Λέανδρος Κυριακόπουλος: “Αναπαραστάσεις του ανοίκειου. Νομαδισμός και αισθητική στην ρέιβ ψυχεδελική σκηνή”
Το βιβλίο πραγματεύεται την κινητικότητα των Ελλήνων και Ελληνίδων θιασωτών των πάρτι ηλεκτρονικής μουσικής στην Ευρώπη και τον κόσμο, και συγκεκριμένα στις φεστιβαλικές διοργανώσεις της ψυχεδελικής ρέιβ- trance μουσικής.
Κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Νήσος το βιβλίο του Λέανδρου Κυριακόπουλου,
Αναπαραστάσεις του ανοίκειου.
Νομαδισμός και αισθητική στην ρέιβ ψυχεδελική σκηνή,
Το βιβλίο πραγματεύεται την κινητικότητα των Ελλήνων και Ελληνίδων θιασωτών των πάρτι ηλεκτρονικής μουσικής στην Ευρώπη και τον κόσμο, και συγκεκριμένα στις φεστιβαλικές διοργανώσεις της ψυχεδελικής ρέιβ- trance μουσικής.
Προϊόν δεκαετούς εθνογραφικής έρευνας, το έργο θέτει ερωτήματα για την φαντασία του ταξιδιού και τον χημικό εορτασμό, εκκινώντας μια κριτική συζήτηση για τα όρια της αισθητικής και του κοσμοπολιτισμού που επανα-οργανώνονται στις νέες τεχνο-πολιτικές συνθήκες του 21ου αιώνα. Τι σημαίνει να ταξιδεύεις για να ζήσεις μια αποκαλυπτική περιπέτεια; Τι νόημα αποκτά το ταξίδι όταν αισθητικοποιείται στους χάρτες του φεστιβαλικού τουρισμού; Τι είδους οπτικά, ηχητικά και χημικά τεχνουργήματα κυκλοφορούν στα (επίσημα ή μη) δίκτυα της ρέιβ μουσικής σκηνής και συγκροτούν την βάση και υλική έκφραση του ψυχεδελικού κόσμου; Ηχοτοπία και απόκοσμοι ήχοι, φλάιερς και διάκοσμοι των πάρτι, ρούχα, αρώματα, ουσίες και άλλα αισθητικά τεχνουργήματα και μέσα εξετάζονται σε σχέση με την τεχνοαισθητική του δρώμενου και την παρουσία και παρουσίαση του εαυτού στον δημόσιο χώρο και ονειρόκοσμο του φεστιβάλ.
Το βιβλίο αναδεικνύει την αισθητική και αισθητηριακή εμπειρία της ρέιβ σε σχέση με τα τεχνικά μέσα που καθιστούν δυνατή την απόδραση στην ψυχεδελική φαντασμαγορία. Σε ένα έντονο και ενίοτε απαιτητικό θεωρητικό «ταξίδι», ο συγγραφέας κάνει μια επισταμένη ενασχόληση με τις έννοιες της αισθητικής, του θεάματος, της αναπαράστασης, της εικόνας και της κατανάλωσης, και θέτει στον αναγνώστη και την αναγνώστρια ερωτήματα σχετικά με τη δυνατότητα επανάληψης κοινωνικών εκδηλώσεων «φυγής» και την τεχνο-διαμεσολάβηση «ουτοπικών» παραδείσων.
Η παρούσα εθνογραφία θέτει στο επίκεντρο μια πολύ σημαντική παράδοση διασκέδασης, της ρέιβ- trance μουσικής, και ιστορικοποιεί την φεστιβαλική κουλτούρα από την εμφάνισή της με τα παράνομα πάρτι (και τον ηθικό πανικό) της δεκαετίας του 1990, τα φεστιβάλ της Σαμοθράκης του 2001-2003 που έβαλαν την Ελλάδα στον χάρτη των διεθνή διοργανώσεων, μέχρι το ιστορικό παρόν και τον εξευγενισμό της ρέιβ με τη σφραγίδα επίσημων πολιτιστικών εκδηλώσεων, όπως των Documenta 14, Synch, Rewor
Το παρόν έργο απευθύνεται σε ένα ευρύ και ετερόκλιτο κοινό: αφενός σε λάτρεις της ηλεκτρονικής χορευτικής μουσικής και σε θιασώτες της ρέιβ ψυχεδελικής trance σκηνής, και αφετέρου σε όσους/ες μελετούν εθνογραφικά τις νέες τεχνολογίες, την σχέση αυτών με το σώμα, τις εμπειρίες και τις αισθήσεις. Αγγίζει ζητήματα που αφορούν τον οπτικό πολιτισμό, την αισθητική του εαυτού, το στιλ, την αναπαράσταση βιωμάτων, και την κατανάλωση εικόνων, όπως επίσης και ζητήματα διασκέδασης, βιομηχανιών θεάματος, φεστιβάλ, μουσικής, κατανάλωσης ουσιών, κουλτούρων εικόνας- ήχου και αισθητικής γενικότερα.
Λίγα λόγια για τον συγγραφέα: