ανάπτυξης του καπιταλιστικού τρόπου παραγωγής. Πάνω στα ερευνητικά του ενδιαφέροντα έχει συγγράψει βιβλία και άρθρα στα ελληνικά, στα αγγλικά, στα γαλλικά, στα ισπανικά και στα ιταλικά. Είναι συγγραφέας του βιβλίου “Έτσι αγαπάμε εμείς την Ελλάδα. Πλήρη πρακτικά και ιστορικό των δικών Μπελογιάννη-Τα σήματα Βαβούδη”. 

Λίγα λόγια για την παράσταση

Το βιβλίο της Διδώς Σωτηρίου βασίζεται σε αυτοβιογραφικό υλικό και έχει ως κεντρικό θέμα τη σύλληψη, τις δύο δίκες και την εκτέλεση του Νίκου Μπελογιάννη με την κατηγορία της κατασκοπείας. H ιστορία ξεκινά όταν η Διδώ Σωτηρίου μέσα σε συνθήκες παρανομίας έρχεται σε επαφή με τον Μπελογιάννη με τον οποίο διατηρεί σχέση η αδερφή της Έλλη Παππά. Γρήγορα όμως η Διδώ Σωτηρίου παραμερίζει τη μυθιστορηματική αφήγηση και προχωράει στην δημοσιογραφική κάλυψη της δίκης, με πρακτικά, επιστολές και άρθρα εφημερίδων της εποχής.

Έξι  αυτόπτες μάρτυρες της ιστορίας μας μεταφέρουν από τις ανέμελες κουβέντες και τις πολιτικές διαφωνίες ως τις υπόγειες φυλακές, τους δρόμους της Αθήνας, τις αίθουσες δικαστηρίων και τις εκτελέσεις. 

250.000 γραπτά μηνύματα, τηλεγραφήματα και επιστολές, μέσα σε μια εβδομάδα απ’ όλο τον κόσμο για να αποτραπεί η εκτέλεση του “ανθρώπου με το γαρύφαλλο”. Του ανθρώπου που “δεν θυσίασε τίποτα από την τιμή και την ελπίδα μας για ένα αύριο φωτεινό. Χαμογελούσε…”.

 “Το χαμόγελο σου Νίκο Μπελογιάννη δε θα μπορέσει κανείς να μας το πάρει πίσω. Δεν ήσουν ένας άνθρωπος, μα μια γενιά. Ένα κίνημα που νίκησε την ήττα του.”

Σκηνοθετικό Σημείωμα 

Γιατί σήμερα η ιστορία του Μπελογιάννη; Πιστεύω πως σήμερα, σε έναν κόσμο διαρκώς μεταβαλλόμενο ως προς τις αξίες και τα ιδανικά του, η ιστορία του Μπελογιάννη  θέτει το υψηλό ερώτημα αν αξίζει να παραμείνει κανείς αλύγιστος, αμετανόητος και ανυποχώρητος τη στιγμή μάλιστα που η ήττα φαίνεται σίγουρη. Η ιστορία του Μπελογιάννη είναι συγκλονιστική καθώς μας παρουσιάζει πως οι δυνάμεις που επικράτησαν στη μετεμφυλιακή Ελλάδα χρησιμοποίησαν κάθε τρόπο για να τον εξοντώσουν κι αυτός βάδισε προς το εκτελεστικό απόσπασμα με σταθερό βήμα, χαμογελώντας στη ζωή με περηφάνια. 

Στο πρόσωπό του βλέπουμε μια γενιά που νίκησε την ήττα της. Νομίζω πως δεν είναι -τυχαίο, ότι 70 χρόνια μετά από την εκτέλεσή του, η προσωπικότητα του Μπελογιάννη εμπνέει και συγκινεί. 

Με το βλέμμα στραμμένο στο μεγάλο, το ωραίο, το συγκλονιστικό.

“Το μεγάλο, μου ‘γραφε, είναι να βρίσκεσαι μέσα στον αγώνα για μια καλύτερη ζωή, να αγωνίζεσαι στην πρώτη γραμμή. Όποιος δεν το κάνει, σέρνεται πίσω απ’ τη ζωή δειλά κι αναποφάσιστα. Το ωραίο είναι η δημιουργία και καθετί που πλουτίζει τη ζωή, η τέχνη, η επιστήμη. Το συγκλονιστικό είναι μια αγάπη σαν τη δική μας.” 

Συντελεστές:
Διασκευή – Σκηνοθεσία – Δραματουργία: Νάντια Δαλκυριάδου
Βοηθός Σκηνοθέτη: Μαρία Απατσίδου
Β’ Βοηθός Σκηνοθέτη: Ελένη Παναγιωτακοπούλου
Σκηνικά – Κοστούμια: Γεωργία Μπούρδα
Βοηθός σκηνογράφου-ενδυματολόγου: Μυρτώ Σταματοπούλου
Φωτισμοί: Γιώργος Ψυχράμης
Επιμέλεια Κίνησης και χορογραφία: Μαρίνα Μαυρογένη
Βοηθός χορογράφου: Μαριάννα Σολωμονίδου
Μουσική επιμέλεια και σύνθεση: Οδυσσέας Γκάλλιος
Σχεδιασμός Αφίσας: Στέφανος Μιχαηλίδης
Φωτογραφίες: Αγάπη Καλογιάννη
Τρέιλερ: Φανούριος Καζάκης, Αγάπη Καλογιάννη
Υπεύθυνοι Επικοινωνίας: Μαριάννα Παπάκη, Νώντας Δουζίνας
Παραγωγή: ΚΑΡΑΚ ΑΜΚΕ

 

Ηθοποιοί: Ξένια Αλεξίου, Ειρήνη Αμπουμόγλι, Άρης Μπαταγιάννης, Σταύρος Μόσχης,  Ήρα Ρόκου, Δημήτρης Χατζημιχαηλίδης

Δείτε το trailer:

Info:
Τοποθεσία: Θέατρο Noūs – Creative space, Τροίας 34, Αθήνα

Ημερομηνία: Ημέρες και ώρες: Σάββατο 21:15 και Κυριακή 20:15. Έως 9/2.

Πληροφορίες: Τηλ.: 2108237333, 6944189698, 6943224305

Τιμές εισιτηρίων: 15€ κανονικό, 12€ Φοιτητικό, Ανέργων, 60+, 10€ ομαδικές κρατήσεις άνω των 10 ατόμων

*Για την παράσταση της Κυριακής 26/1 ισχύει ειδική τιμή προσφοράς εισιτηρίου 10€

Ηλεκτρονική προπώληση: More.com
https://www.more.com/theater/entoli-tis-didos-sotiriou/

Facebook Twitter Google+ Εκτύπωση Στείλτε σε φίλο

Κάντε ένα σχόλιο: