“Άφησέ με να ‘ρθω μαζί σου – Στο κατώφλι της φυματίωσης, Σανατόριο «Σωτηρία» 1902-1930”
Η ποιητική συλλογή «Άφησέ με νάρθω μαζί σου», τού Φιλολογικού Ομίλου Ελλάδος, αποτελεί την επεξεργασία ποιημάτων από το τμήμα Β’ επιπέδου τεχνοτροπίας δομημένου ρεαλισμού των μελών με επίκεντρο το Σανατόριο «Σωτηρία» της περιόδου 1902-1930.
Η ποιητική συλλογή «Άφησέ με νάρθω μαζί σου», τού Φιλολογικού Ομίλου Ελλάδος, αποτελεί την επεξεργασία ποιημάτων από το τμήμα Β’ επιπέδου τεχνοτροπίας δομημένου ρεαλισμού των μελών με επίκεντρο το Σανατόριο «Σωτηρία» της περιόδου 1902-1930. Μία συλλογή η οποία εμβαθύνει στα δεδομένα τής τεχνοτροπίας με έμφαση στη συμβολική αναπαράσταση των συμπτωμάτων ενός γεγονότος, μίας κατάστασης πραγμάτων, και άμεση αναφορά στην πρακτική οπτική εκφοράς τού λόγου βασισμένη πάντα στην αιτιακή σύνδεση των αποτελεσμάτων. Τα μέλη τού Β επιπέδου τεχνοτροπίας τού δομημένου ρεαλισμού, εργάστηκαν επί έξι μήνες γύρω από τη συγκεκριμένη θεματική. Επεξεργάστηκαν το αντίστοιχο αρχειακό υλικό και απομόνωσαν τις εικόνες εκείνες που απέδιδαν, με τον πλέον καθολικό τρόπο, τα συνθετικά στοιχεία που προσέδωσαν ταυτότητα και περιεχόμενο στο εν λόγω ίδρυμα. Η συλλογή είναι αφιερωμένη στη μνήμη τού ποιητή, Γιάννη Ρίτσου.
Ο Φιλολογικός Όμιλος Ελλάδος συγκροτήθηκε με γνώμονα την κατασκευή μίας νέας λογοτεχνικής παράδοσης. Στόχος εξ αρχής υπήρξε η επιστημονική έρευνα και ανανέωση των οπτικών ερμηνείας τής ιστορικής εξέλιξης της εγχώριας λογοτεχνίας, από τον 19ο έως τον 21ο αιώνα. Η συσσωρευμένη γνώμη τίθεται επί τάπητος στο μικροσκόπιο της αναλυτικής εξήγησης των αιτιών που οδήγησαν στη δημοσίευση και τη συγκρότηση ρευμάτων έκφρασης και σκέψης στον ελλαδικό χώρο. Για να οδηγηθούμε, ωστόσο, σε ένα ορισμένο αποτέλεσμα οφείλουμε εκ των προτέρων να ορίσουμε τη δική μας αφετηρία θέασης των πραγμάτων. Η τελευταία περιλαμβάνεται στα πλαίσια του ρεαλισμού και δη του «δομημένου ρεαλισμού», προέκταση του αντίστοιχου ρεύματος τού 18ου και 19ου αιώνα, υπό την ανανεωτική κατασκευή των σύγχρονων δεδομένων ανάγνωσης τόσο τού λόγου, όσο και τής αισθητικής αυτού. Το εγχείρημα, συνολικά, επιδιώκει, μέσα από την εκδοτική δραστηριότητα, να αναδείξει πτυχές τής πνευματικής παραγωγής, σε ατομικό και συλλογικό επίπεδο, στη βάση τής κριτικής αναδόμησης όρων και προϋποθέσεων συγκρότησης του δημόσιου χώρου. Εκδίδει ανά τρίμηνο το «Λογοτεχνικό Δελτίο», φιλολογικό όργανο ποικίλης ύλης. Έχει εκδώσει τα κάτωθι συλλογικά έργα: «Μανιφέστο/Δυο σχολές του ρεαλισμού», «Κάποτε στην Ελλάδα. Συλλογικός τόμος ιστορικού διηγήματος 1900-1930», «Εποπτείες: Ανθολογία ποιήσεως», «Στιγμές: Ο ποιητής Τόλης Νικηφόρου 1966-2022», «Βαρδάρης. Η Θεσσαλονίκη στον 20ό αιώνα. Ποιητική συλλογή δομημένου ρεαλισμού», «Η ποίηση στο ντιβάνι. Ανθολογία. Σωτήρης Παστάκας», «Λευκές νύχτες & μελανά όνειρα. Δοκίμια ρωσικής λογοτεχνίας 19ος – 20ός αιώνας», «Άφησέ με νάρθω μαζί σου. Σανατόριο Σωτηρία, 1902-1930. Ποιητική συλλογή δομημένου ρεαλισμού, Β΄ επιπέδου τεχνοτροπίας». «Δώδεκα ώρες στον ήλιο. Μακρόνησος, 1947-1957. Ποιητική συλλογή δομημένου ρεαλισμού, Α΄ επιπέδου τεχνοτροπίας». Επίσης, εξέδωσε το πρώτο τεύχος τού ετήσιου τόμου επιθεώρησης τέχνης «Παράθυρο στην Τέχνη».